29032024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta - Influenta monitorizarii blogosferei asupra campaniilor de comunicare

Index articole

Influenţa monitorizării blogosferei asupra campaniilor de comunicare

Dacă în ţara noastră aceste iniţiative sunt relativ recente, peste hotare ele nu mai reprezintă de mult o noutate, fiind implementate în activitatea de zi cu zi a agenţiilor de relaţii publice dar şi a corporaţiilor. Un exemplu relevant în aceste sens este cel al ConAgra Foods Inc., care a identificat înaintea concurenţilor săi o schimbare în nevoile de consum ale clienţilor ce nu mai vroiau produse din categoria celor cu foarte puţini carbohidraţi. Monitorizând bloguri personale şi forumuri de discuţii, firma a putut identifica din timp tendinţele care vor avea impact pe termen lung şi cele care sunt doar de moment, explică Nick Mysore, manager pe strategie la ConAgra.

Urmărirea şi analizarea conţinutului de pe Internet este foarte importantă şi în opinia lui Steve Rubel, vicepreşedinte al firmei de relaţii publice Edelman.  Potrivit unor studii realizate de aceasta, s-a observat că oamenii tind să fie mai oneşti în exprimarea opiniilor despre diverse produse sau servicii în mediul virtual decât în cadrul unor chestionare sau focus-grupuri special realizate. Simţindu-se confortabil, fără a fi conştienţi că cineva îi urmareşte, indivizii vor fi cu siguranţă sinceri în ceea ce afirmă. Iată de ce firmele de consultanţă de imagine încep să investească sume din ce în ce mai mari pentru a dezvolta unelte în vederea monitorizării conţinutului online relevant pentru clienţii lor.

Este şi cazul companiei Nielsen BuzzMetrics, care a dezvoltat un soft ce poate monitoriza câteva sute de mii de comentarii pe zi. Programul permite căutări după o anumită firmă, persoană sau produs, putând totdată să cuantifice numărul de apariţii al respectivului subiect, indivizii care l-au menţionat şi comunităţile în care a fost discutat.

Deşi realizează automat anumite proceduri, softul poate analiza diferite stiluri de scriitură şi chiar expresii şi cuvinte uzuale. Astfel, dacă un blogger discută despre un nou telefon afirmând că îi place dar i se pare prea greu, softul va clasifica acest comentariu ca fiind majoritar pozitiv dar cu un aspect negativ referitor la greutate.

Însă blogurile şi, în general, orice formă de UGC (user-generated content) pot - şi ar trebui - să fie folosite nu doar reactiv, ci şi proactiv. După cum afirmă şi Tim Calkins, doctor în marketing la Northwestern University's Kellogg School of Management, mesajele pe care oamenii le transmit în mediul virtual pot evidenţia tendinţe şi direcţii de dezvoltare pe care o anumită companie nu le intuise până în acel moment.

O confirmare a acestei teorii vine de la Hewlett-Packard. Urmărind discuţiile de pe diverse bloguri ale clienţilor ei, firma a observat că majoritatea erau nemultumiţi că trebuie să-şi lase computerele la service pentru reparaţii. Pentru a veni în întâmpinarea dorinţelor acestora, Hewlett-Packard a introdus sistemul de "home repair" ce a fost foarte bine primit de clienţii firmei.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP