20112017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Cat de strategice sunt Relatiile Publice practicate in Romania? Dezbatere PR România: Cât de strategice sunt de fapt relaţiile publice practicate în România?

Dezbatere PR România: Cât de strategice sunt de fapt relaţiile publice practicate în România?

dezbatere_prstrategicPR România lansează astăzi o serie de dezbateri despre viitorul profesiei de relaţii publice şi te provoacă la dialog. Demersul nostru se bazează pe constatarea că nu există încă o dezbatere profundă despre rolul practicianului român de relaţii publice într-o organizaţie modernă. Rămâne încă discutabilă capacitatea relaţiilor publice de a oferi publicurilor o 'voce' în deciziile manageriale şi de a facilita dialogul dintre management şi publicuri atât înainte cât şi după ce au fost luate deciziile unei organizaţii.


Sunt relaţiile publice capabile să aducă problemele publicurilor la fel ca şi problemele managementului în cadrul decizional? Voci critice pretind deseori că acestea servesc doar intereselor manageriale sau organizaţionale şi nu intereselor publicurilor sau societăţii.

Cu alte cuvinte, o provocare a practicianului român de relaţii publice din ziua de azi este definirea şi explicarea relaţiilor publice ca unică disciplină de management.

Demersul pare unul anevoios. De la faimosul Arthur Page care a practicat relaţiile publice ca funcţie de management, continuând cu Scott Cutlip, autorul unuia dintre primele manuale de relaţii publice şi cel care a introdus ideea că relaţiile publice reprezintă o disciplină de management, urmând cu teoreticieni sonori precum James Grunig pentru care managementul relaţiilor publice a devenit punctul central al carierei sale, cu toţii s-au străduit să demonstreze că relaţiile publice trebuie înţelese ca funcţie strategică de management menită să ajute managementul în luarea unor decizii cât mai bune şi să construiască relaţii cu publicurile deja afectate de deciziile organizaţionale.

 

S-a materializat acest deziderat în România? Cât de strategice sunt de fapt relaţiile publice practicate în România? Este perspectiva managementului strategic una utopică, naivă şi imposibil de atins? Au relaţiile publice valoare pentru organizaţie doar când oferă publicurilor cu care dezvoltă relaţii un cuvânt de spus în deciziile de management care le afectează?


Vă invităm să reflectăm împreună la cele de mai sus şi aşteptăm cu interes comentariile voastre la finalul acestui intro. Fiecare dintre noi poate contribui la o mai bună înţelegere a subiectului. În fiecare lună vom avea şi un invitat special care va răspunde întrebării noastre printr-un editorial special.

Dana Oancea, fondator PR România

 

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site