10042020

Back Eşti aici:Home Articole

Porţie sănătoasă de online. De vorbă cu Cristina Popescu, Director de Relaţii Publice la Romtelecom

Dacă ar fi să dau o predicţie pentru ce urmează să se întâmple în online, aş spune că vom asista în anii ce urmează la asimetrizarea comunicării, în sensul că puterea va aparţine din ce în ce mai mult utilizatorilor. Deci partea asta cu democratizarea comunicării chiar se întâmplă, suntem în mijlocul procesului şi consider că e bine să ne adaptăm şi să ne integrăm în el.

Citeste mai mult...

PR-ul intră în a 13-a zodie

Atitudinea consumatorului în relaţia cu produsele sau serviciile se schimbă. Şi, firesc, abordarea lor intra sub altă zodie. Ne pregătim să comunicăm pentru reprezentanţii generaţiei Z. Relaţiile publice se reinventează acum sub influenţa planetelor reunite într-o constelaţie nouă: comunitatea.

Citeste mai mult...

Universitatea din Bucureşti - o poveste de succes în social media

Am considerat că este necesar să realizăm câte o platformă care să acopere aceste nevoi comunicaţionale pentru fiecare tip de audienţă. Astfel, ne-am gândit la următoarele dimensiuni-cheie care să se regăsească la nivelul fiecărei platforme : îmbinarea comunicării de tip intern cu cea de tip extern, conţinut original şi structurat, interactivitate între aceste platforme, relaţionarea lor prin canalele social media.

Citeste mai mult...

Brian Solis: Este vremea ca relaţiile publice să facă diferenţa!

brian.solisÎn premieră în România, Brian Solis, cunoscutul autor al cartii "Engage" si director al agenţiei FutureWorks, a acordat un interviu pentru PR Romania. În rândurile de mai jos, el ne vorbeşte despre cum social media au modificat percepţia asupra vieţii private, despre cum practicienii de PR integrează social media în campaniile de comunicare în tările din est, în comparaţie cu cele din vest, dar şi despre cum va arăta viitorul relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Issues Management la Audi AG

Temele/ Issues reprezintă combustibilul oricărei comunicări corporatiste profesioniste. Ele servesc la asigurarea şi consolidarea reputaţiei Audi în rândul stakeholder-ilor relevanţi. În comunicarea temelor sunt implicaţi deopotrivă CEO-ul şi managementul executiv, directorul de comunicare, suita şefilor de departament, comunicatorii operativi precum purtătorii de cuvânt, comunicatorii de produs, de lifestyle şi motosport, redactorii ziarului pentru angajaţi. Toţi aceştia sunt sprijiniţi de o un departament de issues management (Audi TIM), o structură dinamică care interacţionează cu sistemul de obiective al organizaţiei.

Citeste mai mult...

AVE nu este o metodă legitimă pentru a măsura ROI în relaţii publice

evaluare_prExperţii concluzionează: Nu există nicio dovadă care să sugereze că spaţiul editorial obţinut prin relaţii publice are aceeaşi valoare cu cel obţinut prin advertising. Comisia de Măsurare şi Evaluare din cadrul Institutului de Relaţii Publice a luat poziţie faţă de folosirea AVE (Advertising Value Equivalency) drept o măsură de evaluare în relaţii publice. În domeniul comunicării şi relaţiilor cu media, AVE sugerează că spaţiul şi timpul câştigat în media prin intermediul relaţiilor publice este echivalent cu acelaşi spaţiu şi timp plătit în media, cumpărat ca advertising.

Citeste mai mult...

Arheologia Twitterului: primii 100 veterani în .ro

twitter-birdPrimul cont românesc de Twitter a fost creat de un bărbat, primul post din twittosfera românească a fost publicat de o femeie.  Din primele 100 de conturi româneşti pe Twitter, 89 sunt conturi personale, iar numărul barbaţiilor a fost de aproximativ 3 ori mai mai mare decât numărul femeilor.

Citeste mai mult...

Impactul internetului asupra relaţiilor publice

Probabil, “paradigm shift” despre care vorbeşte James Grunig va avea loc doar în momentul în care generaţia actuală de "imigranţi digitali" care ocupă posturile importante din societăţi şi agenţii va face loc noii generaţii de "nativi digitali", care încearcă în aceşti ani să se perfecţioneze în profesia de purtător de cuvânt. Trebuie totuşi ca între cele două grupuri să existe un proces accelerat de experienţe şi metodologii, în baza respectivelor competenţe.

Citeste mai mult...

Iniţierea comunicării în mediul online a TNB a fost o provocare profesională extraordinară

claudia_carligClaudia Cârlig a ocupat timp de 3 ani funcţia de şef al departamentului de Comunicare şi Relaţii Publice al Teatrului Naţional Bucureşti. În interviul ce urmează, Claudia ne vorbeşte despre experienţa acumulată în cadrul TNB şi despre pasiunea sa pentru PR-ul cultural.

Citeste mai mult...

Omul de relaţii publice: consultant vs. executant

Adesea, oamenii de relaţii publice sunt nemulţumiţi de clienţii sau managerii lor că nu le înţeleg corect meseria. Cât sunt de conştienţi clienţii/ managerii de nevoia de consultanţă în relaţii publice? Tind să sper că tot mai mult...

Citeste mai mult...

James Grunig: Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a III-a

james_grunigSunt de părere că relaţiile publice oferă publicurilor „o voce” în cadrul luării deciziilor organizaţionale şi le oferă mai multă putere (o perspectivă postmodernă). În acelaşi timp, relaţiile publice sunt valoroase pentru organizaţie deoarece le ajută să ia decizii, să dezvolte politici, să ofere servicii şi să se comporte în feluri care sunt dorite şi acceptate de către stakeholderi – crescând în acest fel profiturile, reducând costurile şi riscurile (o perspectivă semi-modernistă).

Citeste mai mult...

Comunicarea de criză – în comă?

george_davidCe-o mai fi şi comunicarea asta de criză? E un moft? O necesitate? E ceva „top secret”, „tabu”, despre care nu au voie să vorbească decât iniţiaţii şi doar în şoaptă? Sau e o unealtă indispensabilă în funcţionarea unei organizaţii?

Citeste mai mult...

Factori de succes in comunicarea 2.0

Comunicarea care nici nu provoacă la dialog şi nici nu aduce un beneficiu este percepută din ce în ce mai mult ca agresare. Multe firme care ţintesc către consumatorii tineri experimentează deja forme de comunicare noi în web 2.0. Adesea, lipseşte o strategie. Experţii în marketing caută concepte şi reguli valabile pentru a avea succes şi pe Internet în sensul promovării de brand. Între timp s-au cristalizat şase factori care garantează succesul în comunicarea de marcă în web 2.0.

Citeste mai mult...

“Blind dinner”, bloggeri şi îngheţată. Pe scurt, o campanie de PR neconvenţională.

Campania "Magnumize your senses", experienţa senzorială pe care brandul Magnum a oferit-o bucureştenilor, este un răspuns la toate oportunităţile pe care simţurile le lasă neexploatate. Pornind de la ideea că îintunericul ascute simţurile, ca odată ce ochii se închid, o lume întreagă de senzaţii se deschide", Magnum a dovedit consumatorului ce înseamnă cu adevărat un "răsfăţ regal": o "răsfăţo-experienţă" care îi exploatează toate simţurile nemijlocit, care trece dincolo de bariera gustului, îi alimenteaza curiozitatea şi îi trezeşte sentimentele.

Citeste mai mult...

Florentina Loloiu: PR-ul cultural trebuie să iasă din tipar

Programul “Comunicatori pentru Societatea Civilă” aduce valoare adăugată prin ceea ce face şi nu doar atât, plusează foarte mult în ceea ce priveşte îmbunătăţirea modului în care este perceput PR-ul cultural. Nu este scopul programului în sine, ci implicit derivă din ceea ce face acesta.

Citeste mai mult...

Cum twitteresc românii în zilele de sărbătoare. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdSărbătorile de iarnă - Crăciunul, Revelionul şi Anul Nou-  aduc o scădere a activităţii de postare pe Twitter cu 34% faţă de media zilnică a posturilor din perioada 1 noiembrie - 1 februarie. Din aceste trei sărbători, în zilele de Crăciun se publică cele mai puţine posturi pe Twitter, cu 42% mai puţine decât media posturilor publicate zilnic în perioada amintită.

Citeste mai mult...

Hârtia are răbdare, cititorul nu

Jurnalismul este gândit pentru a arăta o oglindă societăţii. Şi în viitor va avea aceeaşi funcţie, nu ne îndoim de asta. Însă o oglindă care nu reflectă este fără valoare. O oglindă arată şi adâncimea spaţiului. Jurnalismul, care trebuie să fie ca o oglindă, nu trebuie deci să fie mat şi trebuie să scoată la lumină multe adâncimi. Jurnalismul de astăzi pare însă de multe ori mat şi foarte puţin adânc. Aceasta conduce la forme identice, adaptare şi în cele din urmă la plictiseală.

Citeste mai mult...

Relaţiile publice -nu doar laudă exagerată şi nonsens.

daiana_stoicescuSe poate evalua munca unui PR-ist? Există vreo legătură între Relaţiile Publice şi reputaţia unui brand?

Cred că toţi ştim sau bănuim că o bună reputaţie se construieşte în ani şi se poate distruge în câteva secunde.  Mă tot gândesc de ce apelează specialiştii în relaţii publice la comunicate de presă.

Citeste mai mult...

Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie

pierluigi_oratiPoate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit  din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.

Citeste mai mult...

Comunicare 360° pentru lansarea jocurilor LEGO

Pentru lansarea jocurilor, grupul LEGO a mizat pe o comunicare de 360° şi a initiat o campanie de anunţuri încă înaintea introducerii produsului. Prezentarea imaginilor cheie la Stachus şi Gara Centrală din München au asigurat sporirea curiozităţii. Deoarece branşa jucăriilor este una foarte restrânsă, fără vreo importanţă prea mare în marele ansamblu economic, fiecare producător trebuie să "bată tare toba" pentru a se face auzit aşa cum trebuie în acestă piaţă. Intrarea pe un segment nou a fost pentru Grupul LEGO o nouă sarcină. De aceea, PR-ul şi celelalte acţiuni de marketing (precum instore şi online) trebuiau împletite în mod optim.

Citeste mai mult...

Carmen Gheorghiţă: Indiferent de categoria de vârstă sau socio-profesională, orice om este atras de poveşti

Am pus mai puţin accent pe redarea tuturor datelor strict legate de istorie şi arhitectură (fără a le ignora, totuşi) şi mai mult pe poveşti, pe micii istorii cu savoare, pe întâmplări din viaţa celor ce au locuit sau au fost doar în trecere prin oraş. Ideea esenţială a fost aceea de a crea o punte de comunicare, un dialog cald, intim, între vizitator şi oraş.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black