Guy Burrow : Atunci cand practicile de lobby sunt profesioniste, distinctia PR-lobby se dilueaza
- Duminică, 18 Octombrie 2009 18:42 |
- Guy Burrow
Cum măsurăm social media. Partea a II-a
- Duminică, 27 Septembrie 2009 22:00 |
- Katie Delahaye Paine
Cum măsurăm social media? Cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât ele rămân de fapt la fel . Partea I
- Luni, 21 Septembrie 2009 06:49 |
- Katie Delahaye Paine
Mulţi profesionişti din PR consideră blogosfera drept un alt mediu căruia trebuie să i te adresezi, un nou mod prin care să „ţipe şi mai tare” la stakeholderii lor. De fapt, practicienii trebuie să-şi regândească complet strategia, de la a monologa la a purta conversaţii. Realitatea este că, după cum a observat şi David Weinberger în cadrul New Communications Forum din 2007, Las Vegas, „Nu mai există piaţă pentru mesajul tău”. Oamenii au acum acces la atât de mult conţinut, au atât de multe metode de a aduna informaţie, încât capacitatea mesajului companiei tale de a penetra această „barieră de zgomot” este practic zero. În loc de asta, dacă intri într-o conversaţie cu publicul şi afli ce îşi doreşte de fapt comunitatea, s-ar putea să îi convingi să-ţi asculte mesajul.
O perspectiva asupra web 2.0
- Duminică, 13 Septembrie 2009 22:00 |
- Dan Pinch
Faptul de a fi lucrat într-o agenţie de PR online când balonul web 1.0 s-a spart la sfârşitul anilor ‘90 şi faptul de a şti că industria noastră o reputaţie proastă în a promova excesiv lucruri extraordinare, mă face să fiu prudent în a arunca cu avânt încă o buturugă pe focul web 2.0. Acestea fiind spuse, cred cu tărie că dezvoltarea media digitale din ultimii ani este semnificativă pentru modul în care PR-ul va fi definit şi practicat în viitorul apropiat. Aş adăuga că din toate celelalte discipline de marketing, PR-ul are cel mai mult de câştigat din web 2.0, dacă ne dăm seama cum putem să-l folosim eficient.
Bogdana Butnar despre Web 2.0 si consecintele sale asupra PR-ului romanesc
- Duminică, 06 Septembrie 2009 22:00 |
- Bogdana Butnar
Organizaţiile au de luptat cu trei mari probleme: oricine poate spune orice, nimeni nu poate fi controlat şi oamenii au mai multă încredere în alţi oameni. Partea bună este că, cel puţin în România, puterea aceasta absolută pe care o conferă tehnologia nu e înţeleasă şi folosită, ceea ce mai dă un răgaz atât organizaţiilor care refuză să înţeleagă cu ce au de-a face, cât şi specialiştilor în PR care consideră că prin „control” îşi fac datoria.
Dragos Stanca: "Exista doar iluzia ca poti controla online-ul". Un interviu despre noul jurnalism si mediul online
- Marți, 01 Septembrie 2009 17:44 |
- Dragos Stanca
Guy Burrow: Accesul si transparenta – elemente esentiale in activitatea de lobby
- Duminică, 30 August 2009 22:00 |
- Guy Burrow
Mihai Coman: Cati arginti trebuie pentru ca jurnalistul-tonomat sa cante in struna?
- Joi, 20 August 2009 08:10 |
- Prof. Dr. Mihai Coman
Criza presei din Romania nu este una economica, este in primul rand una de credibilitate; problemele economice, globale si nationale, nu sunt decat un catalizator al cancerului profund, care distruge, incet, dinauntru, mass media. O criza morala nu se vindeca prin concedieri sau influxuri de capital. Istoria ne arata ca unele institutii si unii lideri s-au salvat in asemenea situatii prin spovedanie publica, asumarea vinovatiei, penitente, exil auto-impus…
Variabilele reputaţiei corporatiste
- Duminică, 16 August 2009 22:00 |
- Elliot S. Schreiber
Articolul analizează valenţele reputaţiei din multiple unghiuri de analiză, încercând o definiţie a conceptului pe baza literaturii de specialitate existente, analizând legătura dintre brand şi reputaţie, stabilind rolul stakeholderilor în ecuaţia reputaţiei, precum şi importanţa implicării angajaţilor în consolidarea acesteia.
Despre provocari, inovatie si aclimatizare. O analiza a specificului PR-ului regional.
- Duminică, 09 August 2009 12:16 |
- Rebeca Pop, Antonia Ursatti
Există o percepţie generală aceea că Bucureştiul este centrul lumii de afaceri, iar provincia este menită să rămână undeva în umbră, ca reprezentantă la nivel micro a ceea ce se întâmplă în capitală. Din cauza acestor stereotipuri, rar se vorbeşte despre problemele cu care se confruntă relaţioniştii din provincie. PR România a intervievat şapte specialişti în PR din Cluj, pe urmele specificului PR-ului regional.
Bobby Voicu: Bloggerul este omul care recomanda
- Vineri, 07 August 2009 12:48 |
- Bobby Voicu
Marius Sescu: Regulile nescrise ale PRomovarii pe bloguri
- Duminică, 02 August 2009 18:23 |
- Marius Sescu
Bloggerii sunt oameni şi aşteaptă să primească mesaje personalizate şi mai puţin formale. Eu nu pun accent pe adresarea cu dvs, dar îmi pasă dacă PR-istul care mă caută are habar cine sunt, cu ce mă ocup, ce mă pasionează. Toate sunt pe blog, e nevoie doar de un click şi le poţi afla. Un mail trimis la gramadă mă lasă rece, deoarece fiecare blogger e diferit şi modul de a-l determina să scrie despre un produs sau serviciu e diferit.
Grupurile de interese si Comisia Europeana. Trenduri in lobby-ul comunitar.
- Duminică, 26 Iulie 2009 22:00 |
- Dana Oancea
Articolul de faţă îşi propune o interpretare a legăturilor existente între Comisia Europeană, care proiectează şi implementează politicile comunitare, pe de-o parte, şi grupurile de interese, potenţial afectate de aceste politici, pe de altă parte. În mod clar, a încerca să fii axiomatic sau predictiv în privinţa evoluţiei instituţiilor comunitare rămâne o întreprindere riscantă. Faptul că proliferarea grupurilor de interese se află în strânsă legătură cu dinamica ansamblului instituţional comunitar, incapacitatea de a prescrie cu exactitate evoluţia acestuia din urmă, conduce la o anumită inpredictibilitate şi în privinţa intereselor care apar şi se dezvoltă la nivel european.
Punctul concilierii între blogging şi PR: socializarea
- Miercuri, 22 Iulie 2009 08:54 |
- Alexandru Negrea
În mod cert, în materie de blogging, părerea sinceră şi subiectivă va prima întotdeauna. Diferenţa dintre un blogger şi un ziarist e reprezentată de SUBIECTIVITATE, iar subiectivitatea se bazează pe sinceritate (indiferent cât de dureroasă e această sinceritate).
Instituţiile europene şi "acţiunea colectivă" a marilor firme
- Miercuri, 15 Iulie 2009 10:08 |
- Dana Oancea
Ne propunem în acest articol o scurtă analiză a circumstanţelor care au dus la mobilizarea "acţiunii colective" la nivelul firmelor multinaţionale, potenţial afectate de politicile comunitare. În mod tradiţional, literatura de specialitate, care abordează conceptul de "acţiune colectivă", se concentrază asupra stimulentelor, de obicei de natură materială, care îi determină pe actorii raţionali să se asocieze într-o formă mai amplă de colaborare, în urma analizei raportului cost - beneficiu. Conform aceastei perspective, preferinţele actorilor în cauză sunt considerate variabile exogene. Articolul de faţă are la bază abordarea instituţionalistă, conform căreia preferinţele actorilor dispuşi să se îmbarce la bordul "acţiunii colective" sunt percepute ca variabile endogene, care se articulează şi se dezvoltă în cadrul instituţional comunitar.
Comunicarea de criză. O analiză a Institutului American de PR (IPR). Partea a II-a
- Marți, 14 Iulie 2009 13:28 |
- W. Timothy Coombs
“Grupurile de interese” şi Uniunea Europeană
- Duminică, 05 Iulie 2009 18:24 |
- Dan Luca
Promovarea sectorului asociativ şi relaţia acestuia cu mass-media. Un studiu despre comunicarea în ONG-uri. Partea a III-a
- Duminică, 21 Iunie 2009 19:10 |
- Andreea Pana
Societatea românescă, societate de tip paternalist, este caracterizată prin dependenţa de stat, fiind obişnuită ca guvernul să îi satisfacă toate nevoile. Instituţiile guvernamentale însă se adresează unui public generalist, neavând resursele materiale şi umane pentru a acoperi toate grupele de nevoi. În acest scop, statul propune, prin delegare, organizaţiilor non-profit să acopere cererea suplimentară sau cererile variate ale publicului. Din cauza lipsei informaţiei, mulţi cetăţeni nu fac diferenţa între stat şi aceste organizaţii, considerându-le pe acestea din urmă "obligate să ajute indiferent dacă le permite sau nu obiectul de activitate, dacă au competenţă sau resurse" după cum afirmă Cristina Horia, Director Executiv al Fundaţiei Sensiblu.
Comunicarea de criză. O analiză a Institutului American de PR (IPR). Partea I
- Luni, 08 Iunie 2009 18:21 |
- W. Timothy Coombs
Managementul crizei reprezintă o funcţie organizaţională esenţială. Eşecul poate cauza probleme grave pentru stakeholderi, pierderi pentru organizaţia însăşi sau poate duce chiar la dispariţia acesteia. Practicienii de relaţii publice fac parte din echipele de management al crizei. Aşadar, un set de practici şi lecţii provenite din experienţa noastră practică ar reprezenta cu siguranţă o resursă exterm de utilă pentru profesioniştii din domeniu. S-au scris deja nenumărate cărţi despre managementul crizei, ceea ce face dificilă o sintetizare a informaţiilor. Cel mai bine ar fi să începem prin a defini conceptele esenţiale ale acestui domeniu de interes.
Cătălin Arbore: Acumulăm încă experienţă în comunicare şi încercăm să preluăm şi să adaptăm tehnici deja folosite de teatrele lirice din Occident
- Luni, 01 Iunie 2009 17:59 |
- Catalin Arbore