22052017

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR 2% pentru ursul brun!

2% pentru ursul brun!

logo_wwfSunt evenimente sau proiecte pe care le ştim, indiferent dacă suntem sau nu interesaţi de domeniul respectiv. Sunt imagini pe care le asociem unei cauze, chiar dacă nu susţinem neapărat organizaţia respectivă. Din această categorie face parte parte, cu siguranţă, imaginea ursuleţului panda şi Ora Pământului (Earth Hour). Numitorul comun este organizaţia World Wide Fund, una dintre cele mai mari şi eficiente organizaţii internaţionale independente care derulează proiecte pentru conservarea naturii.

Misiunea WWF la nivel global este aceea de a stopa degradarea mediului şi de a construi un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. WWF este prezentă în România de la începutul anilor `90. În prezent, organizaţia derulează proiecte de conservare a naturii din Munţii Carpaţi, de-a lungul Dunării şi în Delta Dunării, campanii de informare, conştientizare şi strângere de fonduri pentru protecţia naturii, activităţi de lobby şi advocacy. Din 2010, WWF-România derulează campania „2% pentru ursul brun!”. Fondurile colectate sunt folosite pentru proiectele organizaţiei de protejare a pădurilor, „casa” urşilor bruni.

Deşi ursul brun a fost o specie larg răspândită în Europa, situaţia s-a schimbat dramatic în ultimele secole, specia dispărând complet din unele ţări de pe continent. În Austria nu mai trăieşte niciun urs brun, iar în Munţii Pirinei din Spania se mai găsesc aproximativ 20 de exemplare. Consecinţe ale intervenţiei umane care nu ia în calcul impactul asupra naturii, întrucât ursul brun se află în vârful lanţului trofic, adică este pus în pericol exclusiv de om şi activităţile umane. În România trăiesc aproximativ 6.000 de urşi bruni, jumătate din populaţia de pe întreg continentul (fără Rusia). La noi în ţară, urşii bruni au o „casă” specială: pădurile virgine. (Dana Carataş, Communications and Marketing Coordinator WWF Danube-Carpathian Programme Romania)

Cu fondurile colectate în campania de anul trecut, 47.800 RON, WWF a salvat de la tăiere 350 ha de păduri virgine de la Şina Veche, de lângă Braşov. WWF a iniţiat demersurile pentru declararea zonei drept rezervaţie naturală, iar proprietarul şi administratorul şi-au luat angajamentul de a nu realiza niciun fel de intervenţie pe această suprafaţă de pădure. Pădurile Şincii sunt o casă primitoare pentru aproximativ 30 de urşi bruni şi alte 13.000 de specii de plante şi animale, care trăiesc într-o pădure virgină. Pădurile virgine sunt singurele zone de pe glob în care natura mai există în forma sa pură, nealterată de intervenţia umană. Conform unui studiu publicat în 2001, în România mai există încă aproximativ 250.000 ha păduri virgine, cea mai mare suprafaţă din Europa, după Rusia. Un adevărat tezaur natural care, alături de alte bogăţii naturale, ne situează pe unul din primele locuri din Europa la capitolul biodiversitate. Şi în 2012, fondurile colectate în campania de redirecţionare a 2% din impozitul pe venit  vor contribui la protejarea urşilor bruni şi a casei lor din pădurile virgine, comorile naturale de nepreţuit ale României.

Anul acesta, o echipă de prieteni ai naturii WWF lucrează în diferite locuri din Bucureşti (Piaţa Romană, Victoriei, Aviatorilor, Unirii, Crângaşi etc.), discută cu trecătorii despre cât de important este să protejezi natura şi cât de simplu şi repede se poate face acest lucru, prin prevederea 2%, doar completând un formular. Voluntarii WWF se implică în aspectele administrative ale campaniei şi se asigură că fiecare detaliu logistic pus la punct. În 2011, voluntarii WWF s-au implicat în „Bear Hugging Day”, eveniment derulat în cadrul campaniei „2% pentru ursul brun!”, unde au discutat cu vizitatorii unui centru comercial despre protejarea pădurilor şi a urşilor bruni şi au dăruit o îmbrăţişare tuturor celor care s-au angajat să facă acest lcuru, prin completarea formularului de redirecţionare.

Mă bucur că astăzi vă recomandăm o altă organizaţie de ecologie, că acest domeniu ia amploare în ţara noastră şi că nu rămas doar un trend. Cum se întâmplă să le cunosc activitatea şi o mică parte din echipă, vi-i recomand cu mare drag. Chiar dacă nu pentru 2%, dar mai ales pentru ajutorul de care au nevoie pentru a face lumea în care trăim un pic mai normală. 2% pentru WWF-România înseamnă 2% pentru păstrarea naturii vii, pentru protejarea unor zone naturale deosebite, unice pe glob, şi specii care încă mai există în România, dar care au dispărut din alte ţări, din cauza nechibzuinţei şi intervenţiei umane. Informaţii despre campanie sunt disponibile pe www.wwfdoilasuta.ro.



Îi mulţumesc Danei Carataş, Communications and Marketing Coordinator WWF Danube-Carpathian Programme Romania, pentru informaţii.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site