18042024

Back Eşti aici:Home Articole

Bloggerii din România ar putea forma o coloană de 21 km bară la bară

catalin_tenitaLa începutul  lunii mai, Zelist a înregistrat blogul cu numărul 50.000 în baza de date.  Şi pentru că lucrurile s-au schimbat mult de la primul Roblogfest (http://roblogfest.ro/competition/2006/) când toţi bloggerii din România încăpeau într-un bar, ne-am gândit să vă oferim câteva cifre despre ce înseamnă blogosfera în România.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a II-a

Pentru a înţelege de ce mulţi practicieni de relaţii publice utilizează noile media ca pe vechile media, consider că este necesar să facem disctincţia între două paradigme ale relaţiilor publice care au apărut de-a lungul istoriei acestei discipline. Eu le numesc paradigma simbolică, interpretativă şi paradigma behavioristă sau a managementului strategic. Sunt de părere că relaţiile publice nu pot profita la maximum de revoluţia digitală dacă sunt practicate sub paradigma interpretativă în loc de cea a managementului strategic.

Citeste mai mult...

Cine scrie, rămâne

michael_jrgsAxel Springer le spunea omuleţi în flanel şi anumiţi economişti mai cred şi astăzi că jurnalismul este o profesie asemănătoare cu a lor. Însă branşa are nevoie de economişti temerari. În acest episod publicistul Michael Jürgs explică de ce branşa jurnaliştilor are nevoie de manageri buni.

Citeste mai mult...

Legea lobby-ului, mituri şi interese: "alba-neagra" cu drepturile noastre

liviu_mihaileanuLegea lobby-ului a ajuns la Senat. A şasea. Primele cinci au murit în faşă, respinse fie de Senat, fie de Camera Deputaţilor. Cu toate acestea, nereglementată, activitatea de lobby poate degenera oricând în fapte de corupţie şi, în lipsa unui cadru transparent de comunicare directă cu factorii de decizie, poate avea efecte sociale şi economice adverse. Mitul lobbyistului "super-erou" ale cărui activităţi sunt necunoscute dar de care depinde viitorul tuturor ar trebui să apună, lăsând loc unui registru online în care aceştia să-şi declare interesele, obiectivele şi acţiunile concrete.

Citeste mai mult...

Strategiile media ale lui Obama. Cheia succesului sau reţete de supravieţuit

Lumea 2.0 atinge masiv atât raporturile de putere cât şi sfera privată a individului, ea pune totul sub semnul întrebării: modele de afaceri cu tradiţie ca şi comunicarea tradiţională. Cel puţin pe scena politică a lumii nu a existat până acum nimeni care să accepte această provocare cu atâta pricepere, curaj şi în cele din urmă şi succes ca cel de-al 44-lea preşedinte al Statelor Unite, Barack Obama.

Citeste mai mult...

Lee Wilkins: Multe companii din România folosesc greşit social media!

lee_wilkinsCei mai mulţi oameni văd social media drept o comunicare prin intermediul căreia pot vinde "absurdităţi". Şi asta e tot ceea ce fac! Aruncă cu oferte pe reţelele sociale: cumpără cămaşa asta, cumpără maşina asta etc. Dar nu aşa trebuie folosite aceste instrumente! Social media şi social networks înseamnă să oferi şi să primeşti deopotrivă. Dar trebuie să îi oferi ceva comunităţii înainte de a primi ceva înapoi. Majoritatea brandurilor din România încercă dimpotrivă să primească înainte de a oferi.

Citeste mai mult...

Cultura organizaţională şi motivarea voluntarilor. O analiză a Comunicării Interne în ONG-uri. Partea a III-a

com_internaAceastă ultimă parte a studiului o vom dedica unei discuţii despre elementele distinctive ale culturii interne în organizaţiile din sectorul asociativ, precum şi despre stilul de leadership care le caracterizează. Este un model de conducere susţinut de un lider charismatic? Este vorba de un stil axat pe un set de norme bine stabilite, birocratic? Sau o combinaţie între cele două?

Citeste mai mult...

5 probleme de identitate cu care se confruntă un business start-up

horia_oaneAsocierea unei noi idei de business cu o identitate vizuală puternică a devenit un „must-have” foarte bine înţeles, în special de generaţia tânără de antreprenori. Drumul de la idee la implementare trece acum necondiţionat printr-un proces de creare a unui simbol care să definiească serviciul sau produsul într-atât încât să îl treacă de la „anonimat” la „de-neuitat”.

Citeste mai mult...

Agenţiile de PR trebuie să se specializeze şi să fie parteneri de business pentru clienţii lor

veronica_nicolaePentru a face parte dintr-o echipă de Tech PR trebuie să ai un anumit fler pentru tehnologie, să simţi şi să trăieşti tehnologie, să îţi placă la nebunie această lume dinamică şi astfel nu vei face mari eforturi să o înţelegi. Puţini oameni de comunicare sunt capabili de acest lucru şi vă asigur că ‘spun’ aceste cuvinte din experienţă.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea socială corporatistă - angajament sau sugrumare?

sandra_macleodNenumărate cercetări efectuate în ultimul deceniu subliniază importanţa comportamentului corporatist responsabil şi durabil. Sandra Macleod pune constatările în context şi cântăreşte însemnătatea acestora pentru viitorul apropiat. Conferinţa anuală a Şcolii de Economie din Helsinki a ales un moment optim pentru a ridica câteva întrebări cu privire la seriozitatea cu care organizaţiile sunt dedicate celor două mantre ale managementului modern: responsabilitatea socială corporatistă şi dezvoltarea durabilă.

Citeste mai mult...

Jurnaliştii sunt neanderthalienii epocii digitale

stephan_weichertSă lăsăm la o parte ideile preconcepute, să încetăm să ezităm şi să uităm toate atacurile de panică ale ultimelor luni. Să ignorăm aşadar criza, care pare să ameninţe tot mai mult comunitatea celor 50.000 de jurnalişti profesionişti germani. Să ne imaginăm pentru a simplifica lucrurile că am fi locuitori ai unei noi epoci de piatră, care a început cu inventarea Internetului: Măsurat la cât de puţin este folosit potenţialul comunicării în reţea astăzi, jurnaliştii sunt neanderthalienii epocii digitale.

Citeste mai mult...

"În loc să-mi aleg un job de inspector bancar, l-am ales pe cel de la Salvaţi Copiii". De vorbă cu Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv al organizaţiei

Cum aţi caracteriza relaţia cu autorităţile? Beneficiaţi de un sprijin real din partea acestora?
Într-o relaţie contează întotdeauna partenerii. Dacă găsim persoane interesate şi orientate către acţiune, către o schimbare, o nouă initiativă, da, colaborăm şi putem face lucruri bune împreună. În toţi aceşti ani am cunoscut mulţi oameni cu poziţii importante în schema Guvernului sau Parlamentului, dar puţini şi-au suflecat mânecile să lucreze alături de noi. Cei mai mulţi asteptau ca noi să facem şi ei să prezinte, sau să preia ce pusesem noi în aplicare. Dar este bine şi aşa, atâta timp cât s-a schimbat ceva în bine.

Citeste mai mult...

Mizeria din staţia de autobuz. Un dialog socratic la Oficiul Forţelor de Muncă între un jurnalist şomer, Socrate şi Platon

Doi consilieri de muncă, Socrate şi Platon, împart un birou.
Socrate: "La ce ne mai trebuie jurnalişti?" este tema de azi. Platon, uite-te te rog în "Marea întrebare" (Die große Frage) a lui Erlbruch. "La ce ne mai trebuie jurnalişti?"
Platon citeşte: "Ca să asculte", răspunde soldatul. "Pentru a naviga pe mări", spune marinarul. "Pentru a iubi viaţa", moartea. Platon răsfoieşte. Jurnalistul nu apare.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea I

Mulţi practicieni folosesc noile media în acelaşi mod în care le utilizează pe cele tradiţionale – ca pe un alt canal prin care să arunce mesaje către un public foarte larg – în loc să le vadă ca pe un mijloc strategic de interacţionare cu publicurile, prin intermediul căruia să adune din mediul exterior informaţii care să influenţeze procesele de decizie organizaţionale. Pentru ca relaţiile publice să folosească noile media la adevăratul lor potenţial, este necesar ca teoreticienii şi practicienii să reinstituţionalizeze relaţiile publice într-o paradigmă a managementului strategic, în locul unei paradigme simbolice interpretative. Acest articol oferă un model strategic al relaţiilor publice şi, pentru fiecare etapă a modelului, oferă sugestii de utilizare a media digitale.

Citeste mai mult...

Hans-Peter Siebenhaar, redactor economic Handelsblatt: Avem nevoie de o nouă economie a jurnalismului

hans_siebenhaarDavid Cohn, un tânăr jurnalist din California, a devenit cunoscut peste noapte. Pentru că a avut o propunere deosebită, despre cum poate fi salvat jurnalismul american de calitate pe timp de criză: pe pagina sa de web cere donaţii pentru documentarea articolelor. De pildă, părinţii pot sponsoriza un reporter cu câţiva dolari pentru documentarea avantajelor şi dezavantajelor şcolilor locale. Noul model se numeşte colectarea de fonduri pentru un jurnalism de calitate. Ideea cu aplicabilitate practică redusă aruncă însă o lumină importantă asupra crizei ziarelor din SUA.

Citeste mai mult...

Evaluarea în PR: tradiţii vs tendinţe

marta_niculaieÎn mediul economic actual, marcat profund de o criză al cărei impact continuă să se propage, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre eficienţă. Eficienţă la nivelul societăţii, al companiilor dar şi la nivel individual. Cum afli însă dacă eşti eficient? În domeniul nostru, ca profesionişti în relaţii publice, cum ştim dacă activităţile pe care le derulăm sunt eficiente?

Citeste mai mult...

Aspectele ecologice trebuie incluse holistic in actiunile de zi cu zi ale companiei. Un dialog cu dr. Rainer Wend, Executive Vice-President al departamentului de CSR la Deutsche Post

rainer_wendSchimbarea globală a climei acutizează din ce in ce mai mult conştiinţa ecologică a cetăţenilor şi politicienilor. Branşa transportului şi a logisticii este solicitată în mod deosebit. Deutsche Post, prin programul “GoGreen”, este unul din pionierii în domeniu.

Citeste mai mult...

Antreprenoriatul - de la zero la succes printr-o idee genială

antreprenorDe când lucrez în online am observat o "specie" aparte de om de afaceri. Sunt sigură că l-aţi văzut şi voi la conferinţe şi chiar la TV. Nu poartă costum decât rareori şi nu prea conduce maşini scumpe. Nu-i plac nici servietele din piele şi nici Rolex-urile, dar o să-l vedeţi cu siguranţă cu rucsacul după el, fiindcă nu pleacă nicăieri fără laptop şi stabileşte orice întâlnire de afaceri doar în locuri cu wireless. Dincolo de semnele exterioare distinctive, veţi observa că "subiectul" nostru este vorbăreţ şi foarte informal, un amestec de trainer şi coordonator, dar care se dezice cu fermitate de eticheta "manager" sau "CEO". O să-l vedeţi cu câtă pasiune vorbeşte despre proiectele sale şi veţi mai observa şi cu ce rapiditate îi vin idei noi, pe care nu aşteaptă prea mult să le pună în aplicare.

Citeste mai mult...

"Lobby = trafic de influenţă", exemplu de "furculision" contemporan

aurelian_horjaCoana Chiriţa a avut două fete care i-au moştenit trăsăturile: Chiriţica şi Mit(z)a. Una foloseşte cuvântul „lobby” când se referă la transferurile din fotbal sau promovarea filmelor, se revoltă când o organizaţie face lobby pentru ... indiferent ce, dar a fost foarte bucuroasă atunci când Guvernul, Preşedintele şi Regele Mihai s-au implicat în activităţi de lobby pentru intrarea noastră în NATO şi UE. Nu se întreabă niciodată de ce aceştia nu au intrat la închisoare, dar este ferm convinsă că lobbyiştii ar trebui să înfunde puşcăriile.

Citeste mai mult...

Pentru ce mai avem nevoie de jurnalism? Şanse în ciuda crizei

Cum ar arăta o lume fără jurnalism? Această întrebare şi-o pune cunoscutul publicist german Hajo Schumacher. Dacă jurnalismul vrea să aibă un viitor, atunci trebuie să se privească pe sine la fel de critic cum face cu restul societăţii. Criza oferă posibilitatea sincerităţii într-o profesie, ai cărei reprezentaţi pun la zid cu o aroganţă morală moravurile decăzute şi încasează pentru asta bani de la o bancă federală toxică. Înainte ca viitorul jurnalismului să poată începe, trebuie mai întâi notat tristul status quo. O observaţie în douăsprezece puncte.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP