GENPACT – OFFICE BRANDING. Activarea experienţei cu brandul

raluca_vasileGenpact este liderul european în servicii de reengineering şi business process management. Rebrandingul la nivel global din 2012 a venit din nevoia de a întări poziţia companiei în toate cele 12 locaţii din Europa, acolo unde Genpact este lider de necontestat al categoriei.


Procesul de rebranding global a dezvăluit o nouă identitate vizuală, bazată pe o cromatică nouă şi un nou mesaj de poziţionare. Procesul de office branding a fost demarat în momentul în care compania din Romania a simţit nevoia de a susţine cultura organizaţională cu noile mesaje de brand. Provocarea BrandFusion a fost de a exprima creativ în spaţiul ambiental noul logo, noua cromatică, mesajul de poziţionare şi mesajele de brand. „Ne-am propus să transmitem valorile de brand într-un mod cât mai elocvent şi să creştem experienţa internă a echipei cu brandul. ” - Raluca Vasile, Strategic Brand Consultant BrandFusion

Proiectul de Office branding
Proiectul a cuprins atât dezvoltarea unui limbaj vizual, soluţii de comunicare la nivel ambiental, dar şi crearea mesagisticii în ton cu brandul. “Am considerat necesară o auditare a ambientului, în primă fază,  pentru a identifica acele trasee comune angajaţilor şi vizitatorilor, am reconstruit  «the internal journey» şi apoi am căutat acele «hot spots» pentru amplasarea mesajelor cheie care să inspire şi să conecteze publicul ţintă cu brandul. Pornind de la strategia internă de brand, am dezvoltat o varietate de categorii de mesaje de brand, inspiraţionale, motivaţionale şi de fun pentru a ajuta la crearea unei experienţe unice şi diferite cu brandul, în fiecare locaţie de impact din clădire. Folosind astfel de personalizări am creat un ambient plăcut, primitor şi în ton cu brandul.” - Raluca Vasile - Strategic Brand Consultant BrandFusion

La nivel de imagistică, limbajul grafic exprimă caracterul eficient, conectat, inovativ şi adaptabil al organizaţiei, dar şi ideea de ”customer centric culture” – o trăsătură definitorie a brandului Genpact.

Signalistică
Elementele de signalistică au fost gândite integrat, pornind de la  “internal journey”, pentru a rezolva nevoia orientării în spaţiu a echipei, dar şi a vizitatorilor Genpact, începând de la intrare şi continuând cu principalele zone de acces din clădire. De la recepţie, zona lifturilor, scări, săli de sedinţe până la zonele de relaxare, bufet, parcare, echipa BrandFusion a creat un limbaj potrivit fiecărei audienţe.

Imagistică
Posterele de dimensiuni impresionante, amplasate în întreaga clădire vin în întâmpinarea aşteptărilor Genpact de a spori vizibilitatea şi impactul brandului în faţa partenerilor şi clienţilor, dar şi de a îmbunătăţi experienţa echipei cu brandul.
Decorarea spaţiilor de petrecere a timpului liber sau recreativ (cafeteria, huddle room, relaxation area, green corner) a fost gândită pentru a crea un ambient inspiraţional, motivant, în care echipa Genpact să-şi manifeste creativitatea.

Mesagistică
”Din punct de vedere al mesagisticii, am creat o varietate de mesaje potrivite fiecărei audienţe, plecând de la valorile de brand, dar şi de la comportamentele şi acţiunile promovate în cadrul companiei. De la mesaje de atitudine, la mesaje de fun şi relaxare şi de la valorile organizaţiei, la mesaje legate de comportamentul responsabil, fiecare zonă identificată ca zonă de interes dispune de propria categorie de mesaje.”  - Raluca Vasile – Strategic Brand Consultant BrandFusion

La intrare, BrandFusion a adus în prim plan mesajul inspiraţional spus de Jack Welch, fondatorul General Electric,  grupul din care Genpact face parte.

genpact_1

Pentru susţinerea proiectelor interne de CSR, BrandFusion a gândit o zonă verde, un Green Corner cu cutii special create pentru reciclarea hârtiei. Cutiile au fost personalizate cu mesaje motivaţionale inspirate de brand, care să mobilizeze angajaţii în acţiuni de reciclare.  genpact_2

genpact_3

În spaţiul dedicat activităţilor de relaxare am realizat un perete tapetat cu un mesaj inspirat de activitatea curentă a Genpact şi de noua poziţionare de brand “Intelligent enterprises powered by process”. Pictograma “3 steps routine to relax intelligent minds” descrie, folosind imagini şi cuvinte, un proces de relaxare dedicat angajaţilor Genpact.

Mai mult, BrandFusion a identificat o zonă secundară de trafic - scările circulare - şi a gândit mesaje care să-i stimuleze pe angajaţi să renunţe la lift, activând încă o dată experienţa cu  brandul şi atitudinea responsabilă.

Întregul proces de office branding a avut la bază factorii care creează atmosfera, ambientul şi emoţiile pe care oamenii le asociază cu brandul ca un întreg. Echipa BrandFusion a reuşit astfel să redea povestea brandului în noi dimensiuni, stimulând simţurile şi gândirea echipei. Totul a fost centrat pe exprimarea unor mesaje unitare de brand printr-un limbaj vizual util, adaptat mediului.

BrandFusion este compania de servicii integrate de design şi consultanţă strategică de brand (branding, comunicare de brand şi online), unul dintre pionierii brandingului în România. Alături de brandurile antreprenoriale autohtone înca din 2005, BrandFusion a construit proiecte de rebranding pentru Austral, Allevo, Briaris, Kiwi Finance, Novensys, Roddia, Somaco, Promoterm, a realizat design de ambalaj pentru Râureni, Senator Wine, Friz Briz şi a dezvoltat prezenţe online pentru brandurile Austral, Novensys, Carturesti, Allevo, Bilete.ro, Râureni, Star Storage, Promoterm, Matricia.



Studiu de caz furnizat de Raluca Vasile, BrandFusion