19072019

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR Etica si relaţiile publice

Etica si relaţiile publice

Index articole

Concluzii

Abilitatea de angajare în argumentări etice în relaţii publice este tot mai căutată, alocându-i-se o responsabilitate şi o importanţă tot mai mare. Cercetarea academică, studiile universitare şi cele suplimentare, cât şi practica profesională, toate se concentrează tot mai mult asupra problemelor de etică. Funcţia relaţiilor publice se află într-un aşa zis punct de răscruce. Care este locul practicianului de relaţii publice în cadrul organizaţiei? Ar trebui să devină acesta consilierul etic al managementului de top sau ar fi de preferat să nu se implice în luarea deciziilor strategice? Ei bine, modul în care alegem să răspundem acestei crize de încredere în rândul publicului nostru va trasa liniile de dezvoltare pentru viitorul relaţiilor publice.

Cu toate că se ştie că o singură persoană sau funcţie nu pot constitui întreaga "conştiinţă etică" a unei organizaţii, relaţiile publice au rolul de a consilia top managementul cu privire la problemele etice. Profesioniştii în relaţii publice cunosc valorile publicurilor ţintă care pot stârni dileme etice, şi de aceea pot realiza analize etice riguroase pentru a ghida politicile organizaţionale, atât din punct de vedere al comunicării cu publicul cât şi cu mass media.

Pentru a consulta bibliografia, acceseaza linkul: http://www.instituteforpr.org/essential_knowledge/detail/ethics_and_public_relations/#References



Shanon A. Bowen predă cursuri de etică în relaţii publice la University of Maryland, unde si-a obţinut în anul 2000 doctoratul în etică aplicată în industria farmaceutică. Principala sa preocupare este legată de aplicarea filosofiei morale în procesul de luare a deciziilor şi în comunicarea din cadrul organizaţiilor. A conceput un cadru etic util în management, în gestionarea situaţiilor de criză, sau în stabilirea agendei de lucru. După o carieră de analist politic la Washington DC, a ţinut cursuri la Auburn University, apoi la University of Houston.

Traducere şi adaptare: Corina Pîrv si Antonia Ursatti, Forum for International Communications.
În original, "Ethics and Public Relations", 2007.
Copyright Institute for Public Relations. Copyright 2008 Forum for International Communications pentru versiunea în limba română. Text reprodus cu acordul IPR.
Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black