Comunicarea organizaţională internă
- Miercuri, 04 Martie 2009 20:36 |
- Bruce Berger
"Dimensiunea umană continuă să rămână slăbiciunea practicii de management. Indiferent dacă momentele sunt bune sau rele, nu există niciodată o înţelegere adevărată a relaţiilor dintre manageri şi angajaţi şi a interacţiunilor dintre angajaţi şi manageri. Atunci când există probleme, toată lumea este conştientă că una din cauze ar putea fi o problemă de comunicare. Însă ce urmează după aceea?" Jim Lukazewski, 2006.
Inovaţie, comunicare şi leadership: noi evoluţii în comunicarea strategică
- Marți, 27 Ianuarie 2009 16:05 |
- Ansgar Zerfass & Simone Huck
Într-o eră a globalizării, procesele inovaţiei nu mai sunt liniare. Managementul inovaţiei ar trebui să fie înţeles mai degrabă ca un proces integrat, co-operativ şi iterativ ce trebuie planificat şi controlat strategic - şi sprijinit în mod fundamental de către comunicare.
Avem succes datorită oamenilor noştri. Un interviu cu Illona Schier, Henkel AG
- Marți, 27 Ianuarie 2009 15:54 |
- Illona Schier
În opinia mea, comunicarea internă este vitală în efortul de a lega planurile de management de aşteptările şi expectanţele angajaţilor. O strategie de comunicare şi un plan de marketing pe termen lung pot functiona doar dacă sunt adânc înrădăcinate în organizaţie şi aici intervine rolul comunicării interne.
Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations
- Marți, 27 Ianuarie 2009 15:18 |
- Robert L. Heath & Lan Ni
Într-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile (paradigma de eficienţă a excelenţei organizaţionale). Pentru a funcţiona eficient, companiile ar trebui doar să plătească angajaţilor salariile şi să-şi plătească taxele la care sunt supuse. Astăzi, Friedman are numeroşi adepţi care se bazează în argumentaţia lor pe testele empirice care nu au reuşit să găsească o relaţie directă între activităţile de CSR şi indicatorii principali de performanţă financiară din cadrul corporaţiilor, precum profitul (exemplu: Agle, Mitchell şi Sonnenfeld, 1999; Auppede, Carroll, şi Hatfield, 1985). Agle (1999) a subliniat provocarea de ordin metodologic: "Performanţa socială corporatistă este faimoasă prin dificultatea cu care poate fi cuantificată."
De la Public Relations la Public Engagement. Despre viitorul Relaţiilor Publice
- Marți, 27 Ianuarie 2009 15:07 |
- Rebeca Pop
Comunicarea inovaţiei la Siemens. Un interviu cu Dr. Ulrich Eberl, Head of Technology Press and Innovation Communications în cadrul Siemens AG
- Marți, 27 Ianuarie 2009 14:55 |
- Dr. Ulrich Eberl
Comunicarea inovaţiei trebuie să urmeze înainte de toate strategia de afaceri a companiei. Acest lucru presupune să analizăm ce afaceri doreşte Siemens să întreprindă şi să vedem cum le putem comunica optim. Pornind de la această strategie încercam să construim poveşti de succes, exemple concrete de business inovativ pentru clienţi relevanţi. În relaţia cu jurnaliştii este foarte important să le permitem să arunce o privire în spatele culiselor, în laboratoarele unde se inovează propriu-zis. Acestea ar fi aşa-zisele imperative ale comunicării inovaţiei la Siemens.
Rolul Relaţiilor Publice în societăţile de tranziţie
- Marți, 27 Ianuarie 2009 13:44 |
- James Grunig
Orice am comunica, încercăm să fim consecvenţi. Interviu cu Oliver Stohlmann, Worldwide Communications Director Europe Pfizer
- Marți, 27 Ianuarie 2009 13:37 |
- Oliver Stohlmann
Inovaţia are un rol decisiv la Pfizer şi domină întreaga noastră activitate de comunicare. Sunt multe alte lucruri de comunicat, dar încercăm să ne focalizăm comunicarea asupra aspectelor ştiinţifice, asupra inovaţiilor şi asupra companiei, deoarece despre asta este vorba la Pfizer. Atunci când comunicăm proactiv, preluam şi analizam critic informaţii pe care le primim de la oameni de ştiinţă, de la leaderii unor proiecte şi ne concentrăm asupra avantejelor pe care inovaţiile le aduc oamenilor, pacienţilor şi pentru fiecare dintre noi în parte.
O viziune pentru Relaţiile Publice
- Marți, 27 Ianuarie 2009 12:52 |
- James Grunig
Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta
- Marți, 27 Ianuarie 2009 11:48 |
- TreeWorks
Blogurile - Metode alternative de comunicare şi promovare pentru corporaţii
- Marți, 27 Ianuarie 2009 11:42 |
- TreeWorks
Comunicarea inovaţiei sau cum ajung inovaţiile la publicurile ţintă
- Marți, 27 Ianuarie 2009 10:54 |
- Stephan Fink
Inovaţiile sunt mai mult ca oricând motoare de succes pentru orice tip de business. Conform studiului "Senior Executive Innovation Survey 2006" realizat de către Boston Consulting Group, inovaţiile reprezintă astăzi tema principală de discuţie la nivel de top management. Totuşi, doar 50% dintre cei intervievaţi se declară mulţumiţi de recuperarea investiţiei în inovaţie. O posibilă cauză a acestei situaţii reiese din raportul "European Communication Monitor 2007, care arată că "doar unul din cinci PR manageri poziţionează tema inovaţiei la nivel strategic".
Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste
- Marți, 27 Ianuarie 2009 10:42 |
- Donald K. Wright & Michelle Hinson
Dupa 50 de ani: Valoarea şi valorile relaţiilor publice
- Marți, 27 Ianuarie 2009 10:31 |
- James Grunig
Constructe teoretice folosite în relaţiile publice
- Marți, 27 Ianuarie 2009 10:04 |
- Cristina Coman
În studiul de faţă voi investiga ansamblul construcţiilor teoretice elaborate în câmpul relaţiilor publice pornind de la monumentala Encyclopedia of Public Relations (2005).
PR, o profesie care îşi caută încă reperele
- Marți, 27 Ianuarie 2009 09:48 |
- Dana Oancea
Valoarea încrederii în practicile de Relaţii Publice
- Marți, 27 Ianuarie 2009 08:47 |
- Dr. Brad L. Rawlins
O cercetare a practicilor imorale în raporturile PR - mass media
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 20:41 |
- Katerina Tsetsura
Etica si relaţiile publice
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 20:11 |
- Shannon A. Bowen
Cercetările actuale arată că, în mod curent, relaţiile publice sunt asociate cu un comportament lipsit de etică: minciuna, manipularea sau chiar spionajul. Mulţi critici susţin că nu se poate vorbi de etică în relaţii publice, deoarece profesia în sine presupune manipulare şi propagandă. Numeroşi jurnalişti, politicieni sau oameni de rând consideră că termenul de etică în PR este un oximoron, şi anume, fie exprimă ceva imposibil, fie o minciună. Organizaţii precum Centrul pentru Integritate Publică critică industria de relaţii publice ca fiind lipsită de etică, considerând activităţile de PR sau lobby drept cea mai mare ameninţare pentru jurnalismul de calitate. Alte grupări, precum Corporate Watch sunt şi mai critice, considerând că profesioniştii din domeniul relaţiilor publice au, în mod deliberat, un comportament lipsit de etică.
Consideraţii privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 19:48 |
- Fraser Likely, David Rockland, Mark Weiner
Articolul de faţă aduce în discuţie diferite abordări privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR (media relations publicity) din cadrul unei campanii de marketing. Principala problemă este de a arăta în ce măsură publicitatea neplătită poate genera o creştere a vânzărilor sau alte beneficii şi dacă, în definitiv, acest tip de publicitate poate duce la un câştig financiar.