29022020

Back Eşti aici:Home Interviuri

Tony Silard: Integritatea -cea mai importantă calitate în antreprenoriatul social

tony_silardTony Silard este Preşedintele Centrului pentru Social Leadership (Washington), organizaţie ce oferă lecţii de leadership pentru persoanele devaforizate. În interviul acordat în exclusivitate pentru PR Romania, el vorbeşte despre calităţile unui lider, dar şi despre provocările cărora acesta trebuie să ştie să le facă faţă.

Citeste mai mult...

Julian Treasure: Este trist să vezi mari branduri care dezvăluie ochilor o poveste, în timp ce urechile aud cu totul altceva

julian_treasure

Sunetul se află în fruntea unei revoluţii în comunicarea de brand. Următorii cinci ani vor fi fascinanţi, consideră consultantul britanic Julian Treasure, autorul cărţii Sound Business, prima hartă a noului şi fascinantului teritoriu al sunetului aplicat în afaceri. Mesajul lui Treasure este clar: preluaţi controlul sunetului; înţelegeţi-l; concepeţi-l; lăsaţi-l să lucreze pentru voi, nu împotriva voastră.

Citeste mai mult...

Nick Andrews: Cele mai multe metode de evaluare în PR sunt învechite şi nu demonstrează nimic

nick_andrewsDificultatea evaluării constă în faptul că nu există o metodă standard de lucru pentru toate domeniile şi acesta este şi motivul pentru care oamenilor de PR le place AVE. În cazul unei campanii Facebook sau LinkedIn, dacă grupul ţintă este reprezentat de un număr mic de oameni, şi se reuşeste convingerea a 90 din 100, se poate spune ca s-a facut o treabă bună şi AVE este relevant. În cazul unei campanii de anvergură, în care obiectivul este convingerea unui grup de cinci milioane de oameni, din care se obţin trei milioane, această metodă nu mai este aplicabilă. Fiecare proiect trebuie să aibă Key Performance Indicators (KPI) iar aceştia pot fi mereu diferiţi.

Citeste mai mult...

Kevin In-Chuen Koh: Viaţa are un mod anume de a ilustra cu cea mai mare acurateţe cum nu trebuie făcute lucrurile

Am crescut într-un context în care timpul reprezenta o resursă foarte rară, iar înţelegerea greşită o cauză frecventă a unor conflicte inutile. Adaptarea la aceste provocări a început ca un „instinct de supravieţuire”. Am înţeles că gestionarea conflictelor şi transformarea lor în rezultate pozitive nu depindea doar de inteligenţă şi noroc.

Citeste mai mult...

Cosmin Alexandru, Brandivia: In Romania, nimic nu poate distruge iremediabil un brand personal

In Romania nimic nu poate distruge iremediabil un brand personal. Traim intr-o tara in care nu te poti compromite pentru ca nu exista suficient public care sa aiba suficiente criterii de discernamant.

Citeste mai mult...

Veronica Savanciuc: Echipa Lowe PR este toată un suflet!

veronica_savanciucAnul acesta, Lowe PR a fost declarată "Agenţia de PR a Anului" în cadrul competiţiei Romanian PR Award. Veronica Savanciuc, Preşedinte Lowe PR, ne dezvăluie secretul unei echipe de succes.

Citeste mai mult...

Crosby Noricks, Fondator PR Couture: Nu confundaţi PR-ul cu vânzările!

crosby_noricksFashion PR-ul este un domeniu foarte rar abordat în România şi prea puţin faimos, atât în mediul academic cât şi în practică. Curioşi să aflăm care este specificul acestuia, am intervievat-o pe Crosby Noricks, un specialist cu peste şapte ani experienţă în modă şi relaţii publice şi pasionat dincolo de orice limite de ceea ce face.

Citeste mai mult...

Simona Miculescu: Este timpul să înţelegem că a fi un bun jurnalist nu înseamnă automat a fi un bun PR-ist

Simona Miculescu, Ambasadorul României la ONU, vorbeşte într-un interviu acordat PR Romania despre provocările cu care s-a confruntat de-a lungul carierei sale, despre presa din România şi cea din SUA, dar şi despre importanţa practicării relaţiilor publice la nivel strategic.

Citeste mai mult...

Bogdana Butnar: Credibilitatea pe Twitter -punctul de cotitură dintre zvon şi ştire

Nefiind cenzurat de nimeni şi neavând vreo responsabilitate morală sau etică faţă de utilizatorii săi, alta decât să se asigure că posturile apar şi totul merge tehnic cum trebuie, Twitter nu are cum să concureze în aceeaşi paradigmă cu media clasică. Nu e treaba lui să facă asta pentru că responsabilitatea pe Twitter nu e una colectivă, ci una individuală. Credibilitatea stă în mâinile utilizatorilor, deci la evaluare trebuie avuta în vedere nu atât credibilitatea platformei, ci cea a indivizilor care o folosesc.

Citeste mai mult...

Dave Hannay: Dacă un brand nu ştie cum să reacţioneze pe timp de recesiune, va dispărea

dave_hannay_2În cadrul conferinţei High Impact Brands, am realizat un interviu cu invitatul special, Dave Hannay, Global Commercial Head of Brand Equity  în cadrul Synovate Londra. El ne-a vorbit despre recesiune, branduri, importanţa comunicării şi brand equity.

Citeste mai mult...

Despre conversatia autentica sau cum poate castiga PR-ul un PR Lion

paul_taaffeeCa sa aiba sanse la Cannes, o idee de PR trebuie sa creeze o conversatie autentica, spune Presedintele juriului de PR de la Cannes Lions 2010. Paul Taaffe atrage insa atentia profesionistilor din breasla ca agentiile de advertising au inteles mai repede: daca nu ai activat o conversatie, nu poti avea un marketing convingator. Asa se explica de ce, si anul acesta, la PR Lions publicitarii au inscris mai multe lucrari decat au facut-o cei din PR.

Citeste mai mult...

Andy Lopata: De la networking informal la networking strategic

Aş spune că  modul în care folosim networking-ul este în continuare foarte ineficient şi nefocalizat. Pe măsură ce din ce în ce mai multe companii îi vor recunoaşte importanţa, vom asista şi la o mai bună înţelegere a rolului său în business şi la utilizarea strategică a acestuia, este de părere Andy Lopata, supranumit “Mr. Network” de către publicaţia "The Sun" şi unul dintre cei mai importanţi strategi în networking-ul de business.

Citeste mai mult...

George Lemnaru, co-fondator eRepublik: Antreprenoriatul îţi poate aduce beneficii în orice context economic!

Dacă eşti incitat de asumarea unor riscuri pentru atingerea unui vis, dacă nu îţi este frică de responsabilităţi şi dacă eşti o persoană tenace, antreprenoriatul îţi va aduce beneficii în orice context economic. Poate acum, într-adevar, îţi va fi mult mai greu (nu imposibil) să atragi finanţare, dar pe de altă parte costurile sunt şi mai mici faţă de acum 2 ani.

Citeste mai mult...

Oana Bulexa, The Practice: Permanenta nelinişte profesională pozitivă ne aduce în final şi premii!

the-practice_gold-sabre-awaOana Bulexa, Client Service Director la The Practice, agenţia de relaţii publice premiată cu un Gold SABRE pentru cea mai bună campanie din Europa de Est, ne dezvăluie „ la cald” ce reprezintă acest trofeu atât pentru The Practice cât şi pentru client.

Citeste mai mult...

Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Discuţie cu Jan Runau, Head of Corporate Communications Adidas AG

Brand core-ul Adidas rămâne fără îndoială sportul. Dar în ultimii zece ani am reuşit  să transportăm competenţa sportivă Adidas în mod credibil şi în domeniile streetwear, cu "adidas originals" şi în modă, aici mai ales prin colecţia Y-3 în colaborare cu Yohji Yamamoto. Astfel spus, Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Şi tocmai acesta este mesajul nostru: bazându-ne pe o mare pasiune pentru sport şi pe un stil de viaţă sportiv, Adidas doreşte să devină prima marcă sportivă a lumii.

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice - singura disciplină a comunicării care înţelege cu adevărat potenţialul social media. De vorbă cu Nick Andrews, Vice-preşedinte al agenţiei Fleishman-Hillard Bruxelles

Relaţiile publice vor deveni din ce în ce mai importante pe măsură ce ne apropiem de următorul deceniu. Acest lucru se datorează în mare măsură faptului că să comunici nu mai înseamnă "să urli de pe acoperişul casei", ci totul se reduce din ce în ce mai mult la modul în care conversaţiile sunt abordate. Companiile trebuie să realizeze că, în orice moment, fac obiectul a sute de conversaţii diferite care se poartă. Şi trebuie să facă şi ele parte din acestea, pentru că şi în lipsa implicării, oamenii vor vorbi oricum.

Citeste mai mult...

Când spui un adevăr al tău şi îl scrii cu inima, răzbeşte. De vorbă cu regizorul Florin Şerban

Filmul e ceva foarte vital, e emoţie în cel mai înalt grad. Se spune că arta se naşte din conflictul între limitările impuse de mijloacele de expresie şi lucrul de exprimat. Limitările există şi în film, dar rămâne cea mai puternică artă, cea mai de impact. Ai la îndemână imagine mişcată, dialog, sunet, muzică. ENORM deci. Responsabilitatea e deci foarte mare. Şi printre acestea şi dincolo de ele trebuie să îţi păstrezi capul, să nu uiţi de adevărul pe care îl ai de spus, dar să ştii să îl îmbraci cu emoţie astfel încât să fie digerabil.

Citeste mai mult...

Mihai Radu: Educaţia teologică mă ajută să îmblânzesc un client furios

mihai_radu

Cât la sută ai rămas teolog şi cât la sută ai devenit comunicator?

În măsura în care cele două nu se contrazic, ba chiar dimpotrivă, pot spune că încă mai „teologhisesc”... Teologia nu se manifestă neapărat prin scrieri de profil sau prin practică bisericească – aş zice că orice discuţie între prieteni ar putea avea rolul de „simpozion”, mai mult sau mai puţin ştiinţific (îi rog pe sceptici să cerceteze etimologia cuvântului „simpozion”).

Citeste mai mult...

Despre veganism, călătorii şi lectură. Un interviu cu Gabriela Lungu, Managing Partner THE PRACTICE

gabi_lungu_lifestyle Sunt fascinată de imaginaţia şi priceperea marilor chefs (“bucătari-inventatori”, cum am găsit termenul tradus în română), dar nu mă dau însă în lături nici de la a mânca de la vreo tejghea în aer liber, din mâna vreunui localnic, dacă acolo am şansa de a avea vreo revelaţie gastronomică.

Citeste mai mult...

Cosmin Alexandru: Piata are nevoie de servicii de comunicare mai sofisticate

La începutul lunii februarie, Cosmin Alexandru, fondatorul Brandivia, şi Robert Braun, co-fondatorul Braun & Partners, anunţau lansarea unei noi companii de consultanţă: B&P Brandivia. Despre ce înseamnă acest proiect şi care sunt obiectivele acestuia, în interviul acordat PR Romania.

Citeste mai mult...

Phillip Schwarzmann, Communication Manager Nokia: "Online-ul este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing ale Nokia”

Social media au schimbat practic modul în care se construieşte relaţia dintre o companie şi consumatorii ei. Prin social media publicul loial se defineşte singur. Consumatorii vin din proprie iniţiativă să-şi împărtăşească consideraţiile pentru Nokia, devin fani ai grupurilor din online, iar compania depune un efort mult mai mic pentru a-i căuta.

Citeste mai mult...

Dan Vîrtopeanu, General Manager Voxline: Mobile Marketingul va deveni un must have al campaniilor de comunicare şi în România

Există corporaţii care au auzit de mobile marketing, dar încă nu au suficient de multă încredere că piaţa din Romania este pregătită pentru aşa ceva, altele nu au auzit de acest tip de comunicare, ceea ce ne angajează într-un proces continuu de educare şi informare. 

Citeste mai mult...

PR-ul: între teorie şi practică. Un interviu cu Adela Rogojinaru, şef al Catedrei de Comunicare şi Relaţii Publice

Ne-am dori însă mai mulţi candidaţi la programele de doctorat şi de cercetare, şi nu ne explicăm întotdeauna lipsa de entuziasm a studenţilor faţă de carierele ştiinţifice. Probabil că tradiţia cercetării în domeniu reprezintă un alt aspect care limitează preocupările studenţilor noştri pentru ocupaţia de cercetător.

Citeste mai mult...

Dana Deac: Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos

Poate că există şi ar trebui să existe în fiecare dintre noi un meşter Manole, şi cred că din acest motiv s-a născut această legendă în România. Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos şi mai trainic, chiar dacă se zideşte pe sine în fond. Este o tendinţă pe care o sesizez cu bucurie la generaţia tânără. Aceasta este marea mea bucurie, că generaţia tânără are această dorinţă de a face lucrurile bine şi până a capăt.    

Citeste mai mult...

Eliza Rogalski: Criza ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor

Provocările actuale ale industriei de PR din România sunt aceleaşi cu cele ale industriei globale de PR, şi anume felul în care noi, în meseria noastră, înţelegem să redevenim relevanţi pentru consumatorii noştri, să fim atenţi la nevoile lor, să înţelegem ce au ei nevoie să afle de la noi pentru a-şi face viaţa mai bună şi mai frumoasă şi cum anume îmbinăm această nevoie cu obiectivele brandurilor pe care le prezentăm în faţa lor.

Citeste mai mult...

Mugurel Rădulescu: Despre specificul practicilor de CSR şi Lobby în România

In lobby trebuie sã fii la fel de profesionist ca şi interlocutorul tău, funcţionarul public, şi sã fii în masurã sã ai un dialog nu numai la nivel de politici, de aspiraţii cât şi la nivel tehnic cu acele persoane. Dacă ai aceastã capacitate profesionistã, esti automat şi capabil sã propui soluţii constructive, sã convingi şi sã ajungi, bineînteles, la un consens.    

Citeste mai mult...

Lobby-ul nu reprezintă doar „winning and dining”! De vorbă cu Roberto Zangrandi, Director of Corporate European Affairs Enel

Lobby-ul nu reprezintă doar „wining and dinning”, o expresie utilizată adesea şi pentru a descrie activităţile de relaţii publice. Lobby-ul nu se face la cocktail-uri şi recepţii. Această activitate implică o documentaţie serioasă şi o cercetare solidă.  

Citeste mai mult...

Martin Neureiter: ISO 26 000 îşi va dovedi relevanţa, deoarece face referire la problemele cu care se confruntă toate organizaţiile

Există standarde diferite, în funcţie de ariile de business, şi nu toate ariile sunt relevante pentru fiecare companie. Standardele tehnice pot fi relevante pentru un grup mic de organizaţii industriale, însă nu şi pentru celelalte organizaţii, care nu folosesc tehnologia. ISO 26000 îşi va dovedi cu siguranţă relevanţa, deoarece face referire la probleme cu care se confruntă toate organizaţiile, şi anume la cum gestionăm relaţia cu stakeholderii, cu angajaţii, la cum protejăm mediul etc. Iar aceste elemente sunt relativ independente de ceea ce produce compania. Aşa că, indiferent că vorbim despre o companie de telefoane mobile sau despre una de ciment, în contextul actual toate se confrunţă cu astfel de probleme.

Citeste mai mult...

Imposibilul nu există, ci este doar ceva ce n-am încercat încă! Un interviu cu Andreea Câtu, Specialist Relaţii Publice Avon România

Imposibilul nu există, ci este doar ceva ce n-am încercat încă – este probabil cea mai valoroasă lecţie pe care am învăţat-o în cei trei ani petrecuţi alături de Avon.  Când ai în jurul tău oameni motivaţi, foarte bine pregătiţi şi care înţeleg natura businessului, atunci orice proiect, oricât de ambiţios ar fi, devine realitate.

Citeste mai mult...

Despre curaj şi imaginar în construcţia de brand. De vorbă cu Cosmin Alexandru, Managing Partner Brandivia

Marile branduri reuşesc să aibă în mintea consumatorilor o reprezentare simplă şi puternică. Esenţializează o mulţime de explicaţii şi interpretări într-un singur sentiment. De obicei acela al dorinţei. Alteori al apartenenţei, alteori al elevării. Ele operează preponderent cu imaginarul colectiv sau individual. Alegem adesea în funcţie de felul în care un brand sau altul ne fac să ne simţim dacă l-am cumpara. E despre locul lor în noi într-o măsură dar şi de locul nostru în ele, într-o altă măsură. Iar asta e o relaţie pur imaginară, mult mai tare însă decât relaţia cu formele şi caracteristicile operaţionale.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: PR-ul nu este un simplu instrument de "împachetare"

Relaţiile cu bloggerii sunt aşa cum fiecare PR-ist alege să le aibă. Este vorba de opţiunea fiecăruia. Chiar dacă există mitologia mediului non-etic în care operează omul de PR, el are întotdeauna opţiunea de a fi etic. Şi asta presupune că sunt identificate interesele celor cu care operează şi sunt servite în mod egal. Un interviu despre relaţia PR-blogger, etică, comunicare instituţională şi specificul industriei autohtone de PR.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black