29032024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta - Monitorizarea blogosferei din perspectiva relatiilor publice

Index articole

Monitorizarea blogosferei din perspectiva relaţiilor publice

În ultima vreme se constată nu numai apariţia unui număr din ce în ce mai mare de bloguri, dar şi faptul că realizatorii lor – bloggerii - încep să câştige o notorietate imposibil de negat. După o perioada în care blogurile au fost privite ca un fel de "oaie neagră" a domeniului comunicării, credibilitatea lor crescândă pare să le transforme rapid într-un nou mediu de informare general acceptat.

Din ce în ce mai multe articole şi studii demonstrează că jurnaliştii, opinia publică şi membrii societăţii civile în general iau în considerare blogurile atât ca importanta sursă de informaţii, dar şi ca mediu propice de interacţiune cu alţi profesionişti din domeniile lor de interes. Având în vedere acest context, nu este de mirare că se profilează din ce în ce mai accentuat monitorizarea blogosferei ca instrument esenţial pentru diverse strategii şi terapii comunicaţionale.

Un prim pas în acest sens a fost făcut acum ceva vreme, odată cu apariţia Technorati, un motor de căutare special dezvoltat pentru bloguri. Acesta permite o multitudine de operaţii, printre care: căutarea  în bloguri, în timp real, după anumite taguri sau cuvinte-cheie, realizarea de topuri în vederea găsirii celui mai popular blog, etc. Se apreciază că în prezent Technorati indexeaza aproximativ 94 de milioane de bloguri.

În condiţiile în care blogurile capătă o amploare din ce în ce mai mare, nu este greşit să presupunem că Technorati nu va rămâne pentru multă vreme singura modalitate de monitorizare a conţinutului acestora.

Din ce în ce mai mulţi ziarişti, antreprenori sau specialişti în domeniul comunicării fac din blogosfera o agora contemporană, în care se schimbă idei, se lansează proiecte în premieră, se află informaţii de ultimă oră. Nu este deci de mirare că firmele de relaţii publice şi agenţiile de publicitate încep să integreze din ce în ce mai mult blogurile ca parte strategică în mixul lor de comunicare.

De ceva vreme suntem martorii unor ample campanii de publicitate dezvoltate în acest mediu de comunicare. Diferite firme producătoare de produse sau servicii apeleaza la bloggeri renumiţi pentru a-şi promova ofertele. Dincolo de rezultatele măsurate în cifra de afaceri sau profit, ei reuşesc să genereze un brand awareness pe care nici un alt canal de promovare nu l-ar fi oferit la fel de rapid şi ieftin.

Din această perspectivă, monitorizarea blogosferei apare ca o unealtă esenţială în vederea obţinerii de concluzii relevante privind diferite campanii, promoţii, produse, etc.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP