Campaniile Samsung în contextul local de comunicare

Ioana SigarteuPentru a genera o comunicare eficientă, Samsung se adaptează contextelor locale și globale, cu scopul de a oferi utilizatorilor cea mai bună experiență mediată tehnologic. Strategia și mesajele trebuie să fie coerente și să se alinieze în comunicarea de brand globală, însă adaptarea la contextul local este esențială în atingerea publicurilor țintă. În acest sens, suntem mereu la curent cu ce își doresc utilizatorii, pentru a le oferi nu numai produse care să răspundă nevoilor lor, dar și experiențe memorabile în ceea ce privește relația cu brandul.

Comunicăm inovațiile Samsung cu ajutorul canalelor social media relevante pentru publicul nostru, acestea fiind în mare parte Facebook și Instagram, fiecare cu particularitățile sale. De exemplu, pe Instagram, cel mai important este conținutul vizual. Aici redistribuim și conținutul utlizatorilor, care ne surprinde mereu prin originalitatea folosirii funcțiilor smartphone-ului.

De asemenea, comunicarea inovațiilor se realizează și cu ajutorul ambasadorilor Samsung, brand-lovers cărora nu le condiționăm conținutul. Astfel, rezultatele postărilor sunt naturale, neforțate. Avem încredere în oamenii cu care colaborăm și credem că acest lucru este vizibil și în social media. Proiectele și campaniile noastre sunt special concepute pentru a fi coerente atât pentru brand, cât și pentru influencerii noștri.

În campania Samsung Galaxy S9, de exemplu, ne-am concentrat pe evidențierea calităților camerei foto, așa că am ales să colaborăm cu fotografi talentați care să comunice calitățile produsului nostru într-un mod credibil și relevant pentru comunitate. Bineînțeles, toți influencerii cu care ne asociem produc conținut foto de calitate. Ne-am îndreptat spre influenceri cu background-uri și stiluri diferit de comunicare pentru a ajunge la cât mai mulți utilizatori și iubitori Samsung.

Oamenii cu care colaborăm înțeleg avantajele pe care le aduce tehnologia. Tocmai de aceea, ei știu cum să comunice inovațiile Samsung, în așa fel încât publicul să poată rezona cu mesajul. Influencer Marketing este o zonă care, într-adevăr, încă se dezvoltă, dar nu îi putem nega existența și beneficiile - comunicarea este mai eficientă, publicul mai vast și mai accesibil.

Ambasadorii Samsung primesc mereu cu entuziasm invitațiile noastre de a se întâlni față în față cu comunitățile lor și de a-și împărtăși cunoștințele cu acestea. Cel mai recent eveniment marca Stream Your Dream - un proiect dedicat micro-influencerilor din zona creativă - aflat deja la a doua ediție, i-a reunit pe Cristian Vasile, Christina One și Teodora Rogobete. Aceștia au explicat care sunt cele mai bune tehnici în fotografia de portret, urban și food unui public format din oameni interesați de zona foto, doritori de sfaturi care să-i ajute în producerea unui conținut social media echilibrat și de calitate. A doua ediție Stream Your Dream s-a concentrat pe tehnică foto, iar cu flagship-urile Samsung participanții au reușit să-și experimenteze creativitate și talentul.

În ceea ce privește strategia de diferențiere Samsung, inovația este ceea ce ne scoate în evidență pe o piață atât de aglomerată. Ascultăm mereu care sunt dorințele utilizatorilor de tehnologie și facem tot posibilul să le aducem la realitate. Prin ultimul nostru flagship am dovedit că înțelegem nevoia oamenilor de a se exprima vizual, într-o lume în care accentul cade tot mai mult pe acest aspect, atât printr-o cameră foto reimaginată, cât și prin alte features precum filmarea în Super Slow-Mo sau posibilitatea de a crea un AR Emoji personalizat.

Pentru a demonstra performanțele camerei, toate materialele foto și video ale campaniei Samsung Galaxy S9 au fost realizate chiar cu smartphone-ul. Rezultatele au fost excepționale. Dana Rogoz, Deliric și MaxINFINITE au primit un #upgrade2SUPER al vlogurilor și canalelor de social media cu ajutorul lui Galaxy S9, iar videoclipurile de pe Youtube, fotografiile de pe Instagram și Facebook, toate au avut niște rezultate foarte bune, fiind apreciate de mii de oameni.

Mesajul Samsung - Do What You Can’t este despre înlăturarea barierelor, întrecerea limitelor. Îi încurajăm pe utilizatori să facă acele lucruri pe care le tot amână, să aibă parte de acele experiențe life changing de care au nevoie, să trăiască fără frică.

Legat de segmentul TV, având în vedere faptul că am lansat ultima gamă a categoriei premium – Samsung QLED TV, comunicarea s-a îndreptat anul acesta spre evidențierea inovațiilor prin utilitatea practică a noilor caracteristici. QLED 2018 vine cu un Mod Ambient care îi asigură integrarea în orice spațiu. Acest feature a devenit îndrăgit mai ales de publicațiile de lifestyle și home deco care au testat televizorul, dar și de publicațiile tech, precum și de bloggeri. Pe lângă Modul Ambient, integrarea televizorului devine mult mai ușoară datorită existenței unui singur fir, One Invisible Connection. Device-ul devine un tablou, iar operele de artă pot fi chiar pozele din propria vacanță.

Pentru campania locală Samsung QLED am ales influenceri reprezentativi fiecărei inovații aduse, pentru a demonstra că televizorul oferă experiența completă. Nu trebuie să fii specialist pentru a instala noul QLED, sau pentru a-i descoperi noile caracteristici. Am vrut să demonstrăm performanțele televizorului și să le arătăm utilizatorilor că un produs în spatele căruia stă atâta tehnologie poate fi manevrat simplu, printr-o telecomandă cu numai câteva butoane, sau chiar cu ajutorul smartphone-ului Samsung.

Am înțeles de la bun început că pentru a supraviețui în cadrul contextelor de comunicare actuale, trebuie să trecem printr-un proces constant de adaptare. Creștem odată cu utilizatorii noștri, cu dorințele și cu visele lor. Este important să fim cât mai aproape de ei și de aceea creăm campanii în care ei să se regăsească.


Ioana Mârzac Sigarteu, Corporate Communication Manager, Samsung Electronics Romania