17062019

Back Eşti aici:Home Articole

Cercetare: Transparenţă şi credibilitate în practicile de responsabilitate socială corporatistă

Scopul cercetării este de a vedea care sunt opiniile oamenilor de afaceri în privinţa a două din problemele cele mai controversate din domeniul CSR: transparenţa în politicile de responsabilitate corporatistă şi credibilitatea companiilor care desfăşoară programe sociale.

Citeste mai mult...

Brandurile se redefinesc şi se distrug pe stradă

Conceptul de responsabilitate sociala provoaca mediul românesc de afaceri. Dupa ce, în a doua parte a anilor '90, multinationalele au introdus pe piata româneasca programe sociale, în zece ani RSC a devenit un concept la moda si o moda care începe sa se cristalizeze în tendinte pe termen lung, în practici specifice pietei, într-un set de valori si criterii care ne pot ajuta sa distingem performanta si profesionalismul de lipsa de transparenta si onestitate.

Citeste mai mult...

Rezolvarea problemelor etice din domeniul relaţiilor publice: experienţa germană

Horst Avenarius, Preşedinte al Consiliului German de Relaţii Publice, vorbeşte despre problemele etice din domeniul comunicării de afaceri şi despre modalităţile prin care comunitatea practicienilor din domeniul relaţiilor publice din Germania încearcă să le rezolve prin autoreglementare.

Citeste mai mult...

Publicitate contra cerneală: conflicte morale în triunghiul PR-presă-public

Nu putem vorbi de o profesie dacă acea profesie nu are o cultură a ei: un duh care să unească breasla şi instituţiile acesteia sub un set de repere general asumate. Există în România o cultură morală a profesiilor dedicate comunicării, precum relaţii publice şi jurnalism? S-a cristalizat în spaţiul comunicării publice acea structură transparentă dar viguroasă a normelor şi valorilor reper?

Citeste mai mult...

Etică în PR - specialişti în comunicare despre problemele etice din piaţa românească a comunicării de afaceri

dana_oanceaDe ce să vorbim despre etică în PR? De ce avem nevoie de etică în PR? Care sunt problemele etice din PR? Cum pot fi ele rezolvate? Întrebări*

Citeste mai mult...

German Experiences with Codes and their Enforcement

The paper first describes the structure, the tasks and the procedures of the German Council on Public Re­lations. It outlines some peculiarities: This council censures not only mem­bers of the suppor­ting asso­ciations but non-members and non-PR-professionals as well.

Citeste mai mult...

Comunicarea eficienta: Indicator important al peformantei financiare a companiilor

Compania americana Watson Wyatt a realizat mai multe studii la care au participat firme din Canada si SUA pentru a masura modul in care comunicarea influenteaza parametrii de business ai companiilor. In cercetarea facuta intre 2005-2006 specialistii de la WW au demonstrat ca acele companii care au comunicat eficient au inregistrat, in ultimii 5 ani, profituri cu 57% mai mari fata de companiile care nu au avut un proces eficient de comunicare externa si interna.

Citeste mai mult...

Crizele sunt oportunitati

thomas_achelisDe curand am fost in China si am putut vedea cum prin "Criza" si "Oportunitate" se poate intelege acelasi lucru. Acesta este un mod de gandire ...

Citeste mai mult...

Etica in Relatiile Publice - o perspectiva germana

Moto: "With my work I serve the public. I am aware of the fact that I am not allowed to do anything that might lead the public to wrong conclusions and to wrong behaviour"

Citeste mai mult...

Etica jurnalistică

razvan_tudorBucuria fara margini care te cuprinde ca jurnalist atunci când realizezi un material în exclusivitate foarte greu ar putea fi explicata celor care nu a au facut acest lucru vreodata. Poate ca sentimentul este asemanator momentului constientizarii unei mari descoperiri. În tot cazul ceea ce primeaza pentru jurnalist, variaza de la caz la caz.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea sociala a corporatiilor

Responsabilitatea Socială a Corporaţiei sau, pe scurt, RSC este unul dintre cele mai actuale domenii de preocupări ale Relaţiilor Publice. "Nou prilej de bârfe şi de ipoteze", vorba poetului!

Citeste mai mult...

Responsabilitate sociala corporatista, forma a eticii in afaceri

In chip firesc, cultura unui mediu se naste o data cu mediul. Setul de norme si valori ce stau ca repere indivizilor si institutiilor in practici si decizii creste o data cu acestea, din nevoile si asteptarile lor. Cateodata, insa, istoria ne ia pe nepregatite.

Citeste mai mult...

CSR – un stil aparte de a face business

Raspunderea sociala corporativa este un concept foarte generos, si a început sa schimbe lumea in care traim. Societatea din ziua de astazi este interesata atat de rezultatele financiare ale companiilor, cit si de modul in care acestea isi fac afacerile.

Citeste mai mult...

Scrisoare de la Londra

Aprilie, Mai si Iunie sunt de regula luni pline pentru cei implicati in activitatile de CSR. Caci pentru foarte multe companii inceputul verii coincide cu intocmirea, finalizarea, agrearea si publicarea rapoartelor de CSR.

Citeste mai mult...

Limitele eticii in comunicarea publica

Dupa o observatie faimoasa a lui Kant, "ce se cuvine sa fac?" este intrebarea fundamentala care subsumeaza intregul orizont de interogatie al eticii ca disciplina care incearca sa identifice si sa intemeize o rationalitate ("practica") in universul atât de divers si de confunz al actiunilor umane si al judecatilor morale.

Citeste mai mult...

Etic sa fie, dar s-o stim si noi!

Zilele acestea am asistat pasiv la o dezbatere pe un grup de discutii la care sunt abonati specialisti din industria de PR si tineri aspiranzi. Subiectul cel mai aprins era legat de Rosia Montana si "oportunitatea" prezentei acestui nume in lista clientilor fictivi pentru care studentii au propus proiecte in cadrul Olimpiadelor Comunicarii.

Citeste mai mult...

Nu ignorati bloggingul!

De ce bloggerii stau pe bloguri? In conformitate cu cele mai recente studii pe acest subiect, desfasurate in parteneriat cu site-ul de cautare bloguri Technorati, 34% dintre bloggeri au raspuns ca ei participa pentru a avea o autoritate vizibila in domeniul lor de activitate.

Citeste mai mult...

Raportarea CSR ca mijloc de comunicare cu actionarii

Conform organizatiei “The Business in the community”, mai mult de jumatate din primele 250 de companii din lume alcatuiesc rapoarte pe tema problemelor mediului, in ceea ce priveste performanta etica si sociala.

Citeste mai mult...

Cum sa comunici într-o lume plina de neîncredere?

Globalizarea devine o realitate pentru profesia de Relatii Publice în România, iar acest lucru aduce cu sine o serie de diverse provocari. Iar o data cu globalizarea apar multe probleme majore de PR.

Citeste mai mult...

Secolul Responsabilitatii

In prezent, imaginea unei companii, identitatea sa corporatista au devenit de o importanta fundamentala. O organizatie trebuie sa manifeste transparenta si corectitudine; sa fabrici un produs de calitate nu mai este suficient.

Citeste mai mult...

Tipic feminin?

Din ce în ce mai multe femei se hotarasc pentru un job in PR. Se va ajunge oare prin aceasta la înlocuirea barbatilor de catre femei? Si oare activitatea de PR se va „deprecia” ca urmare a cresterii procentului de femei care lucreaza în domeniu?

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB noubanca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black