29032024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta - Instrumente utile pentru specialistul in relatii publice

Index articole

Tehnici, metode şi instrumente utile pentru specialistul în relaţii publice


Într-un spatiu virtual populat de un număr de bloguri de ordinul zecilor de milioane, urmărirea zilnică a conţinutului lor pare mai degraba o muncă herculiană decât o provocare fezabilă. Însă, ca urmare a nevoilor crescânde de monitorizare a blogosferei, au fost create şi dezvoltate o serie de instrumente care să uşureze munca specialiştilor în comunicare.

Unul dintre acestea este un motor de căutare pentru bloguri pus la dispozitie de Google (www.blogsearch.google.com), care indexează blogurile create după iunie 2005.  De asemenea, extensia Google Alerts trimite pe mail notificări de fiecare dată când apar informaţii noi despre subiectele dvs. de interes, însă nu întotdeauna acestea vor fi posturi dintr-un blog.

O alta metodă oferită tot de Google este Blogger Web Comments (www.google.com/tools/firefox/webcomments/index.html),un instrument ce va permite să căutaţi toate comentariile apărute în  blogosferă despre un anumit site, în exact momentul în care vă aflaţi pe site-ul respectiv.

O altă "unealtă" existentă este Talk Digger (www.talkdigger.com), ce agregă căutarile facute prin intermediul mai multor motoare de căutare pentru bloguri şi ierarhizează rezultatele în funcţie de popularitatea blogurilor din care provin.

Poate cel mai cunoscut motor de căutare pentru bloguri este Technorati (www.technorati.com), ce permite alcătuirea de liste cu bloguri de monitorizat în functie de anumite cuvinte-cheie ce vă interesează. Totodată, în indexul de cautare al Technorati se găseşte o listă cu cele mai populare 100 de bloguri, actualizată periodic.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP