Gânduri la final de campanie - 2% pentru cauza ta

2lasutaCând am gândit campania 2% pentru cauza ta am avut în minte multe proiecte frumoase despre care foarte puţini ştiu. Desigur, încă suferim în ceea ce priveşte informarea procesului de redirecţionare a celor două procente din impozitul pe venit. Îmi doream mult un mini-proiect editorial pentru mediul ONG, dar sincer nu m-am aşteptat să fie atât de multe organizaţii interesate de campania noastră... 31 de organizaţii din domenii ca sănătate, educaţie, mediu, cultură, drepturile omului şi tineret s-au înscris în campanie, în ultimele două săptămâni ajugând să publicăm chiar şi patru articole pe săptămână în cadrul campaniei.



În social media, cele mai virale articole au fost cele despre organizaţiile Salvaţi Copiii România, Fundaţia Principesa Margareta, Asociaţia Învingem Autismul şi Asociaţia Little People (în ordinea numărului de share-uri de pe facebook). În ceea ce priveşte traficul pe site, cel mai accesat articol a fost cel despre campania Hospice Casa Speranţei, cu aproape 1300 de vizualizări, urmate de articolele despre campaniile organizaţiilor ARAS, Fundaţia Hope and Homes for Children România, Salvaţi Copiii şi Caritas Alba Iulia. În total, campania a strâns peste 15 000 de vizualizări, un rezultat de luat în seamă. 

În 2011, numărul total de entităţi non-profit/unităţi de cult care au beneficiat de virarea până la 2% din impozitul anual pe venit datorat statului a fost de 24.891. Din numărul total de persoane care au avut capacitatea de a redirecţiona cei 2% din impozitul datorat statului, au făcut uz de acesta prevedere 1.648.313 de persoane, reprezentând un procent de aproximativ 25%. Numărul de persoane care au redirecţionat cei 2% a crescut în 2011 faţă de 2010 cu 7%, când numărul de persoane care au redirecţionat a  fost de 1.535.203 (Sursa). Cifre, desigur, dar sper că mobilizarea societăţii civile de anul acesta se va vedea în cifrele de anul viitor.

Am cunoscut în ultimii doi mulţi profesionişti ai domeniului, oameni care îşi fac meseria cu obiectivitate, cu seriozitate, oameni care îşi evaluează corect munca. Cred că în mediul ONG s-a terminat perioada de probă şi societatea conştientizează importanţa organizaţiilor non-guvernamentale. Campania 2% este o dovadă.

Îi mulţumesc Danei Oancea pentru încrederea acordată acestui mini-proiect personal şi tuturor celor care au trimis propuneri şi au răspuns invitaţiei noastre. Sper din tot sufletul că prin această campanie am putut contribui la deciziile unor oameni care au redirecţionat 2% pentru o organizaţie non-guvernamentală. Aştept cu drag feedback-ul vostru (pe site sau pe email) şi poate, la anul, vom recomanda o sută de ONG-uri cu proiecte minunate Smile.