Facebook e cool, dar Pinterest e hot

laura_laurentiuAcum vreo lună, când stăteam să chibzuiesc asupra subiectului primului meu articol pentru PR România, am decis că voi broda pe seama etichetei business pe Facebook. Aproape toată lumea foloseşte Facebook, prezenţa companiilor în acest mediu e mai mult decât necesară, unele dintre ele nu fac diferenţa între fanpage şi user profile – suficiente motive cât să scrii despre primele cinci, sau şapte, sau zece reguli ale minimei etichete în domeniu. Doar că astăzi, când în sfârşit am ajuns să scriu, am realizat că istoria a început de curând să se scrie în alt loc: pe Pinterest.

O fi Facebook-ul cool, dar Pinterest e hot. Pinterest e, cum ar spune prietenii noştri anglo-saxoni, The Next Big Think in Social Media for Business.
Pinterest este platforma care trimite către site-urile companiilor mai mult trafic decât Google, YouTube şi LinkedIn la un loc, fiind în acelaşi timp site-ul cu cea mai mare creştere înregistrată vreodată în istorie, de la 7,5 milioane vizitatori unici în decembrie 2011 la 11,7 milioane în ianuarie 2012 (potrivit rapoartelor Shareholic, respectiv TechCrunch). Şi dat fiind că userii (68,2% dintre ei femei) petrec în medie 15,8 minute pe acest site zilnic, în timp ce pe Facebook stau 12,1 minute (cf. adverblog.com), nimeni nu mai poate nega astăzi faptul că Pinterest este un adevărat fenomen.

Simplitatea acestui nou loc de joacă virtual şi colorat, unde fiecare îşi „prinde” imagini cu lucrurile care îl bucură şi îl inspiră, s-a dovedit a fi cheia succesului. Aici viaţa nu îşi arată părţile hidoase şi toată lumea trăieşte într-o frumuseţe continuă. Imaginile odată „agăţate” (pin) pe Pinterest se răspândesc precum bârfele (doar e un site cu multe femei, nu?), cea mai amuzantă, frumoasă, ieşită din comun fotografie primind, evident, cea mai multă atenţie.

Pe această nouă platformă micile companii de retail au avantajul că sunt descoperite de cumpărători, lucru ce se întâmplă mai greu la o simplă căutare pe Google. În plus, utilizatorii dedică board-uri întregi brandurilor favorite, punând umărul voluntar la creşterea notorietăţii acestora. E limpede de ce Pinterest este folosit tot mai mult de companii, care îşi popularizează produsele sau serviciile şi reuşesc să-şi crească astfel vânzările.

Bineînţeles, şi aici se impun câteva reguli de bună purtare. Spre exemplu, postările nu trebuie făcute oricum, fiecare imagine cerând o scurtă explicaţie menită să atragă consumatorii şi să îi determine să viziteze site-ul companiei cu pricina. Apoi, ca peste tot, şi pe Pinterest cei care vor să aibă succes trebuie să îşi facă timp să construiască relaţii cu cei care îi urmăresc. Este recomandat să se mulţumească pentru re-postarea imaginilor sau să se comenteze la fotografiile celorlalţi. Cu cât există mai multă interactivitate, cu atât relaţia va fi mai de durată şi produsele vor fi mai bine primite de public. E indicat, de asemenea, ca butonul Pin it să fie inclus pe site-urile companiilor sau pe blogurile acestora, iar pin-urile să fie share-uite pe Facebook şi Twitter, pentru a atrage astfel şi mai mulţi vizitatori.

În acest moment, însă, Pinterest doar copilăreşte, chit că a crescut într-o lună, ca alţii în şapte, precum Făt-Frumos din poveste. Nimeni nu poate spune dacă viaţa sa va fi lungă sau nu, or dacă va schimba ideea de e-commerce. Dar cum Zuckerberg şi-a făcut recent cont aici, în mod sigur Pinterest e pont.



Laura Laurenţiu este, în prezent, PR Manager la agenţia clujeană Vitrina Advertising. A lucrat 12 ani în presă, fiind redactor, iar mai apoi editor al publicaţiilor „Clujeanul”, „Ziarul Financiar”, „Evenimentul zilei - ediţia de Transilvania” şi „Adevărul de seară – Cluj”. A mai scris pentru revistele „ofCorso” şi „Cult”, şi pentru platforma online „Pandora’s”.