24092018

Back Eşti aici:Home Interviuri Chestionar PRoust Chestionar PRoust: Oana Boca Stănescu

Chestionar PRoust: Oana Boca Stănescu

Oana Boca 2

Oana Boca Stănescu este manager cultural, consultant în comunicare și fondatoarea Headsome Communication. Fost director de imagine al Editurii Polirom (2003-2012), cu o experienţă de 16 ani în comunicare editorială şi promovare de carte, dintre care 12, în management, Oana a coordonat de-a lungul timpului peste 150 de campanii de comunicare și a participat cu lucrări la peste zece conferințe internaționale de profil. Dincolo de proiectele Headsome, începând din 2014, gestionează, din pasiune, campania de comunicare a Festivalului Internațional de Muzică Clasică „Clara Haskil”.

Este absolventă a Departamentului de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Facultății de Litere a Universității „Al.I. Cuza”, Iași, și a unui master în Integrare Europeană. Oana este în prezent doctorandă în Ştiinţele Comunicării a Universității din București, cu o cercetare dedicată „Literaturii 2.0”, și cadru didactic asociat al aceleiași universități. Este unul dintre contributorii recentului volum „The Golden Book of Romanian Public Relations. 15 ani de practica si reperele unei industrii”.

1.      Calitatea pe care doresc s-o întâlnesc la un om de PR
    Simțul măsurii.

2.      Îndeletnicirea mea preferată în PR
    Adecvarea.

3.      Locul ideal pentru practicarea acestei meserii
    Singurul spațiu socio-cultural pe care îl pot descifra este cel autohton, prin urmare răspunsul meu este unul mai puțin ambițios, dacă nu de-a dreptul plicticos: România. Deci București :).
 
4.      Ce preţuiesc la colegii de breaslă
    Educația – ca sumă de cunoștințe, ceea ce numim în mod curent „cultură generală”, și ca set de reflexe comportamentale. Și dinspre mixul acesta, cred eu, pleacă toate celelalte calități „la modă” în branșă: simțul umorului, creativitatea blabla…

5.      Prima mea amintire din PR
    2001, PRIME, Conferința Națională a Studențior la Comunicare (sau așa ceva…), trenul Iași-București, patru studenți nedormiți și dezorientați ajunși în capitală la 6 dimineața, o prezentare pe care eram vag siguri, mențiunea specială a juriului, aplauze, bere, trenul București-Iași.

6.      Cel mai frumos lucru care s-a spus despre mine vreodată
    Că sînt unul dintre oamenii care îl fac să spere că România se poate schimba în bine (iar simțul ridicolului, din păcate, nu mă oprește să dezvălui că cel care a spus asta, în vara lui 2006, este un apreciat regizor român mutat peste Ocean – poftim ghicitoare! :)).
   
7.      Principalul defect al omului de PR
    Pentru inspirație, caută nesănătos de mult prin arhivele agențiilor străine via Google, și prea puțin în sfera canonică.

8.      Cuvântul din PR pe care îl folosesc cel mai des
    „Alo?”

9.      Feedback-ul de care mă tem cel mai tare
    „Speram că putem atrage mai multe vedete care să susțină campania...”

10.     Greşeala din PR care îmi provoacă râsul
    Comentariul inocent trimis cu reply în loc de forward.

11.     Greşeala din PR care îmi provoacă plânsul
    Comentariul acid trimis cu reply în loc de forward.
 
12.     Statutul profesiei la care visez
    Consider că, în ultimii ani, profesia de comunicator și-a cam reglat cele mai importante aspecte în ceea ce privește statutul. Prin urmare, nu mă simt neapărat împovărată de presiunea unui drum comun care ar trebui reglat.

13.     Ideea mea despre PR nirvana
    Un calendar al activităților tratat cu respect – mă obosește enorm ritmul nu-mai-începem, urmat de comanda pe-repede-nainte!

14.     Omul de PR al viitorului
    Cel care va ști să gestioneze eficient reconcilierea dintre real și virtual.

15.     „Greii” industriei cu care aş vrea să colaborez
    Nu am astfel de dorințe. Mai curînd, m-aș bucura dacă aș putea gîndi o campanie frumoasă de educație pentru lectură alături de niște „anonimi” – specialiștii care fac PR pentru lumea publishing-ului de carte autohton. Nu visez la un proiect care să facă lumea cărților mai bună peste noapte, ci la unul care să fie AL NOSTRU. Primul!

16.     Eroul meu preferat din PR
    Fiul meu. Pentru lămuriri: http://www.art7.fm/kaspar-hauser-suntem-toti/

17.     Autorul favorit din PR
    După ce am terminat cu examenele din facultate, n-am prea citit „cărți de PR”. Nu cred în ele.
 
18.     Cartea de PR care m-a influenţat cel mai mult
    O să fiu nostalgică și o să pomenesc un roman care m-a marcat în timpul facultății: „Onoarea pierdută a Katharinei Blum” de Heinrich Böll; este cartea pe care aș trece-o în mai multe bibliografii, școlare sau de viață-pur-și-simplu – că tot ne plîngem noi că nu avem educație media, că sîntem ușor de manipulat…
 
19.     Un personaj (actual, istoric sau fictiv) pentru care aş face PR
    Don Quijote.

20.     Talentul pe care aş fi vrut să-l am din naştere
    Posibilitatea de a-mi gestiona mai eficient emoțiile.

21.     Cum aş vrea să-mi închei cariera
    În orașul meu preferat din univers – Tel Aviv (Yafo) –, avînd îndeletnicirea de agent literar & PR & muză (mă rog, bucătăreasă, el nu crede în muze…) pentru scriitorul Bogdan-Alexandru Stănescu.    
   
22.     Deviza mea în PR
    E un proverb evreiesc: „Omul trebuie să trăiască măcar din curiozitate”.

23.     Fericirea pe care mi-o visez din PR
    Cred că este viața mea de zi cu zi… mă rog, nu chiar fiecare zi: un fel de medie binevoitoare a lor.


Chestionar Proust adaptat de Dana Oancea
Citeste toate interviurile aici: http://www.pr-romania.ro/interviuri/chestionar-proust.html

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2