21082018

Back Eşti aici:Home Articole

De la Cenuşăreasa la Prinţesa Războinică

cristina_mihailaCândva, acum vreo 12-15 ani să zicem, una dintre principalele meniri ale PR-ului era de a fi „suport” pentru vânzări. Mai un eveniment cu casting de hostesse şi producţie de cadouri pentru invitaţi, mai nişte mape cu materiale de prezentare numai bune de dus la client, se ocupa ea „fata de la PR” de lucrurile de care alţii nu aveau timp sau/şi chef să se ocupe... Am văzut asta la începuturile carierei mele, un pic altfel decât ce învăţasem la şcoala de Comunicare şi Relaţii Publice – prima facultate de profil înfiinţată în România (şi singura la vremea aceea).

Citeste mai mult...

PR pentru antreprenoriat

daniela_ghimpeteanuAm început o coală albă de hârtie digitală cu obiectivul de a vă determina ca, la finalul textului, să vreţi să ştiţi mai multe despre mine şi calităţile profesionale care mă recomandă drept un bun comunicator. Pentru un antreprenor, mai mult decât pentru alte tipuri de manageri sau lideri, esenţial este, ca la finalul unei perioade agreate cu agenţia de PR, să ştie că poate folosi pârghiile sau contextele create de consultanţii săi de comunicare pentru ca publicul target să fie curios să îi cunoască activitatea. Mai departe, munca de convingere stă la el/ea. Astăzi, hârtia digitală aleasă de mine este precum serviciul de PR pentru antreprenor. Iar dacă scriu convingător, majoritatea dintre dumneavoastră veţi vrea să aflaţi mai multe detalii despre mine.

Citeste mai mult...

Premise pentru PR în 2013

octav_stefanContinuând tendinţa din ultimii ani, în 2012 companiile au fost foarte atente la costuri şi investiţii, dar cu o experienţă mai mare în analiză şi evaluare, consolidată în anii de criză economică de până acum. În continuare, sumele alocate pentru advertising şi marketing au fost sub presiune, iar în acest context, activităţile de PR au avut parte de un plus de buget, investiţiile fiind semnificativ mici comparativ cu celelalte direcţii. PR-ul este evaluat, în continuare, că fiind una dintre direcţiile de investiţii în comunicare cu cel mai ridicat nivel al valorii generate raportat la valoarea investită.

Citeste mai mult...

Agenţiile de relaţii publice la apel. Retrospectiva 2012 – Perspective 2013

perspectiveThe Holmes Report anunţa în 2012 că industria globală de PR a crescut cu 8% faţă de anul precedent, atingând pragul de 10 miliarde de dolari. Aceeaşi publicaţie făcea precizarea că business-ul cumulat generat de agenţiile mici, mijlocii şi independente l-a depăşit în indexul global pe cel raportat de agenţiile mari multinaţionale. Cert este că relaţiile publice au devenit un business semnificativ la nivel global cu un ritm de creştere mai rapid chiar şi decât cel al economiei globale per ansamblu.

Citeste mai mult...

GENPACT – OFFICE BRANDING. Activarea experienţei cu brandul

raluca_vasileGenpact este liderul european în servicii de reengineering şi business process management. Rebrandingul la nivel global din 2012 a venit din nevoia de a întări poziţia companiei în toate cele 12 locaţii din Europa, acolo unde Genpact este lider de necontestat al categoriei.

Citeste mai mult...

7 sfaturi pentru promovarea ONG-urilor online

andrei_aronetMediul online e locul în care ONG-urile îşi pot găsi foarte uşor susţinători, dar nu e întotdeauna evident cum putem face pentru a trece de „implicare în promovarea cauzei X” şi a ajunge cu adevărat la „implicare în cauza X”. În ultimii ani, am încercat să înţeleg ce funcţionează şi ce nu, dincolo de lucrurile de bază legate de a fi prezent în online şi a comunica prin social media.

Citeste mai mult...

Confesiunile unui consultant de criză

ana-maria_diceanuAcum doi ani anunţam înfiinţarea departamentului de crisis management în GMP PR. La momentul respectiv apăreau multe semne de întrebare pentru mine: o să pot să îmi las mobilul deschis toată noaptea; îmi permit să lucrez în weekend; am stomacul necesar să fac doar crisis management day in and day out?

Citeste mai mult...

Căutătorii de poveşti şi Piatra Preţioasă

sabina_stirbPoveştile sunt făcute să trăiască şi să fie povestite mai departe, iar oamenii sunt creaţi să le fie personaje. Pornind de la un adevăr atât de simplu s-a născut campania Căutătorii de poveşti. O călătorie care a început cu o idee, un vis şi cu poveşti de spus mai departe. Dacă cei care duc programul Biblionet în bibliotecile din România au venit cu visul, iar noi cu ideea, poveştile sunt ale bibliotecarilor şi ale românilor de peste tot, de la oraş şi până la sat. Şi undeva la mijloc, ne-am întâlnit cu toţii pentru a parcurge întreaga călătorie.

Citeste mai mult...

PR-ul, antreprenorii şi presiunea ROI-ului

mara_gojgarMi-am propus să încep o serie de articole despre ce înseamnă să comunici pentru antreprenori, pentru că aceste afaceri au o karmă aparte care cere o atenţie specială din partea unei agenţii de comunicare. Pentru un antreprenor, agenţia se rezumă la un om care înţelege afacerea şi devine parte din echipă. Antreprenorii te vor doar pentru ei.

Citeste mai mult...

ZF Digital 2012: Schimbările la minut din lumea tehnologiei

zf-digitalTehnologia, următorul pas în salvarea de vieţi
Despre programul de telemedicină desfăşurat de SMURD, program fondat şi pus în aplicare cu ajutorul Vodafone, au vorbit Raed Arafat, fondatorul SMURD şi Inaki Berroeta, CEO, Vodafone România.

Citeste mai mult...

Advertising value?! Nu, mulţumesc!

ana-maria_diceanuTrebuie să mărturisesc că în “copilaria” mea profesională foloseam advertising value equivalent (AVE) pentru a arata că banii investiţi în fee-ul de PR merită. Subliniam în acelaşi timp că PR-ul are o credibilitate mai mare decât un ad şi multiplicam costul de advertising aferent articolului cu 3, ajungând astfel la aşa numitul advertising value. Sunt agenţii care multiplică cu 8 sau chiar cu 13 pe considerentul credibilităţii.

Citeste mai mult...

În Bucureşti avem o privire deformată asupra PR-ului cultural din România

miruna_meirosuÎmi doresc de ceva vreme să găsesc oameni pasionaţi de ceea ce fac, oameni pentru care jobul nu înseamnă doar locul unde stau 8 ore pe zi, ci une manière de vivre. Pe Miruna Meiroşu, PR la Editura Curtea Veche, o remarcasem de ceva vreme în mediul online, dar m-am hotărât să fac un interviu cu ea în timpul Salonului Internaţional de Carte Bookfest de anul acesta.

Citeste mai mult...

Intimitate 2.0... nivelul următor?

cristiana_andreiVă mai aduceţi aminte de perioada în care puneam mâna pe telefon să sunăm pe cineva, nu să scriem un status pe Facebook sau să dăm un tweet atunci când  păţeam ceva?

Citeste mai mult...

Despre cum o bere cu muşchi continuă să mobilezeze, de ani de zile, bărbaţii români!

Se spune că, în spatele unui bărbat autentic, se află întotdeauna o femeie puternică. Povestea se aplică, evident, şi în cazul singurei organizaţii din România construită să lupte pentru drepturile bărbaţilor, şi anume Organizaţia Bărbaţilor din România Bergenbier, care a fost ajutată de o armată de femei bine „antrenate” în ascunzişurile şi în subtilităţile comunicării.

Citeste mai mult...

Florentina Loloiu: După zece ani, Gala Societăţii Civile a reuşit să creeze o identitate comună a sectorului ONG

Deşi, am trecut prin şapte ediţii ale Galei, task-uri de genul actualizarea bazei de date, consultanţă pe perioada înscrierilor, înscrierile propriu-zise etc., dar mai ales prin intermediul site-ului galasocietatiicivile.ro – portal de ştiri al sectorului - mă ajută să menţin contactul permanent cu activitatea sectorului şi, implicit, cu reuşitele şi problematicile lui.

Citeste mai mult...

Thorsten Julich, BMW Group: Social Media - un canal de comunicare, dar cu alte reguli de joc

torsten_julich_2"În fiecare început sălăşluieşte o magie ..." aşa ne spune o poezie de Hermann Hesse. Începutul, despre care este vorba în acest articol, este debutul unei noi forme de comunicare cunoscută şi drept social media. Hesse dorea să alunge teama de nou şi de schimbare şi să atragă atenţia asupra oportunităţilor unei schimbări.

Citeste mai mult...

Evenimentele de fundraising aduc organizaţia în lumina reflectoarelor

raluca_dinu_2Dacă ar trebui să aleg între diversele activităţi şi specialităţi din PR (cercetare, planificare, comunicare în situaţii de criză, media relations etc.), cred că pe ultimul loc aş pune organizarea de evenimente. Deşi multă lume asociază PR-ul cu evenimentele, mărturisesc că prefer să particip la cele organizate de colegii mei de breaslă, decât să le organizez. Cu toate acestea, de când am început să lucrez pentru ONG-uri şi organizaţii interguvernamentale, am dezvoltat o relaţie specială cu evenimentele de strângere de fonduri.

Citeste mai mult...

Oana Boca: Cartea este unul dintre cele mai ofertante şi mai sofisticate pretexte pentru o campanie de PR

De curând, am căutat să contabilizez numărul editurilor care au un departament sau măcar un angajat în postul de PR, iar datele strânse mi-au revelat faptul că doar un procent de 2-3% dintre editurile autohtone au în organigramă un Departament/om de Comunicare. De la aceste date ar trebui să plecăm atunci când ne întrebăm ce lipseste mediului de PR de carte din România pentru a fi unul profesionist.

Citeste mai mult...

Şi în social media, mai puţin poate fi mai mult

andreea_leonteInternetul îi face pe proşti şi mai proşti, şi pe deştepţi şi mai deştepţi. Aşa cum globalizarea a fost unul dintre motoarele creşterii inegalităţii financiare, aşa este acum internetul unul dintre motoarele adâncirii inegalităţii cognitive. Kevin Drum, bloggerul care a instituit Friday catblogging, a spus-o simplu: dacă nu ştim cum să exploatăm internetul sau nu avem background-ul să punem întrebările potrivite, sau nu avem obiceiuri sănătoase de consum online, o sa ne umplem creierul doar cu prostii şi informaţii inutile.

Citeste mai mult...

Cât de sociabilă este compania Dumneavoastră?

alexander_fleischerSocial Media sunt medii sociabile. Ele influenţează toate domeniile vieţii, şi tocmai pentru că sunt sociabile, se şterg demarcaţiile dintre domenii: viaţa culturală, politică şi privată se întrepătrund, timpul liber şi munca se contopesc. Publicul digital, care judecă şi adoptă poziţii, devine omniprezent. Companiile nu se pot sustrage noii sociabilităţi. Nu le mai rămâne nimic de făcut decât să integreze social media în conceptele şi strategiile lor de business.

Citeste mai mult...

Gânduri la final de campanie - 2% pentru cauza ta

2lasutaCând am gândit campania 2% pentru cauza ta am avut în minte multe proiecte frumoase despre care foarte puţini ştiu. Desigur, încă suferim în ceea ce priveşte informarea procesului de redirecţionare a celor două procente din impozitul pe venit. Îmi doream mult un mini-proiect editorial pentru mediul ONG, dar sincer nu m-am aşteptat să fie atât de multe organizaţii interesate de campania noastră... 31 de organizaţii din domenii ca sănătate, educaţie, mediu, cultură, drepturile omului şi tineret s-au înscris în campanie, în ultimele două săptămâni ajugând să publicăm chiar şi patru articole pe săptămână în cadrul campaniei.

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2