Roşu combinat cu verde. Despre excelenţă şi speranţă cu Gabriela Lungu, THE PRACTICE

gabriela_lungu_3Proaspăt întoarsă din capitala europeană, unde agenţia The PRACTICE a fost distinsă cu 3 Golden Sabre, Gabriela Lungu ne-a acordat un interviu oferind impresii despre ceremonia SABRE Awards, o competiţie marca Holmes Report care a atras anul acesta 2200 de lucrări din regiunea EMEA. Chiar dacă nu există o reţetă categorică a succesului, Gabi crede cu tărie  în pasiunea pentru branduri, curajul ideilor, rigurozitatea implementării şi foamea pentru rezultate, o abordare care îţi recompensează eforturile în cele din urmă.

Gabriela a revenit acasă cu ambiţia de a transforma premiile în business bun, sustenabil pentru agenţie şi clienţii acesteia.

 

 

THE PRACTICE revine acasă cu 3 GOLDEN SABRE, cel mai mare număr câştigat de o agenţie din Europa, Africa sau Orientul Mijlociu (EMEA) la ediţia din acest an a competiţiei SABRE Awards. Care este secretul acestui bilanţ impresionant?


Am trăit într-adevăr momente extraordinare la gala de la Bruxelles. Am fost printre marii câştigători ai serii, iar asta este minunat pentru orice agenţie de PR, oricât de veche şi de mare, darămite pentru mica şi tânăra noastră agenţie din România. Cum de am reuşit să obţinem cele mai multe premii GOLD dintre toate agenţiile prezente? O reţetă nu avem. Ce ştim însă este că în fiecare zi la THE PRACTICE pornim la treabă cu pasiune pentru branduri, curaj al ideilor, rigurozitate în implementare şi foame pentru rezultate. Iar abordarea aceasta nu are cum să rămână fără recompensă, fără recunoaştere.

Cum resimţi în general premiile de excelenţă ale breslei comunicatorilor?


Mereu între agonie şi extaz! Ca provocări extraordinare, ca motive de a ne ambiţiona pentru a livra în fiecare zi proiecte demne de premiu, ca surse de creştere a entuziasmului în echipă, ca izvoare de pasiune pentru muncă şi idei pentru clienţii noştri. Sunt bateriile cu care ne reîncărcăm energiile creative.

Te aşteptai să câştigaţi?


Clar da! Am intrat în finala competiţiei din acest an cu 5 nominalizări – toate proiecte foarte bune, demne de premiu. Şansele erau deci destul de mari. În plus, din 2008 noi câştigăm în fiecare an la EMEA SABRE Awards. Am luat chiar Grand Prix-ul competiţiei în 2008 (Platină pentru Cel mai bun program de PR din EMEA), luasem deja de 2 ori trofeul pentru regiunea Balcani (în 2008 şi 2010)... Speram şi credeam că vom câştiga şi în acest an măcar un premiu.
Neaşteptat a fost că am luat cele mai multe Gold dintre toate agenţiile - 3 premii, printre care din nou trofeul pentru Balcani.

Povesteşte-mi o imagine simpatică de la Gală care îţi vine acum în minte.


Organizatorii au făcut anul asta o gală foarte cool, într-o locaţie neconvenţionala (BRUSSELS EVENT BREWERY). Nu o să-l uit prea curând pe celebrul Paul Holmes (cel mai apreciat analist din lume al domeniului relaţiilor publice şi CEO The Holmes Group, companie care organizează SABRE Awards), intrând pe scenă ca un adevărat rock star, pe muzică metal. A fost neaşteptat, dar foarte potrivit cu atmosfera de anul asta!
Nu o să-l uit pe Paul Holmes nici menţionand performanţa constantă a agenţiei THE PRACTICE chiar în speech-ul de deschidere a galei, vorbind despre cum şi în anii trecuţi o mica agenţie din România a reuşit să învingă unele dintre cele mai mari reţele internaţionale, remarcându-se prin creativitate...

Există vreun premiu al breslei pe care ai dori să-l adugi în palmaresul distincţiilor?


Avem premii la cam toate competiţiile de profil (SABRE Awards, European Excellence Awards, IPRA Golden World Awards, Romanian PR Award), suntem prima agenţie de PR din România premiată la Cannes Lions, dar şi singura agenţie care are un Global Sabre Awards sau un Grand Prix al unei competiţii internaţionale de profil (Platinum SABRE, EMEA SABRE Awards 2008). Avem premii şi la competiţii non-PR – de digital, de exemplu. Recent am câştigat alături de colegii de grup şi primul nostru Effie.
Nu ne mai dorim în mod particular vreun premiu, deşi ne dorim să câştigăm în continuare o mulţime!

Cu ce ambiţii ai revenit acasă?


Să transformăm premiile în business bun, sustenabil pentru agenţia noastră. Am dovedit încă o dată că putem să oferim clienţilor un produs de PR la standardele cele mai înalte ale profesiei. Le mulţumim clienţilor noştri care ne-au încredinţat deja business-ul lor. Şi adresam, iată, o invitaţie şi altor companii să lucreze cu noi, pentru a obţine – aşa cum spune motto-ul THE PRACTICE – "rezultate prin creativitate"!



Gabriela Lungu are o activitate de 15 ani în comunicare şi a fost rând pe rând jurnalist, publicitar/copywriter şi consultant în relaţii publice. A lucrat pentru peste 100 de branduri locale şi internaţionale. Are 9 ani de experienţă managerială, conducand Ogilvy PR (2002-2006), şi apoi propria companie, THE PRACTICE, parte a grupului Leo Burnett.
THE PRACTICE este azi, dupa numai 5 ani de la lansare, cea mai premiată agenţie de PR românească, şi are un portofoliu solid de clienţi importanţi. În cadrul echipei, Gabriela Lungu este managerul, dar joacă şi rolul de creative director sau strategic planner – activităţi care îi dau mari satisfacţii.
Gabriela Lungu a primit în 2009 din partea IAA Premiul de Excelenţă "pentru contribuţia susţinută la creşterea reputaţiei şi nivelului profesional în relaţii publice", iar in 2010 titlul de "Comunicatorul Anului" din partea revistei Business Woman. Totodată, ea a reprezentat România în juriile competiţiilor internaţionale Cannes Lions şi SABRE Awards.



Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate