23102017

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare interna Mihaela Abagief, AVON: Noile tehnologii sunt un instrument și nu un scop. Lecția cea mai importantă e aceea că lucrăm pentru oameni ca noi

Mihaela Abagief, AVON: Noile tehnologii sunt un instrument și nu un scop. Lecția cea mai importantă e aceea că lucrăm pentru oameni ca noi

Mihaela AbagiefContinuăm seria dialogurilor cu profesioniştii de comunicare internă. Astăzi, episodul 10 alături de Mihaela Abagief, Sales Support Manager la AVON Cosmetics.

Cum defineşti statusul actual al comunicării interne ca disciplină de business?

Aș vrea întâi să mă prezint :) Sunt Mihaela Abagief și lucrez în comunicare de mai bine de 8 ani, trecând prin experiența PR-ului de produs, mai apoi de responsabilitate socială și apoi de comunicare cu forța de vânzări Avon. Astăzi conduc departamentul de comunicare și evenimente pentru forța de vânzări – o comunitate de 120.000 de Reprezentanți (distribuitori sau consumatori finali ai produselor noastre), 6000 de Lideri (antreprenori care coordonează echipe de Reprezentanți) și 70 de Directori Zonali (manageri de vânzări distribuiți regional). Lucrăm cu și pentru oameni pentru care Avon nu este întotdeauna un job full time, ci mai degrabă un hobby, o pasiune pentru frumusețe și apetit pentru dezvoltare personală, de aceea avem grijă ca felul în care comunicăm să fie non-intruziv, util și în același timp motivant.

Ce a rămas specific comunicării interne şi ce părţi ale activităţii tradiţionale s-au diluat sau chiar au dispărut din aria de interes a disciplinei?

Când am preluat partea de comunicare cu Reprezentanții Avon, acum 4 ani, ne aflam într-o zonă destul de tradițională – mesajele erau unidirecționale, top-down, prin broșuri distribuite în colete, platforma online de merchandising și evenimente de lansare de produs sau de prezentare a strategiei companiei. Între timp, nu doar mediile de comunicare au evoluat considerabil, ci și felul în care ne construim mesajele și experiența pe care o oferim Reprezentanților. Cele două modificări majore aduse în zona de comunicare au fost segmentarea mesajelor și recunoașterea meritelor membrilor valoroși din echipa de vânzări. Cât despre canalele de comunicare, li s-au adăgat mediilor tradiționale webcasturile, pagina online și newsletterele personalizate, comunitatea online pe Facebook, platforma online de training, precum si conținutul video educațional sau inspirațional.

De câtă agilitate are nevoie un comunicator intern pentru a face faţă schimbărilor tehnologice, structurale şi de context?

Dat fiind că ne folosim de toate resorturile de comunicare, pe care le actualizam o data la 3 săptămâni – cand apare o noua Broșură Avon - planul nostru de comunicare este destul de stufos. Am învățat, însa, în acest răstimp, că pentru publicul nostru rămâne cea mai valoroasă întâlnirea face-to-face si sentimentul ca oamenii sunt apreciati pentru munca pe care o depun -  o strângere de mână, o vorbă bună, un semn că îți pasă și apreciezi efortul, faptul că ceri feedback și apoi îl și implementezi. În definitiv, nimănui nu-i pasă ce-i arăți, dacă nu-i arăți că-ți pasă.

Generaţia Millennials pare mai puţin dornică să se identifice cu valorile corporatiste. Crezi că tehnicile de segmentare şi abordare a publicului intern ar trebui să fie mai sofisticate decât sunt în prezent?

În comunitatea Avon funcționează puterea exemplului și poveștile reale ale oamenilor de vânzări, cu bune și cu rele, de aceea majoritatea lansărilor de proiecte le-am făcut prin vocea și imaginea Reprezentanților locali. Alocăm bugete substanțiale pentru sesiuni foto și video cu Reprezentanții din România care au de împărtășit o poveste, care pot fi un exemplu de urmat, în toată normalitatea lor. Recent am lansat campania de comunicare Schimbă Lumea prin Frumusețe, care pune femeia obișnuită în rolul principal – e acea femeie care e frumoasă nu pentru că îndeplinește niște standarde setate de media, ci pentru că setează standarde de bun-simț, e acea femeie care e puternică nu pentru că bate cu pumnul în masă și poartă o ținută business, ci pentru că poate să spună liber ce gândește.

Cum se traduce walk the talk în comunicarea internă?

Îmi place să cred că un om care lucrează în comunicare la Avon înțelege foarte bine psihologia femeilor din România – avem Reprezentante din generația Millennials, la începutul descoperirii feminității lor, Reprezentante care au crescut alături de noi și între timp au devenit mame și femei de carieră, doamne care sunt la a doua tinerețe și au găsit în Avon o comunitate de femei care se sprijină și chiar și câțiva bărbați care își dezvoltă abilitățile de antreprenoriat și de management. Chiar dacă mesajele noastre sunt segmentate și din ce în ce mai sofisticate, un lucru rămâne constant – bucuria care vine din apartenența la o comunitate care schimbă tangibil în bine viata celor din jur.

Cam ce trebuie să înţeleagă tinerii colegi care vor să devină comunicatori interni?

Un bun specialist în comunicare se află într-un continuu proces de învățare și adaptare. Probabil că în scurt timp SnapChat sau Kik sau webinariile vor fi știri vechi. E important de reținut că noile tehnologii sunt un instrument și nu un scop – lecția cea mai importantă e aceea că lucrăm pentru oameni ca noi. Or dacă noi nu credem într-un proiect sau nu îl înțelegem, de ce ne-am aștepta să fie primit cu brațele deschise? Dacă noi nu comunicăm onest despre produsele și beneficiile noastre, de ce ne-am aștepta ca publicul nostru să ne perceapă numai lapte și miere?


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site