27042017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Entuziasm in PR Cristina Popescu: Cred că optimismul e o chestiune de constanță în atitudine

Cristina Popescu: Cred că optimismul e o chestiune de constanță în atitudine

Cristina Popescu

Am stat de vorbă cu Cristina despre ce mai înseamnă entuziasm în comunicare şi despre propria interpretare a optimismului în România de azi.

Pe o scala a optimismului, unde crezi că întâlnim astăzi comunicatorul român?

Cred că trăim într-un fel de rai al comunicării, chiar poți face o diferență prin comunicare practic în orice domeniu. Și nivelul de recunoaștere a valorii aduse de o bună comunicare e la cea mai înaltă cotă, istoric vorbind. Deci motive de optimism sunt, zic eu.

E adevărat că în paralel se transformă complet și ecosistemul comunicațional, de la cine comunică, la canale, conținut, preferințe și până la modele funcționale de business în industrie. Nu este deloc ușor și fiecare zi vine cu întrebarea, cu provocarea ei. Cred că în final poți doar accepta schimbarea, iar mai departe te mulezi pe ea, îndrăznești să testezi ce funcționează și în același timp te întorci la principiile de bază: de bun simț, de măsură și constanță, de respect – pentru mine să fiu relevant în comunicare e o chestiune de respect.

Cum arată optimismul Cristinei Popescu mai de aproape?

Pe scurt, după orice ploaie răsare inevitabil soarele. Pentru mine e important să mențin atenția pe aspectele pozitive, luminoase, sunt peste tot în jurul meu. Să fac lucrurile cu pasiune, dar fără să le iau personal. Și să accept că nu sunt vreo mașinărie de optimism, dar cred, optimist, că momentele de cădere sau de neutru au și ele rolul lor, mă reașează și mă ajută să fac alte alegeri. Cred că optimismul e o chestiune de constanță în atitudine.

Crezi că stăm bine cu entuziasmul în industria comunicării?

Cred că e cu aritmie – uneori mai sus, alteori mai jos :). Nu e boală gravă, doar ne mai atrage atenția să fim atenți la noi și să schimbăm foaia când vedem prea mult în negru.

Cum apreciezi în general atitudinea comunicatorului român faţă de teritoriul nevoilor sociale şi al implicării civice?

Un pic de entuziasm (mai degrabă personal decât profesional) și încă destul de multă reținere să împingem limitele. Cred că e loc de mai mult.

Cum ne ferim noi, comunicatorii, de oboseală cronică şi pe alocuri de pesimism?

Asta e o întrebare dificilă, dacă îți place mult ceea ce faci poate deveni ușor capcana perfectă în ziua de azi. Sunt încă la nivelul de “încerc”, nu pot să dau rețete perfecte… dar o bază bună ar fi prioritizare corectă, program sfânt de somn, alimentație, sport și ceva care să-mi aducă zilnic zâmbetul pe buze. Pragmatic, pentru energie și performanță, dacă nu pentru echilibru personal sau altceva. Nu sunt lucruri complicate, dar contează să le folosim, să le acordăm cu adevărat prioritate.

Experimentez acum că da, ce și cum mănânci zilnic poate fi un buton puternic de reglare a organismului, prin care ne susținem capacitatea de efort fizic și mental. E la fel ca în cazul mașinii, o alimentezi la benzinărie, îi faci revizie din când în când, te asiguri că are suficient ulei. Sunt deja numeroase studii disponibile despre impactul alimentației în performanța zilnică și chiar date care arată că o nutriție inadecvată poate avea un cost de până la 20% din productivitate.

Ce înseamnă pentru tine un moment de entuziasm?

Păi e momentul acela în care ne adunăm neplanificat în birou, lipim hârtii pe pereți și scriem (ce demodat!) idei, construim, dezbatem. Așa, fără efort și cu zâmbetul pe buze. Entuziasm fără zâmbet nu se poate :). E și momentul în care m-am echipat și sar în apă pentru o scufundare, la fel cum e și o reîntâlnire cu un prieten drag pe care nu l-am mai văzut de mult.


Cristina Popescu coordonează în prezent activităţile şi echipele de comunicare internă şi externă pentru Danone în regiunea Europa de Est (Bulgaria, Cehia, Romania, Slovacia, Ungaria), pentru toate companiile active în această zonă: lactate proaspete, nutriţie infantilă şi nutriţie medicală avansată. Anterior domeniului de bunuri de larg consum, a comunicat timp de 10 ani pentru IT&C, ultima pozitie de coordonare fiind în Romtelecom. Îşi completează pasiunea pentru comunicare şi pentru oameni cu cele pentru scufundări, grădinărit şi yoga.


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua     rd_logo  dccom LOGO nou site