20042024

Back Eşti aici:Home Articole Masurare si Evaluare in PR Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice

Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice - Cercetarea pentru planificarea strategica

Index articole

Cercetarea pentru planificarea strategică şi dezvoltarea programelor

Toate instrumentele şi tehnicile de colectare a datelor prezentate anterior sunt utile în cercetare în toate etapele elaborării unei campanii de relaţii publice, de la planificarea strategică şi dezvoltarea unui program, până la măsurarea şi evaluarea rezultatelor.

În cercetarea pentru planificarea strategică şi dezvoltarea de programe este de preferat să se îmbine metodele de cercetare cantitativă cu acelea calitative. De regulă, se apelează mai întâi la metode de cercetare calitativă (focus–grupurile, interviurile în profunzime), în scopul obţinerii unei imagini de ansamblu asupra problemei şi contextului date. Se trece apoi la aplicarea unor metode de cercetare cantitativă, de pildă, chestionare destinate unor membri reprezentativi ai grupurilor ţintă, trimise prin poştă sau completate prin telefon sau Internet. Se obţin, astfel, informaţii descriptive care au, totodată, şi un caracter explicativ.

Utilizarea celor două tipuri de de cercetare – calitativă urmată de cea cantitativă – oferă informaţii detaliate despre cum şi ce gândesc oamenii, dar explică şi de ce gândesc ei astfel. Informaţiile acestea sunt deosebit de eficiente în procesele de planificare strategică şi de dezvoltare a programelor de comunicare.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP