Pentru analiza vizibilităţii celor mai valoroase branduri globale în social media românească, au fost selectate primele 50 de branduri din clasamentul Interbrand 2010 şi au fost introduse spre monitorizare folosind platforma Zelist Monitor. Perioada de monitorzare a fost martie 2010 - martie 2011. Au fost analizate 63.484 de bloguri, 47.806 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 6.164.785 de posturi şi 5.041.638 de comentarii din blogosferă, 18.979.971 mesaje scrise pe Twitter (tweets) şi peste 3.800.000 de articole din presa online.
Topul celor mai vizibile 10 branduri globale în social media românească
Detaliat pe fiecare canal social media analizat:
În presa online, cele mai vizibile branduri globale au fost în ultimul an: Google, Reuters şi Apple
Cele mai vizibile branduri globale în blogosfera românească în ultimul an au fost: Google, Apple şi Micorsoft
Cele mai vizibile branduri globale în twittosfera romanească, în ultimul an au fost: Google, Apple şi Nokia.
Acest studiu utilizează Zelist Monitor
ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks şi reprezintă cel mai eficient instrument de monitorizare a blogosferei şi presei româneşti, urmărind peste 58.000 de bloguri, peste 35.000 conturi Twitter şi 40 de surse de ştiri online. Folosind un algoritm complex, ZeList determină cele mai importante bloguri din punctul de vedere al audienţei şi credibilităţii, precum şi cele mai importante subiecte care sunt discutate în blogosferă. Folosind ZeList, orice persoana poate determina cele mai importante stiri la un moment dat, iar profesionistii din domeniul comunicarii si mass-media pot determina trenduri si pot stabili vectorii importanti pentru transmiterea unui mesaj in blogosfera.