18072019

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR

Brian Solis: Este vremea ca relaţiile publice să facă diferenţa!

brian.solisÎn premieră în România, Brian Solis, cunoscutul autor al cartii "Engage" si director al agenţiei FutureWorks, a acordat un interviu pentru PR Romania. În rândurile de mai jos, el ne vorbeşte despre cum social media au modificat percepţia asupra vieţii private, despre cum practicienii de PR integrează social media în campaniile de comunicare în tările din est, în comparaţie cu cele din vest, dar şi despre cum va arăta viitorul relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Universitatea din Bucureşti - o poveste de succes în social media

Am considerat că este necesar să realizăm câte o platformă care să acopere aceste nevoi comunicaţionale pentru fiecare tip de audienţă. Astfel, ne-am gândit la următoarele dimensiuni-cheie care să se regăsească la nivelul fiecărei platforme : îmbinarea comunicării de tip intern cu cea de tip extern, conţinut original şi structurat, interactivitate între aceste platforme, relaţionarea lor prin canalele social media.

Citeste mai mult...

Facebook sau în căutarea divinităţii

De ce folosim Facebook? Ce resorturi interioare acţionează această tehnologie? De ce contrar predicţiilor celor mai mari sociologi ai ultimului secol, în loc să ne îndepărtăm de noţiunea de comunitate, pare că încercăm să o regăsim în format 2.0? În cea mai recentă carte a sa (2011), antropologul englez Daniel Miller adună observaţii a două decenii de etnografie on şi off-line în Trinidad şi vine cu o explicaţie provocatoare.

Citeste mai mult...

Top Social Brands - Poveştile celor mai active branduri româneşti în social media

În condiţiile în care vorbim de social media ca de un domeniu în care se experimentează, în care companiile încă mai sunt reticente să intre, avem în faţă un studiu care certifică o serie de branduri care au devenit conştiente că prezenţa în social media a devenit esenţială. Dacă anul trecut exista Top 10, anul acesta avem Top 30 de branduri, top realizat împreună cu 33 de specialişti în comunicare şi cu ajutorul Zelist.

Citeste mai mult...

Cum să eviţi supradoza în Social Media

cristiana_andreiDragă cititorule,

Îţi scriu din camera virtuală a oglinzilor, unde-mi petrec tot mai mult timp în ultima vreme şi unde reuşesc, în cele mai multe zile, să controlez supradoza de informaţii de pe Facebook, Twitter, bloguri şi mai nou, Pinterest. Sigur ştii despre ce vorbesc, înţeleg că ajungi şi tu destul de des în camera oglinzilor şi sunt convinsă că ai observat cât s-a schimbat în ultimii ani.

Citeste mai mult...

O perspectiva asupra web 2.0

dan_pitch_jpg

Faptul de a fi lucrat într-o agenţie de PR online când balonul web 1.0 s-a spart la sfârşitul anilor ‘90  şi faptul de a şti că industria noastră o reputaţie proastă în a promova excesiv lucruri extraordinare, mă face să fiu prudent în a arunca cu avânt încă o buturugă pe focul web 2.0. Acestea fiind spuse, cred cu tărie că dezvoltarea media digitale din ultimii ani este semnificativă pentru modul în care PR-ul va fi definit şi practicat în viitorul apropiat. Aş adăuga că din toate celelalte discipline de marketing, PR-ul are cel mai mult de câştigat din web 2.0, dacă ne dăm seama cum putem să-l folosim eficient.

Citeste mai mult...

Dragos Stanca: "Exista doar iluzia ca poti controla online-ul". Un interviu despre noul jurnalism si mediul online

Particularitatea majoră a online-ului faţă de toate celelalte media este interactivitatea. Online-ul nu este doar o media, ci este şi un mediu electronic de comunicare, prin care oamenii comunică prin sunete, poze şamd. În aceste condiţii, să speri că poţi controla internetul este o prostie. E ca şi cum ai crede că poţi controla ce vorbesc oamenii între ei la telefon. Nu poţi face asta, fiindcă sunt nişte opinii care folosesc un mediu de comunicare şi care se schimbă: prin comentarii, prin bloguri, prin mesaje, prin videocomentarii, prin tot ce oferă internetul ca platformă tehnică.

Citeste mai mult...

Dacă reţelele sociale ar fi state, ar fi de mult timp prezente la masa G8

christoph_ringwaldSocial media este ca sexul între adolescenţi. Toţi vor, dar nimeni nu ştie exact cum funcţionează. Şi când s-a terminat, te întrebi „asta a fost tot?”. Aşa am citit de curând pe un blog. După ce sper că v-am captat atenţia cu această asociere, voi continua cu tema din urmă. Pentru că într-adevăr, companiile sunt puţin în urmă în ceea ce priveşte competenţa în domeniul social media. Cel puţin anul acesta s-a împământenit impresia că par a fi un lucru extrem de important. Din ce în ce mai multe firme se înghesuie pe reţelele sociale, agenţii specializate în web 2.0 apar ca ciupercile după ploaie şi întrebarea existenţei digitale nu mai este cum arată pagina web, ci ce strategie web urmărim.

Citeste mai mult...

PR-ul Online: tendinţe, repere şi neajunsuri. Un interviu cu Orlando Nicoară, General Manager al Mediapro Interactiv

E greu să vorbim despre tendinţe într-un domeniu care abia acum face primii paşi. În momentul de faţă, cred că putem vorbi de panică în rândul oamenilor de PR, pentru că mediul online nu poate fi controlat sau nu e controlat la nivelul la care se întâmplă lucrurile în offline. Şi probabil că le va lua ceva vreme până să-şi dea seama că online-ul nu poate fi controlat la nivelul offline-ului.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea I

Mulţi practicieni folosesc noile media în acelaşi mod în care le utilizează pe cele tradiţionale – ca pe un alt canal prin care să arunce mesaje către un public foarte larg – în loc să le vadă ca pe un mijloc strategic de interacţionare cu publicurile, prin intermediul căruia să adune din mediul exterior informaţii care să influenţeze procesele de decizie organizaţionale. Pentru ca relaţiile publice să folosească noile media la adevăratul lor potenţial, este necesar ca teoreticienii şi practicienii să reinstituţionalizeze relaţiile publice într-o paradigmă a managementului strategic, în locul unei paradigme simbolice interpretative. Acest articol oferă un model strategic al relaţiilor publice şi, pentru fiecare etapă a modelului, oferă sugestii de utilizare a media digitale.

Citeste mai mult...

Despre Internet şi versiunile sale

tamara_baleanuExistă, în fapt, această creatură numită ‘Internet’- un ‘Internet’ al tuturor, cu o serie de atribute care pot fi observate, analizate, cuantificate şi generalizate?  Este ‘Internet-ul’ unui om de PR acelaşi cu ‘Internet-ul’ unui blogger recunoscut, al unui student în sociologie sau al unei femei casnice? Sau este cumva posibil ca în încercarea de a ancora în noţiuni generale şi transferabile discutia despre fenomenul 2.0, ajungem să omogenizăm un fenomen ce în fapt reuneşte semnificaţii locale, contextuale şi specaculos de diverse?

Citeste mai mult...

"Ce fel de animal mai e şi ăsta?"

roxana_firoiuDe la "Crystallizing Public Opinion" a lui Bernays, până în zilele noastre, lucrurile au evoluat într-o manieră care cu greu putea fi anticipată. Poate cel mai important aspect este acela că evoluţia campaniilor de comunicare este strâns legată de noile tehnologii de comunicare care au marcat ultimele decenii.

Citeste mai mult...

Londra, importanţa social media pentru branduri şi indicatorii de performanţă. De vorbă cu Stephen Davies

Londra a devenit un loc unde îţi poţi "spăla" reputaţia. Şi este probabil adevărat într-o oarecare măsură, în condiţiile în care sunt multe agenţii din Londra care pot fi convinse cu uşurinţă să lucreze pentru un "anumit" individ. Dar dacă toată lumea are dreptul la un avocat, de ce nu ar avea dreptul şi la o persoană de PR? Dacă oricine are dreptul să fie reprezentat într-un tribunal, atunci toată lumea este îndreptăţită să fie reprezentată în tribunalul opiniei publice.

Citeste mai mult...

Cele mai vizibile branduri globale în social media românească. Un studiu Zelist Monitor

top-10Pentru analiza vizibilităţii celor mai valoroase branduri globale în social media românească, au fost selectate primele 50 de branduri din clasamentul Interbrand 2010 şi au fost introduse spre monitorizare folosind platforma Zelist Monitor. Perioada de monitorzare a fost martie 2010 - martie 2011.  Au fost analizate 63.484 de bloguri, 47.806 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 6.164.785 de posturi şi 5.041.638 de comentarii din blogosferă, 18.979.971 mesaje scrise pe Twitter (tweets) şi peste 3.800.000 de articole din presa online.

Citeste mai mult...

Mihaela Vorvoreanu: Mediul online prezintă oportunitatea de a ne orchestra construirea sinelui în mod strategic

Mediul online prezintă oportunitatea să ne orchestrăm construirea sinelui în mod strategic. Avem mult mai mult control asupra felului în care ne prezentăm, decât în comunicarea offline. Putem face selecţii atente şi ne putem construi o identitate pozitivă şi complexă.

Citeste mai mult...

Robert Zănescu: Social media înseamnă să gândeşti ca om de PR şi să măsori ca om de marketing

robert_zanescuChiar dacă lucrez în departamentul de comunicare al unei bănci, sunt întrebat adesea care este cea mai rentabilă investiţie, în ce aş investi eu însumi. Răspunsul este invariabil şi imprevizibil: eu aş investi în "atenţie".

Citeste mai mult...

Oamenii de PR vor fi nevoiţi să îmbrăţişeze fenomenul social media. De vorbă cu bloggerul Loic le Meur, fondatorul Seesmic

Profesioniştii PR ar trebui să îmbrăţişeze fenomenul, cu alte cuvinte să-şi ajute clienţii să înţeleagă mai bine ce se întâmplă în companiile pe care le reprezintă. Profesioniştii de PR ar trebui, de fapt, să devină experţi social media. Nu au de ales.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black