25042024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta - Concluzii: Blogosfera, o agora contemporana

Index articole

Concluzii: Blogosfera, o agora contemporană

Că Internetul este din ce în ce mai folosit ca mijloc de informare şi divertisment nu mai este o noutate pentru nimeni. Dacă în urmă cu ceva vreme afirmam că am intrat în epoca digitală, putem acum să spunem că suntem martorii unei ere comunicaţionale, în care web-ul 2.0 este actorul principal.

Internetul nu mai este doar un canal de transmitere a informaţiilor, obligând la o comunicare unidirecţionată. Web 2.0 are ca premisă şi principiu director interacţiunea, convertind spatiul virtual într-o agora în care nu doar se ascultă, ci se dezbate, se discută şi se pun în comun idei. În acest context, nu este deloc surprinzatoare apariţia şi evoluţia blogurilor, de la simple instrumente de branding personal la adevarate “arme” folosite în campanii de imagine, de promovare, etc.

Importanţa blogurilor şi a monitorizării conţinutului lor este din ce în ce mai evidentă atât pentru specialiştii în comunicare, ce caută în permanenţă noi canale prin care să sporească brand awareness-ul clienţilor lor, cât şi pentru organizaţii, în vederea obţinerii de feedback veridic şi în timp real în legătură cu activitatea pe care o desfăşoară.

Dacă în ţara noastră aceste aspecte sunt încă în stadiul de "noutate", în străinătate ele şi-au dovedit în repetate rânduri eficacitatea, aşa cum demonstrează şi studiile prezentate. Companiile ce au conştientizat importanţa "vocilor" din mediul online şi au întreprins demersuri pentru a le face să lucreze în interesul lor au avut, pe termen lung, beneficii nesperate atât în ceea ce priveşte capitalul de imagine cât şi portofoliul de clienţi.

Este momentul acum ca şi firmele româneşti să accepte această provocare: "cucerirea" spaţiului online, printr-o bună cunoaştere a acestuia şi "asedierea" lui cu mesaje adecvate.


Studiul a fost realizat de TreeWorks, companie specializată în web based communication şi interactivity solutions. TreeWorks a dezvoltat ZeList, topul blogurilor româneşti care permite descoperirea unor bloguri similare, descoperirea blogurilor în funcţie de taguri, studierea evoluţiei unui blog din punct de vedere al popularităţii sale, etc.
Articol reprodus cu acordul TreeWorks

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP