19032024

Back Eşti aici:Home Articole

PR 2.0 şi consecinţele noilor tehnologii asupra relaţiilor publice

john_pavlikWeb 2.0 nu adaugă pur şi simplu altceva la mixul de comunicare, ci "necesită un nou mod de a gândi". De la Twitter la mash-up media, noile tehnologii au implicaţii majore pentru relaţiile publice. Indiferent de forma în care apar (bloguri, podcasturi sau videoclipuri pe Youtube), Internetul şi reteaua World Wide Web au transformat modurile în care publicurile au acces la informaţie. Rolul tradiţional al gatekeeperilor mediatici este în continuă schimbare. Mai mult decât atât, un spectru larg de tehnologii, de la sateliţi, până la telefoane mobile şi video-comunicate de presă au devenit instrumente standard care continuă să influenţeze practicile şi politicile de relaţii publice.

Citeste mai mult...

Promovarea sectorului asociativ şi relaţia acestuia cu mass-media. Un studiu despre comunicarea in ONG-uri. Partea I

Într-o lume plină de idei, suprasaturată de informaţie, este important ca ONG-urile să-şi stabilească un loc potrivit şi bine definit. Deşi organizaţiile non-profit nu vând decât misiunea organizaţiei şi programele lor, ca şi în sectorul comercial, o imagine puternică este cheia succesului.  Multe ONG-uri consideră că programele lor se vor promova singure şi se vor bucura de sprijin şi recunoaştere dacă susţin o cauză bună. Din păcate, această premisă este falsă. Chiar şi cele mai bune programe vor rămâne in umbră dacă managementul ONG-urilor nu le aduce la cunoştinţa publicului.

Citeste mai mult...

Comunicarea organizaţională internă

"Dimensiunea umană continuă să rămână slăbiciunea practicii de management. Indiferent dacă momentele sunt bune sau rele, nu există niciodată o înţelegere adevărată a relaţiilor dintre manageri şi angajaţi şi a interacţiunilor dintre angajaţi şi manageri. Atunci când există probleme, toată lumea este conştientă că una din cauze ar putea fi o problemă de comunicare. Însă ce urmează după aceea?" Jim Lukazewski, 2006.

Citeste mai mult...

Inovaţie, comunicare şi leadership: noi evoluţii în comunicarea strategică

ansgar_zerfassÎntr-o eră a globalizării, procesele inovaţiei nu mai sunt liniare. Managementul inovaţiei ar trebui să fie înţeles mai degrabă ca un proces integrat, co-operativ şi iterativ ce trebuie planificat şi controlat strategic - şi sprijinit în mod fundamental de către comunicare.

Citeste mai mult...

Avem succes datorită oamenilor noştri. Un interviu cu Illona Schier, Henkel AG

illona_schierÎn opinia mea, comunicarea internă este vitală în efortul de a lega planurile de management de aşteptările şi expectanţele angajaţilor. O strategie de comunicare şi un plan de marketing pe termen lung pot functiona doar dacă sunt adânc înrădăcinate în organizaţie şi aici intervine rolul comunicării interne.

Citeste mai mult...

Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

robert_heathÎntr-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile (paradigma de eficienţă a excelenţei organizaţionale). Pentru a funcţiona eficient, companiile ar trebui doar să plătească angajaţilor salariile şi să-şi plătească taxele la care sunt supuse. Astăzi, Friedman are numeroşi adepţi care se bazează în argumentaţia lor pe testele empirice care nu au reuşit să găsească o relaţie directă între activităţile de CSR şi indicatorii principali de performanţă financiară din cadrul corporaţiilor, precum profitul (exemplu: Agle, Mitchell şi Sonnenfeld, 1999; Auppede, Carroll, şi Hatfield, 1985). Agle (1999) a subliniat provocarea de ordin metodologic: "Performanţa socială corporatistă este faimoasă prin dificultatea cu care poate fi cuantificată."

Citeste mai mult...

De la Public Relations la Public Engagement. Despre viitorul Relaţiilor Publice

Astăzi, corporaţiile îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă tot mai lipsită de omogenitate, tot mai fluctuantă şi mai imprevizibilă. Ele calcă necontenit pe un sol ce le poate absorbi imediat, iar apelul la advertising şi marketing nu mai pare satisfăcător. Comunicarea unilaterală şi Relaţiile Publice folosite doar ca funcţie a comunicarii nu mai au efectul scontat. Azi, e nevoie de mult mai mult. Corporaţiile adoptă un nou tip de guvernare corporatistă, îşi reinventează discursul, transformându-l într-unul de natură socială, şi îşi reconstruiesc relaţia cu angajaţii, expunându-i social, conştienţi fiind de faptul că aceştia reprezintă o sursă de credibilitate. Într-o lume în care brand equity-ul nu se mai măsoară doar în extensie de marcă sau în reuşite financiare, ci şi în implicare socială, corporaţiile se văd nevoite să îşi regândească dialogul cu publicurile cointeresate. Reinventarea corporaţiei, pentru a folosi termenii lui John Naisbitt, este mai mult decât necesară în zilele noastre: aceasta reprezintă un element esenţial.

Citeste mai mult...

Comunicarea inovaţiei la Siemens. Un interviu cu Dr. Ulrich Eberl, Head of Technology Press and Innovation Communications în cadrul Siemens AG

ulrich_eberlComunicarea inovaţiei trebuie să urmeze înainte de toate strategia de afaceri a companiei. Acest lucru presupune să analizăm ce afaceri doreşte Siemens să întreprindă şi să vedem cum le putem comunica optim. Pornind de la această strategie încercam să construim poveşti de succes, exemple concrete de business inovativ pentru clienţi relevanţi. În relaţia cu jurnaliştii este foarte important să le permitem să arunce o privire în spatele culiselor, în laboratoarele unde se inovează propriu-zis. Acestea ar fi aşa-zisele imperative ale comunicării inovaţiei la Siemens.

Citeste mai mult...

Rolul Relaţiilor Publice în societăţile de tranziţie

După căderea comunismului au avut loc schimbări importante în societăţile de tranziţie. Majoritatea au fost benefice pentru oamenii din această regiune. Însă schimbarea are consecinţe diferite în funcţie de fiecare individ şi nu toţi au beneficiat în mod echitabil de pe urma transformărilor din Europa Centrală şi de Est. Considerăm că relaţiile publice îşi arată adevărata valoare atunci când ajută organizaţiile să administreze consecinţele pe care le au asupra publicurilor - grupurile de oameni dinăuntrul şi din afara unei organizaţii care sunt afectate de deciziile şi politicile manageriale.

Citeste mai mult...

Orice am comunica, încercăm să fim consecvenţi. Interviu cu Oliver Stohlmann, Worldwide Communications Director Europe Pfizer

oliver_stohlmannInovaţia are un rol decisiv la Pfizer şi domină întreaga noastră activitate de comunicare. Sunt multe alte lucruri de comunicat, dar încercăm să ne focalizăm comunicarea asupra aspectelor ştiinţifice, asupra inovaţiilor şi asupra companiei, deoarece despre asta este vorba la Pfizer. Atunci când comunicăm proactiv, preluam şi analizam critic informaţii pe care le primim de la oameni de ştiinţă, de la leaderii unor proiecte şi ne concentrăm asupra avantejelor pe care inovaţiile le aduc oamenilor, pacienţilor şi pentru fiecare dintre noi în parte.

Citeste mai mult...

O viziune pentru Relaţiile Publice

"Valoare" şi "valori" sunt centrul viziunii mele pentru profesia de relaţii publice. Dacă examinăm istoria teoretică a relaţiilor publice descoperim faptul că jurnaliştii, teoreticienii critici şi majoritatea oamenilor au contestat valoarea şi valorile relaţiilor publice. Trebuie să ne întrebăm dacă această critică este bazată pe o lipsă de înţelegere a ceea ce facem sau dacă ea chiar reflectă adevăratul comportament al practicienilor. Cel mai probabil critica le reflectă pe amândouă. Prin urmare, ca teoreticieni ai relaţiilor publice, consider că trebuie să clarificăm, atât pentru noi cât şi pentru societate, ce fac practicienii sau ce ar trebui să facă, de ce fac ceea ce fac şi ce valoare au relaţiile publice pentru organizaţii şi pentru societate.

Citeste mai mult...

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

In ultima vreme se constată nu numai apariţia unui număr din ce în ce mai mare de bloguri, dar şi faptul că realizatorii lor – bloggerii - încep să câştige o notorietate imposibil de negat. După o perioada în care blogurile au fost privite ca un fel de "oaie neagră" a domeniului comunicării, credibilitatea lor crescândă pare să le transforme rapid într-un nou mediu de informare general acceptat.

Citeste mai mult...

Blogurile - Metode alternative de comunicare şi promovare pentru corporaţii

În ultima vreme se constată nu numai apariţia unui număr din ce în ce mai mare de bloguri, dar şi faptul că realizatorii lor – bloggerii - încep să câştige o notorietate imposibil de negat.

Citeste mai mult...

Comunicarea inovaţiei sau cum ajung inovaţiile la publicurile ţintă

stephan_finkInovaţiile sunt mai mult ca oricând motoare de succes pentru orice tip de business. Conform studiului "Senior Executive Innovation Survey 2006" realizat de către Boston Consulting Group, inovaţiile reprezintă astăzi tema principală de discuţie la nivel de top management. Totuşi, doar 50% dintre cei intervievaţi se declară mulţumiţi de recuperarea investiţiei în inovaţie. O posibilă cauză a acestei situaţii reiese din raportul "European Communication Monitor 2007, care arată că "doar unul din cinci PR manageri poziţionează tema inovaţiei la nivel strategic".

Citeste mai mult...

Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste

În ciuda marelui interes acordat weblog-urilor de către presa de specialitate şi de către unele dintre cele mai mari firme de relaţii publice din lume, lucrările de specialitate de relaţii publice conţin, dacă se întâmplă să conţină, puţină cercetare pe acest subiect. Interesele legate de industrie au dus la publicarea unor rapoarte şi studii care cercetează fenomenul blogurilor angajaţilor, al credibilităţii mesajelor de pe blog şi al modului în care companiile reacţionează la această nouă formă de comunicare. Cert este că nu pare să fi existat vreo cercetare care să examineze problemele etice asociate cu blogurile angajaţilor.

Citeste mai mult...

Dupa 50 de ani: Valoarea şi valorile relaţiilor publice

Sunt foarte onorat de faptul că am fost ales să ţin acest discurs cu ocazia celei de-a 50-a  aniversări a Institutului de Relaţii Publice (IPR). Nu pot pretinde că am fost implicat în relaţii publice pe toată durata acestor 50 de ani. Când Fundaţia pentru Cercetare şi Educatie în  Relaţii Publice a luat fiinţă  în 1956, eram un adolescent în primul an de liceu. Deşi am scris articole pentru ziarul liceului "Livewire" din Sulphur Springs, Iowa, eram mult mai interesat de cariera mea în baschet decât de relaţii publice. Acea cariera şi-a atins apogeul când am marcat 42 de puncte într-un meci din ultimul meu an de liceu – meci pe care echipa mea, The Hawks, l-a pierdut cu 72-49. Din moment ce acel meci devenise ultimul dintr-un şir de 59 de înfrângeri, am trecut repede de la baschet la jurnalism şi relaţii publice, când m-am înscris la Universitatea de Stat din Iowa, în 1960.

Citeste mai mult...

Constructe teoretice folosite în relaţiile publice

În studiul de faţă voi investiga ansamblul construcţiilor teoretice elaborate în câmpul relaţiilor publice pornind de la monumentala Encyclopedia of Public Relations (2005).

Citeste mai mult...

PR, o profesie care îşi caută încă reperele

În cadrul emisiunii televizate difuzate recent de CBS Sunday Morning, analistul şi comentatorul american Andrew Cohen încinge spiritele reprezentanţilor industriei de relaţii publice, acuzându-i de încălcarea flagrantă a normelor etice şi deontologice. "O profesie a cărei misiune este de a convinge publicul că un curcan este de fapt un vultur nu poate decât să încurajeze minciuna" susţine Cohen. "Dacă îmi arătaţi un reprezentant al industriei care nu distorsionează adevărul, vă voi dovedi că nu-şi poate găsi de lucru".

Citeste mai mult...

Valoarea încrederii în practicile de Relaţii Publice

Scopul acestui articol este de a trece în revistă literatura de specialitate care tratează valentele conceptului de "încredere", cu atât mai mult cu cât acesta contribuie la reuşita practicilor de relaţii publice. Ne vom folosi de literatura de specialitate pentru a arata cât de importantă este încrederea în orice formă de relaţionare socială, dar şi pentru a stabili o definiţie actuală a acestui concept.

Citeste mai mult...

O cercetare a practicilor imorale în raporturile PR - mass media

Institute for Public Relations a publicat recent un studiu care încearcă să evidenţieze practicile imorale în raporturile PR - mass media. Cercetarea a fost realizată online în toamna anului 2007 de Katerina Tsetsura, cercetătoare la Universitatea de Jurnalism din Oklohoma. Au răspuns acestei iniţiative 574 de profesionişti PR şi jurnalişti. Relevanţa studiului este asigurată de acoperirea internaţională şi de sprijinul acordat de asociaţii internaţionale prestigioase precum: Asociaţia Internaţională de Relaţii Publice (IPRA), Federaţia Internaţională a Jurnaliştilor, Institutul Internaţional al Presei, Alianţa Globală de Relaţii Publice şi Institute for Public Relations. 

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP