Cum twitteresc românii în zilele de sărbătoare. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdSărbătorile de iarnă - Crăciunul, Revelionul şi Anul Nou-  aduc o scădere a activităţii de postare pe Twitter cu 34% faţă de media zilnică a posturilor din perioada 1 noiembrie - 1 februarie. Din aceste trei sărbători, în zilele de Crăciun se publică cele mai puţine posturi pe Twitter, cu 42% mai puţine decât media posturilor publicate zilnic în perioada amintită.


Pentru a observa evoluţia activităţii pe Twitter în principalele sărbători publice din România, sărbători cu largă notorietate, precum 1 Decembrie, Crăciun, Revelion, Anul Nou, 1 şi 8 Martie, Paşte, 1 Mai, 1 Iunie, s-a realizat un prim set de observaţii asupra datelor culese la finalul anului 2009 şi în prima jumătate a anului 2010. S-au grupat cele 9 evenimente în 3 categorii generale: sărbători de iarnă, evenimente de primăvară şi sărbători oficiale de vară.
S-au selectat următoarele 3 perioade de referinţă, măsurând cu aproximativ o lună înainte şi după datarea primului eveniment din fiecare grup de evenimente:

•    1 noiembrie 2009 - 1 februarie 2010 (pentru sărbătorile de iarnă);
•    1 februarie  -  1 mai 2010 (pentru sărbătorile de primăvară);
•    1 aprilie - 1 iulie 2010 (pentru sărbătorile de vară);

S-au cercetat 7.243.241 posturi Twitter publicate în aceste intervale de timp.

Pe 1 Decembrie 2009 activitatea de publicare pe Twitter a înregistrat o creştere cu 13% faţă de media zilnică a posturilor publicate între 1 noiembrie 2009 şi 1 februarie 2010. 

În perioada sărbătorilor de iarnă 2009 - 2010 - Crăciun, Revelion şi Anul Nou - media posturilor a scăzut cu 34% faţă de media zilnică a posturilor publicate în perioada amintită.  

Crăciunul (25 şi 26 decembrie 2009) a înregistrat o scădere a activităţii de postare pe Twitter cu 42% faţă de media zilnică a posturilor din perioadă 1 noiembrie 2009 - 1 februarie 2010.

Revelionul 2009-2010 a adus o scădere a activităţii de postare pe Twitter cu 22% faţă de media zilnică de posturi publicate în perioadă de referinţă 1 noiembrie 2009 - 1 februarie 2010.

Activitatea de publicare a posturilor pe Twitter a înregistrat de Anul Nou (1 şi 2 ianuarie 2010) o scădere cu 37% faţă de media zilnică a posturilor din perioadă de referinţă 1 noiembrie 2009€- 1 februarie 2010.

Pe 1 Martie 2010 s-au publicat cu 7% mai puţine posturi decât media zilnică din perioada 1 februarie  - 1 mai 2010. 

Pe 8 Martie 2010 s-au publicat cu 2% mai puţine posturi decât media zilnică din perioada 1 februarie  - 1 mai 2010. 

Paştele 2010 (4 şi 5 aprilie 2010) a adus a scădere a activităţii de publicare a posturilor pe Twitter cu 44% faţă de media posturilor din perioada 1 februarie  -  1 mai 2010. 

Pe 1 Mai 2010 s-au publicat cu 28% mai puţine posturi decât media zilnică a posturilor din perioada 1 aprilie - 1 iulie 2010.

Pe 1 Iunie 2010 s-au publicat cu 26% mai multe posturi decât media zilnică de posturi din perioada 1 aprilie -  1 iulie 2010.


ZeList a fost dezvoltat de TreeWorks şi reprezintă cel mai eficient instrument de monitorizare a blogosferei şi presei româneşti, urmărind peste 58.000 de bloguri, peste 35.000 conturi Twitter şi 40 de surse de ştiri online. Folosind un algoritm complex, ZeList determină cele mai importante bloguri din punctul de vedere al audienţei şi credibilităţii, precum şi cele mai importante subiecte care sunt discutate în blogosferă. Folosind ZeList, orice persoana poate determina cele mai importante stiri la un moment dat, iar profesionistii din domeniul comunicarii si mass-media pot determina trenduri si pot stabili vectorii importanti pentru transmiterea unui mesaj in blogosfera.