18042024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste

Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste - Blogging-ul si relatiile publice

Index articole

Blogging-ul şi relaţiile publice

Multe aspecte ale tehnologiei actuale reprezintă o provocare pentru practica relaţiilor publice.
Aşa cum explică Robert J. Key (2005), "Relaţiile publice cer, în era comunicării digitale, înţelegerea modului în care constituentele principale sunt adunate, împărtăşesc informaţie iar apoi le influenţează în punctele cheie. Pentru a face acest lucru, e nevoie de strategii care să înglobeze era digitală."

Impactul pe care îl au blog-urile asupra relaţiilor publice şi a comunicării corporatiste este semnificativ. Steve Crescenzo declară pentru The Ragan Report (24 octombrie, 2005) că blogurile angajaţilor au "un potential uriaş, aproape nelimitat de a împărtăşi cunoştinţe, de a dezvolta dialog şi de a deschide canale de comunicare bilaterale"(p.1). Un studiu recent, condus de Edelman Public Relations şi Intelliseek (2005) susţine că "Ascensiunea blogosferei are potentialul de a întări puterea angajaţilor, într-un mod similar în care acţionau sindicatele la sfârsitul secolelor 19 şi 20" (p.3). În ediţia din 2005 a PR Week, cercetarea Burson-Marsteller relatează că "59% dintre directorii generali consideră blogurile ca fiind un instrument bun, foarte bun sau excelent de comunicare corporativă pentru publicurile interne" (p.1).

În ciuda uriasului potenţial pe care îl au blogurile atât în business, cât şi în relaţii publice, Anderson (2005) şi Wired Magazine susţin că doar 20 din topul companiilor Fortune 500 au legatură cu blogging-ul.

De ce îşi creează angajaţii blog?

Fredrik Wackå (2005), care realizează Ghidul Blogurilor Corporatiste, (www.corporateblogging.info) pretinde că există mai multe motive pentru care angajaţii îşi creează blog.

Aici sunt incluse:

•    Dorinţa de a deveni expert: poziţionarea angajaţilor ca lideri de opinie
•    Dorinţa de a testa ideile: natura conversaţională şi informală a blogurilor şi ablitatea acestora de a încuraja feedback-ul publicurilor face din blogging o bună modalitate de a lansa idei şi de a vedea dacă acestea generează interes.
•    Dorinţa de a personaliza relaţiile: angajaţii pot utiliza blog-ul pentru a-şi personaliza relaţiile cu alţi angajaţi şi cu membrii altor publicuri strategice (clienţi, acţionari, etc.)

Potrivit unui studiu realizat de Backbone Media (2005), topul celor cinci motive pentru care angajaţii şi-au creat web blog-uri sunt: să publice conţinuturi/materiale şi idei (52%), să construiască comunităţi (36%), să promoveze lidership-ul de opinie/gândire (44%), să ghideze informaţia către clienţi (36%), să primească feedback de la clienţi (23%). Cercetarea lui Steve Hirschfeld realizată pe jumătate din Employment Law Alliance susţine că milioane de muncitori americani deţin blog - mai mult de cinci la sută din forţa de muncă.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP