10042020

Back Eşti aici:Home Articole

Cum să faci PR pentru PR

lilly_bindeanuCred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.

Citeste mai mult...

@PRRomânia îşi sărbătoreşte follower-ul cu numărul 1000. Pe Twitter.


daniel_robuPrimul tweet @PRRomania suna cam aşa: „Blogging şi PR: http://bit.ly/kYWWb”. Se petrecea în urmă cu un an, pe vremea când păşeam cu paşi timizi în universul social media. Comunicatori de profesie, ştiam că social media vor reprezenta o verigă tot mai importantă atât în comunicarea cu cititorii noştri cât şi în cea cu potenţialii cititori.

Citeste mai mult...

Iuliana Bălan, specialist PR la Muzeul Ţăranului Român: Este mult mai dificil să măsori „rezultate culturale” faţă de cele de business

Anual realizăm sondaje de public, ştim cam câte persoane ne calcă pragul şi cam cine sunt acestea. Ştim de unde se informează şi de ce ne vizitează. Cu mulţi am devenit prieteni. Un negustor i-ar numi „clienţii noştri constanţi”, dar sunt mai mult decât atât. Unii se implică voluntari în activităţile muzeului, alţii vin cu propuneri de proiecte noi care de multe ori au fost acceptate şi duse la bun sfârşit.

Citeste mai mult...

Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"

US Institute for Public Relations  şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.

Citeste mai mult...

Tendinţa către maşina de copt pâine

Cine vrea să înţeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă jurnaliştii în era digitalizării, trebuie să îşi închipuie un maistru brutar care trebuie să reacţioneze la trendul maşinilor de copt pâine din menajele private. Însă democratizarea mijloacelor de producţie este mult mai redusă în domeniul brutăriei şi mai puţin revoluţionară decât în branşa media.

Citeste mai mult...

PR-ul urcă pe scenă direct din public: proiectul "Şcoala de bani"

simona_danLa un an de la prima mea întâlnire cu clientul (BCR), fac un reverse engineering al procesului prin care o agenţie de PR independentă a transformat o idee în cel mai eficient program de educaţie financiară pentru cea mai mare bancă din România. În urma campaniei, 17,422 persoane s-au înscris la Şcoala de Bani, 85% dintre utilizatori au afirmat că au devenit mai responsabili din punct de vedere fiananciar în urma programului, 84% dintre participanţi au considerat că Şcoala de Bani a fost utilă şi foarte utilă. Ce înseamnă pentru mine toate aceste cifre?

Citeste mai mult...

Declaraţia de la Barcelona privind principiile evaluării relaţiilor publice

evaluare_prLa Barcelona a fost discutată recent o nouă declaraţie privind standardele şi practicile măsurării şi evaluării în relaţii publice. Declaraţia a fost adoptată de către delegaţii care au luat parte la cel de-al doilea summit european al evaluării în PR (European Summit on Measurement), organizat de AMEC şi Insitute for Public Relations.

Citeste mai mult...

Evoluţia twittosferei româneşti din iulie 2006 până în mai 2010. Un studiu Zelist.ro

Prezenta analiză tratează evoluţia conturilor create până în luna mai 2010 (inclusiv). La această cercetare au participat 35.164 de conturi Twitter, monitorizate de Zelist.ro. Din datele existente rezultă că primul cont din twittosfera românească a fost IronMann, cont creat în data de 16 iulie 2006. Din iulie 2006 şi până în prezent, twittosfera românească a crescut, ajungând în 2009 să fie de aproape 29 de ori mai mare decât era în 2007 şi de aproape 6 ori mai mare decât era în 2008.

Citeste mai mult...

Filosof şi câine de vânătoare

Colportajul înlocuieşte reportajul şi căutarea senzaţionalului şi exclusivitatea determină afacerea de zi cu zi", a spus odată fostul preşedinte german Johannes Rau. La urechi ne ajunge un zgomot de fond compus din cuvinte şi sunete care compensează lipsa de conţinut prin agresivitate. Totul este zgomotos, atât de zgomotos încât nu poate fi ignorat.

Citeste mai mult...

PR, start-up şi tehnologie sau cum să fii propriul tău PR

Ce faci dacă eşti parte a unui start-up tehnic? Primul impuls este să te concentrezi pe ce ştii să faci tehnic. “Build it and they will come!” este expresia după care se ghidează antreprenorii în tehnologie aflaţi la început. Surpriza este că nu va veni nimeni, indiferent ce construieşti. Orice produs este consumat de oameni, de aceea trebuie să ştii să-l comunici foarte bine oamenilor, nu numai să-l execuţi.

Citeste mai mult...

Comunicarea prin vestimentaţie

Trăim într-o societate care, în general, tinde să se îmbrace greşit. Uniforma noastră naţională este o pereche de blugi şi un tricou. Dacă ne pasă de aspectul nostru, este necesar să luăm măsuri pentru a-l îmbunătăţi. Şi asta doar ca să ieşim din multime. Ceea ce nu e un lucru rău!

Citeste mai mult...

Geografia twittosferei româneşti. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdBucureşti, Cluj, Timiş şi Iaşi sunt cele mai importante comunităţi de twitteri din România. În top 10 al judeţelor cu cele mai multe conturi se află: Bucureşti (53%), Cluj (8%), Timiş (7%), Iaşi (6%), Braşov (3%), Constanţa (3%), Sibiu (2%), Dolj (2%), Bihor (2%), Prahova (2%).

Citeste mai mult...

Omul de PR şi publicurile sau "pereţica" în comunicare

Oamenii de PR s-au obişnuit să joace la perete. Inventează concepte, sloganuri şi materiale la perete, fără a lua pulsul publicurilor cărora li se adresează. Pornesc astfel de la premisa că „ştiu ei mai bine” ce caracteristici are consumatorul produsului X, ce preferinţe are publicul Y, cum se informează Z ş.a.m.d.

Citeste mai mult...

„Cumpărăm” sau „producem” talente?

O întrebare legitimă pe care îmi doresc să o adresez celor ce vor citi acest articol este legată exact de această disponibilitate a resurselor pe timp de criză. Există acest altfel de talent disponibil “la raft”, deja format în spiritul competenţelor de criză, cu performanţe de criză, cu aşteptări de criză şi solicitari salariale de criză? Putem merge ca la supermarket, alege cutia de talent “de criză” şi să trecem nepăsători pe lângă brandul mult mai popular “regular”?

Citeste mai mult...

Relaţiile publice în Europa Centrală şi de Est

Înainte de 1989, nu exista practic în ţările -în marea lor majoritate comuniste-  ceva atât de "vestic decadent" precum relaţii publice. Ceea ce era numit "PR" era de obicei abrevierea pentru propagandă. Sau erau afaceri dubioase, de multe ori ilegale, cu informaţii oferite contra cost şi oferite de serviciile secrete ca Stat, KGB sau Securitate şi, de multe ori (se zvoneşte), chiar şi de către bisericile catolice sau ortodoxe.

Citeste mai mult...

Criza de identitate dintre oamenii de PR şi jurnalişti

PR-iştii au început să constate că lista lor de mailuri de presă e din ce în ce mai scurtă. La rândul ei, presa a primit din ce în ce mai puţine subiecte, business-urile fiind mult mai preocupate acuma să supravieţuiască în loc să creeze news. Dar ca relaţie propriu-zisă între părţi, aş observa că lucrurile sunt mai umane, dialogul mult mai autentic şi interesele încep să se aproprie.

Citeste mai mult...

No bribery please! We're British!

guw_burrow2Un nou combatant în lupta împotriva corupţiei s-a alăturat Foreign Corrupt Practices Act din SUA şi Convenţiei OECD privind Anti-Corupţia. Parlamentul britanic a promulgat recent o nouă lege dură cu privire la corupţie, care urmează să intre în vigoare spre finalul acestui an.

Legea este considerată în sens larg drept un răspuns la o investigaţie a Biroului Britanic pentru Infracţiuni Grave asupra activităţilor trecute ale companiei BAE Systems în Europa Centrală. Totuşi, legea prezintă relevanţă şi pentru România.

Citeste mai mult...

Bloggerii din România ar putea forma o coloană de 21 km bară la bară

catalin_tenitaLa începutul  lunii mai, Zelist a înregistrat blogul cu numărul 50.000 în baza de date.  Şi pentru că lucrurile s-au schimbat mult de la primul Roblogfest (http://roblogfest.ro/competition/2006/) când toţi bloggerii din România încăpeau într-un bar, ne-am gândit să vă oferim câteva cifre despre ce înseamnă blogosfera în România.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a II-a

Pentru a înţelege de ce mulţi practicieni de relaţii publice utilizează noile media ca pe vechile media, consider că este necesar să facem disctincţia între două paradigme ale relaţiilor publice care au apărut de-a lungul istoriei acestei discipline. Eu le numesc paradigma simbolică, interpretativă şi paradigma behavioristă sau a managementului strategic. Sunt de părere că relaţiile publice nu pot profita la maximum de revoluţia digitală dacă sunt practicate sub paradigma interpretativă în loc de cea a managementului strategic.

Citeste mai mult...

Cine scrie, rămâne

michael_jrgsAxel Springer le spunea omuleţi în flanel şi anumiţi economişti mai cred şi astăzi că jurnalismul este o profesie asemănătoare cu a lor. Însă branşa are nevoie de economişti temerari. În acest episod publicistul Michael Jürgs explică de ce branşa jurnaliştilor are nevoie de manageri buni.

Citeste mai mult...

Legea lobby-ului, mituri şi interese: "alba-neagra" cu drepturile noastre

liviu_mihaileanuLegea lobby-ului a ajuns la Senat. A şasea. Primele cinci au murit în faşă, respinse fie de Senat, fie de Camera Deputaţilor. Cu toate acestea, nereglementată, activitatea de lobby poate degenera oricând în fapte de corupţie şi, în lipsa unui cadru transparent de comunicare directă cu factorii de decizie, poate avea efecte sociale şi economice adverse. Mitul lobbyistului "super-erou" ale cărui activităţi sunt necunoscute dar de care depinde viitorul tuturor ar trebui să apună, lăsând loc unui registru online în care aceştia să-şi declare interesele, obiectivele şi acţiunile concrete.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black