09042020

Back Eşti aici:Home Articole

Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială

maximilian_schoeberlJocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?

Citeste mai mult...

86% dintre angajaţi neacoperiţi de programele de sustenabilitate ale companiilor

angajatiCompaniile par să se limiteze doar la vorbe în ceea ce priveşte implicarea propriilor angajaţi în iniţiativele de sustenabilitate. Circa 86% dintre respondenţii unui recent studiu realizat de Brighter Planet au declarat că nu au fost implicaţi de către angajatori în problematica sustenabilităţii, chiar dacă acelaşi procent de 86% a declarat că în companiile pentru care lucrează se promovează într-o oarecare măsură concepte de implicare a angajaţilor în programe de sustenabilitate.

Citeste mai mult...

"Când bărbierul foloseşte o lamă ascuţită, trebuie să stai nemişcat". Un interviu cu Frank Klaas, purtător de cuvânt Opel Europa

frank_klass_2Constructorul auto german Opel, subsidiară europeană a gigantului auto american General Motors, a treversat în ultimii doi ani o criză majoră. Cum a fost gestionată aceasta ne spune Frank Klass, purtător de cuvânt Opel şi Vauxhall Europa, într-un interviu acordat revistei germane KommunikationsManager.

Citeste mai mult...

Thomas Mickeleit, Director de Comunicare Microsoft Germania: Twitter a schimbat paradigmele comunicării, iar noi ne adaptăm pas cu pas

thomas_mickeleitDomnule Mickeleit, vedem în twitter - din cauza instalării şi a utilizării simple - ceva asemănător cu un „drog uşor“, care deschide drumul dependenţei în direcţia web şi PR 2.0. Din aprilie 2009 aveţi prin twitter.com/MicrosoftPresse un canal propriu, care se situează printre primele 10 în rândul departamentelor de PR din Germania active pe twitter.

Citeste mai mult...

Dacă reţelele sociale ar fi state, ar fi de mult timp prezente la masa G8

christoph_ringwaldSocial media este ca sexul între adolescenţi. Toţi vor, dar nimeni nu ştie exact cum funcţionează. Şi când s-a terminat, te întrebi „asta a fost tot?”. Aşa am citit de curând pe un blog. După ce sper că v-am captat atenţia cu această asociere, voi continua cu tema din urmă. Pentru că într-adevăr, companiile sunt puţin în urmă în ceea ce priveşte competenţa în domeniul social media. Cel puţin anul acesta s-a împământenit impresia că par a fi un lucru extrem de important. Din ce în ce mai multe firme se înghesuie pe reţelele sociale, agenţii specializate în web 2.0 apar ca ciupercile după ploaie şi întrebarea existenţei digitale nu mai este cum arată pagina web, ci ce strategie web urmărim.

Citeste mai mult...

Industria de PR în 2010 - la fel sau altfel?

trends_20102010 va fi un an interesant pentru industria de PR. Prognozele sunt contradictorii şi pentru fiecare părere se găseşte o voce care să susţina contrariul. În mod normal, după criză ar trebui să urmeze o anumită consolidare. Proiecte care au fost oprite ar trebui reluate încetişor. Totuşi suntem departe de a experimenta un adevarat val de cereri de servicii specializate.

Citeste mai mult...

Liviu Mihăileanu: Echilibrul activităţilor de lobby

Dacă ar fi să reprezint vizual situaţia actuală privind activitatea de lobby în România, aş recurge la imaginea unei balanţe. Fundamentarea lobby-ului este un balans a două talere pe care se află, de o parte, dreptul de petiţionare şi libertatea de exprimare iar pe de alta, dreptul la informaţie. În cele ce urmează, vă propun să analizăm mai atent conţinutul celor două talere ale balanţei activităţilor de lobby în căutarea acelei stări de echilibru necesară respectării drepturilor fundamentale ale tuturor actorilor implicaţi.

Citeste mai mult...

Cultura organizaţională şi motivarea voluntarilor. O analiză a Comunicării Interne în ONG-uri. Partea I

com_internaCultura organizaţională este un mecanism complex la baza căruia stă întotdeauna resursa umană. Cultura internă este cea care susţine o organizaţie constituind cea mai puternică forţă de coeziune, permiţându-le membrilor ei să aibă o viziune comună asupra evenimentelor şi oferindu-le stabilitatea de care organizaţia are nevoie pentru a supravieţui într-o lume în continuă schimbare.

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea a II-a

În încercarea de a determina ce poate face o organizaţie pentru a fi considerată un partener valid în relaţia PR-media, ne-am oprit asupra departamentului de PR al Southwest Airlines. SWA PR a fost considerat mereu un model în relaţia cu presa, iar jurnaliştii participanţi la studiu au confirmat această percepţie. Prin intermediul acestora s-a putut demonstra clar că promptitudinea în răspunsuri, accesibilitatea, calitatea informaţiilor oferite şi profesionalismul se află în strânsă legătură cu eficienţa relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

PR-ul Online: tendinţe, repere şi neajunsuri. Un interviu cu Orlando Nicoară, General Manager al Mediapro Interactiv

E greu să vorbim despre tendinţe într-un domeniu care abia acum face primii paşi. În momentul de faţă, cred că putem vorbi de panică în rândul oamenilor de PR, pentru că mediul online nu poate fi controlat sau nu e controlat la nivelul la care se întâmplă lucrurile în offline. Şi probabil că le va lua ceva vreme până să-şi dea seama că online-ul nu poate fi controlat la nivelul offline-ului.

Citeste mai mult...

"Nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line." De vorbă cu Paula Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft South East Europe

Nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line, să fim la curent cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru şi, cel mai important, oriunde am fi, să fim noi înşine.

Citeste mai mult...

Cumpărăm defensiv sau pentru dezvoltare sustenabilă? Parteneriate şi inovaţie în perioada de criză!

Prezentul articol nu se doreşte un manifest pentru toleranţă şi nici nu se înscrie într-un şir lung de acţiuni de tip CSR prin care doresc să vă conving de utilitatea de a ne uita cum putem ajuta industria din care facem parte. Se doreşte însă a fi un semnal de alarmă pentru neglijenţa sau mai bine spus usurinţa cu care ne împingem uneori partenerii către faliment, ascunzându-ne apoi în spatele unor “realităţi de criză”.

Citeste mai mult...

Oamenii de PR vor fi nevoiţi să îmbrăţişeze fenomenul social media. De vorbă cu bloggerul Loic le Meur, fondatorul Seesmic

Profesioniştii PR ar trebui să îmbrăţişeze fenomenul, cu alte cuvinte să-şi ajute clienţii să înţeleagă mai bine ce se întâmplă în companiile pe care le reprezintă. Profesioniştii de PR ar trebui, de fapt, să devină experţi social media. Nu au de ales.

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea I

Articolul prezintă rezultatele unei analize efectuate pe o perioadă de cinci ani a evoluţiei percepţiilor jurnaliştilor asupra activităţilor de media relations ale Southwest Airlines, o companie aflată în topul 500 al revistei Fortune. Evaluarea cantitativă este combinată cu o investigaţie calitativă în profunzime, pentru a înţelege atât percepţiile media asupra eficienţei relaţiilor publice ale companiei, cât şi valoarea media relations şi modul de utilizare al comunicării bilaterale simetrice.

Citeste mai mult...

Katerina Tsetsura: Un dialog mai bun între profesioniştii de PR şi jurnalişti ar putea contribui la rezolvarea problemelor etice

Perspectiva lui Habermas asupra dialogului a influenţat foarte mult relaţiile publice şi multe dintre dezbaterile purtate în cadrul acestei profesii. Consider că dialogul este esenţial, reprezintă o metodă prin care putem depăşi stadiul acuzaţiilor, stabilind între practicienii PR şi jurnalişti legături bazate  pe discuţie, pe parteneriatul asigurat de acest dialog.

Citeste mai mult...

Alice in Wonderland sau despre cum sa provoci agentiile sa te angajeze

Specialiştii în HR vorbesc despre o criză a locurilor de muncă, însă puţine sunt vocile care au evidenţiat problema crizei locurilor de muncă în relaţii publice şi, mai mult, problema proaspeţilor absolvenţi, care îşi caută un loc de muncă în domeniu, a fost aproape total ignorată. Acesta este şi motivul pentru care ne-am propus să realizăm o analiză a situaţiei absolvenţilor din acest domeniu.

Citeste mai mult...

Retrospectiva Romanian PR Week 2009 – Relatiile publice: probleme din prezent, provocari din viitor

Două zile şi cinci conferinţe în care s-au dezbătut probleme, s-au întâmpinat provocări şi s-au găsit soluţii. Astfel poate fi descris Congresul Romanian PR Week 2009. 30 de speakeri care au abordat teme mai vechi sau mai noi, care au dat răspunsuri şi au stârnit alte întrebări. Participanţi care au ascultat şi care au găsit la rândul lor alte probleme. Oameni care au învăţat. Ca în fiecare an, la Romanian PR Week.

Citeste mai mult...

Guy Burrow : Atunci cand practicile de lobby sunt profesioniste, distinctia PR-lobby se dilueaza

Ca profesie, lobby-ul e o industrie tânără, care se va maturiza şi se va consolida odată cu acumularea de experienţă şi, fără îndoială, cu greşelile făcute. Chiar dacă nu există o mare cantitate de informaţii în biblioteci sau pe internet, acest fond se măreşte în fiecare zi, chiar prin evenimente ca Romanian PR Week, unde se dezbat probleme legate de modul în care ar trebui practicat, dacă este sau nu un lucru bun, dacă ar trebui practicat doar de companii de lobby, sau şi de practicienii PR deopotrivă. Toate aceste lucruri se adaugă experienţei, care va creşte.

Citeste mai mult...

Cum măsurăm social media. Partea a II-a

Ca şi în cazul media tradiţionale, şi când vine vorba de noile media, trebuie să priveşti dincolo de cantitatea articolelor şi să urmăreşti şi calitatea dialogului. Articolele şi comentariile de pe bloguri pot lua diferite forme: unii se pot plânge de customer service, alţii pot vorbi de modificările pe piaţa acţiunilor, iar alţii pot protesta în virtutea unor idei personale. Aşa că următorul pas în stabilirea unui sistem de evaluare a blogurilor este să faci o listă de categorii tematice şi să stabileşti o ordine prioritară a acestora. Sunt toate la fel de importante sau sunt unele care ar putea avea un impact negativ mai mare şi necesită, prin urmare, să iei măsuri imediate?

Citeste mai mult...

Cum măsurăm social media? Cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât ele rămân de fapt la fel . Partea I

katie_delahayeMulţi profesionişti din PR consideră blogosfera drept un alt mediu căruia trebuie să i te adresezi, un nou mod prin care să „ţipe şi mai tare” la stakeholderii lor. De fapt, practicienii trebuie să-şi regândească complet strategia, de la a monologa la a purta conversaţii. Realitatea este că, după cum a observat şi David Weinberger în cadrul New Communications Forum din 2007, Las Vegas, „Nu mai există piaţă pentru mesajul tău”. Oamenii au acum acces la atât de mult conţinut, au atât de multe metode de a aduna informaţie, încât capacitatea mesajului companiei tale de a penetra această „barieră de zgomot” este practic zero. În loc de asta, dacă intri într-o conversaţie cu publicul şi afli ce îşi doreşte de fapt comunitatea, s-ar putea să îi convingi să-ţi asculte mesajul.

Citeste mai mult...

O perspectiva asupra web 2.0

dan_pitch_jpg

Faptul de a fi lucrat într-o agenţie de PR online când balonul web 1.0 s-a spart la sfârşitul anilor ‘90  şi faptul de a şti că industria noastră o reputaţie proastă în a promova excesiv lucruri extraordinare, mă face să fiu prudent în a arunca cu avânt încă o buturugă pe focul web 2.0. Acestea fiind spuse, cred cu tărie că dezvoltarea media digitale din ultimii ani este semnificativă pentru modul în care PR-ul va fi definit şi practicat în viitorul apropiat. Aş adăuga că din toate celelalte discipline de marketing, PR-ul are cel mai mult de câştigat din web 2.0, dacă ne dăm seama cum putem să-l folosim eficient.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black