25042024

Back Eşti aici:Home Articole

Senzaţii tari româneşti la Cannes, marca McCann Erickson

rom1"Eu personal am o istorie foarte lungă cu acest produs şi sunt foarte mândru că steagul românesc, şi pe produs, şi la propriu, în numele noastre a fluturat săptămâna trecută la Cannes”. Cu această afirmaţie Bogdan Enoiu, Managing Director, McCann Erickson, a deschis o conferinţă de presă organizată ieri de McCann PR pentru sărbătorirea celor 9 trofee pe care McCann Erickson le-a adus pentru Campania ”American ROM” dar şi pentru România, în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions.

Citeste mai mult...

Presa viitorului

dan_lucaNumărul din ce în ce mai mare al publicaţiilor care apar în varianta web este răspunsul la faptul că tot mai mulţi preferă să “îşi citescă ziarul” online, un mod mult mai comod şi mai rapid de informare. Desigur, dezvoltarea tehnologiei ajută la promovarea acestui “mod de viaţă”.

Citeste mai mult...

Let’s talk about Lobby! Pe ROMÂNEŞTE! - participă la primul studiu independent despre practicile autohtone de lobby

PR Romania a lansat recent un demers de cercetare singular, prin care mai mult de 750 de manageri şi specialişti în comunicare/public affairs din companii, fundaţii corporatiste, ONG-uri, precum şi întregul spectru de reprezentanţi ai clasei politice, au avut prilejul să vorbească despre modul în care se desfăşoară activităţile de lobby din România. Săptămâna aceasta marcăm o nouă etapă a studiului, prin lansarea variantei vox populi a chestionarului. Opinia ta este un plus faţă de ceea ce ştim despre percepţia acestei activităţi în societatea românească.

Citeste mai mult...

Comunicare internă 2.0

Tot mai multe companii utilizează chatul, forumurile de discuţii si blogurile interne. Unele iniţiative au succes, altele mai puţin, tocmai pentru că succesul depinde de profilul angajaţilor şi apetenţa lor pentru astfel de mijloace de comunicare şi, nu în ultimul rând, de modul în care este construit şi prezentat conţinutul.

Citeste mai mult...

O vizionare privată în interiorul Muzeului de Relaţii Publice din New York

Bernays ne-a lăsat o moştenire uimitoare care include postere, invitaţii, machete publicitare de la unele dintre cele mai faimoase campanii ale sale, copii ale newsletter-ului său de PR, fotografii cu Sigmund Freud, Enrico Caruso şi preşedintele Eisenhower; ediţii originale ale cărţilor sale, inclusiv Engineering of Consent şi Propaganda, la care se adaugă cărţi ale oamenilor care l-au influenţat precum Walter Lippman şi unchiul său "Siggy".

Citeste mai mult...

"PR-ul trebuie păstrat în cadrul lui iniţial." De vorbă cu scriitorul şi eseistul Vasile Ernu

vasile_ernuCeea ce a devenit agravant e faptul că PR-ul a devenit conţinut în sine, autosuficient, mod de viaţă, formă de gîndire. Demult nu mai contează conţinuturile, ci PR-ul în sine. Adică PR&publicitate&marketing se instituie ca şi conţinut şi se impune, se vinde pe sine ca atare.

Citeste mai mult...

Cum lucrăm cu ziaristul de la Bruxelles?

dan_lucaBruxelles-ul este în opinia experţilor cel mai mare pol de presă din lume, dacă luăm în considerare numărul de ziarişti care îşi desfăşoară activitatea în acest oraş. Nu mă refer aici la ziariştii belgieni, ci doar la cei care sunt în Bruxelles pentru a relata “dezvoltările comunitare”. Dacă până nu demult 1.300 jurnalişti acreditaţi transmiteau cetăţenilor europeni informaţii din Bruxelles, noile statistici demonstrează că numărul acestora a scăzut dramatic. De ce această atitudine de renunţare la statutul de corespondent acreditat de instituţiile europene?

Citeste mai mult...

‘In brand we trust’. Despre Branding şi Integritate, pe la noi şi pe la alţii

aneta_bogdanBrandingul este cea mai simplă, la îndemână, directă formă de expresie a integrităţii unui produs, a unui serviciu sau a unei companii, fiindcă brandul este un contract de certitudine şi o promisiune de valoare care se susţine prin proba faptelor. Promisiunea unui brand, neprobată sau infirmată prin faptele brandului respectiv, se întoarce ca un bumerang împotriva acestuia. Integritatea este şi trebuie privită în primul rând ca adevărul interior al businessului şi de abia apoi, ca imagine, aratată celorlalţi, în afară. Integritatea este despre a-ţi spune ţie, în primul rând, adevărul despre tine, şi de abia apoi, de a-l spune celorlalţi.

Citeste mai mult...

"Ce fel de animal mai e şi ăsta?"

roxana_firoiuDe la "Crystallizing Public Opinion" a lui Bernays, până în zilele noastre, lucrurile au evoluat într-o manieră care cu greu putea fi anticipată. Poate cel mai important aspect este acela că evoluţia campaniilor de comunicare este strâns legată de noile tehnologii de comunicare care au marcat ultimele decenii.

Citeste mai mult...

Facebook sau în căutarea divinităţii

De ce folosim Facebook? Ce resorturi interioare acţionează această tehnologie? De ce contrar predicţiilor celor mai mari sociologi ai ultimului secol, în loc să ne îndepărtăm de noţiunea de comunitate, pare că încercăm să o regăsim în format 2.0? În cea mai recentă carte a sa (2011), antropologul englez Daniel Miller adună observaţii a două decenii de etnografie on şi off-line în Trinidad şi vine cu o explicaţie provocatoare.

Citeste mai mult...

Top Social Brands - Poveştile celor mai active branduri româneşti în social media

În condiţiile în care vorbim de social media ca de un domeniu în care se experimentează, în care companiile încă mai sunt reticente să intre, avem în faţă un studiu care certifică o serie de branduri care au devenit conştiente că prezenţa în social media a devenit esenţială. Dacă anul trecut exista Top 10, anul acesta avem Top 30 de branduri, top realizat împreună cu 33 de specialişti în comunicare şi cu ajutorul Zelist.

Citeste mai mult...

Dan Luca, Euractiv: Poziţionare şi branding în afacerile europene

Având în vedere dinamica legislativă comunitară, complexitatea deciziilor din sfera europeană şi „jungla” entităţilor reprezentate în Bruxelles, estimez o coagulare a multor grupuri de interese existente sub branduri mult mai clare, accesibile ca înţelegere nu doar specialiştilor europeni, dar şi publicului larg.

Citeste mai mult...

Ce poate face PR-ul pentru ONG-uri

Am întâlnit de-a lungul anilor ONG-uri care făceau şi fac lucruri extraordinare cu impact substanţial asupra vieţii multor copii şi persoane aflate în dificultate. Din păcate, nu ştiau să comunice despre ceea ce făceau. Am aflat de ele din întâmplare cu toate că mă pasionează destul de mult segmentul organizaţiilor non-guvernamentale şi încerc să fiu la curent cu ceea ce se întâmplă în acest sector.

Citeste mai mult...

Mădălina Diaconescu: Rebranding şi introspecţie în vreme de criză

Pe lângă constrangeri şi eroziunea încrederii, contextul post-criză aduce însă şi ceva bun: un teren favorabil reînnoirii, reinventării de sine, realinierii promisiunilor de brand. Este un context prielnic reevaluării strategiilor şi inovaţiei în branding, oferind celor curajoşi şansa de a internaliza rapid regulile jocului. În acest moment, companiile care îşi oferă un moment de introspecţie asupra propriilor atuuri şi slăbiciuni au şansa de a deveni mai relevante pentru client şi de a asimila euristic noua paradigmă de consum.

Citeste mai mult...

Cele mai vizibile branduri globale în social media românească. Un studiu Zelist Monitor

top-10Pentru analiza vizibilităţii celor mai valoroase branduri globale în social media românească, au fost selectate primele 50 de branduri din clasamentul Interbrand 2010 şi au fost introduse spre monitorizare folosind platforma Zelist Monitor. Perioada de monitorzare a fost martie 2010 - martie 2011.  Au fost analizate 63.484 de bloguri, 47.806 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 6.164.785 de posturi şi 5.041.638 de comentarii din blogosferă, 18.979.971 mesaje scrise pe Twitter (tweets) şi peste 3.800.000 de articole din presa online.

Citeste mai mult...

Infertilitatea este o boală “democratică”. De vorbă cu Raluca Bonzi, coordonatoarea Asociaţiei SOS Infertilitatea

Situaţia comunicaţională pe cele mai multe dintre site-urile şi forumurile de nişă este cel mai adesea dezolantă, ştiri “people”, informaţii light, incoerente sau chiar incorecte, discuţiile se transformă în eterne “chat”-uri care tratează doar colateral subiectul central (infertilitatea), fiind împănate cu emoticoane în exces şi pupici cu sclipici.

Citeste mai mult...

Cronica unui deces anunţat în era 2.0. sau despre moartea multiculturalismului

Cum mediază Internet-ul relaţia oamenilor nu doar cu alte culturi dar cu noţiunea de multiculturalism în sine? Pe de-o parte, răspunsul pare evident. Distanţele sunt mai mici, „celălalt” ne este mai aproape şi astfel mai puţin înfricoşător. Mai mult decât atât. Cina indiană şi remediile chinezeşti sunt la un click distanţă, iar suferinţele fraţilor noştri din lumea întreagă sunt pe live feed. Pare de-a dreptul facil să tragem concluzia că Internet-ul ne apropie, ne ajută să înţelegem diferenţele mai bine şi să le folosim mai productiv. Şi nu ar fi neapărat o concluzie greşită. Dar ar fi una incompletă.

Citeste mai mult...

Vizibilitatea în social media a celor mai de impact ONG-uri în 2010

twitter-birdPrin această cercetare dorim să arătăm care este vizibilitatea în social media a organizaţiilor non-guvernamentale care, prin acţiunile lor, s-au făcut remarcate în anul 2010. Am recurs aşadar la lista premianţilor la Romanian PR Award 2010 (“Secţiunea societatea civilă” şi “Buget - / Creativitate +") şi la lista ONG-urilor câştigâtoare la Gala Societăţii Civile 2010.

Citeste mai mult...

Monica Jitariuc: Omul de PR trebuie să fie mai mult om şi mai puţin “de PR”

Stabilirea agendei publice este obligată să ţină cont de subiectele din online, dar încă se cere validarea subiectului de către media clasice. Pentru moment, mass media considerate clasice ca TV-ul sau print-ul fac agenda publică prin faptul că ating un public mult mai mare decât online-ul. Astfel, media clasice stabilesc agenda pentru un număr mai mare de oameni, validând-o prin reach şi implicit, impact.

Citeste mai mult...

Alexandru Negrea: de la freelancer la Social Media Manager

De când merg la birou sunt mult mai eficient, chiar dacă lucrez mai puţine ore decât lucram de acasă. În orele petrecute la birou ştiu exact ce trebuie să fac, iar în acest timp nu mă pot întinde în pat, nu mă pot uita la TV, nu pot ieşi la plimbare cu orele, cum făceam când eram freelancer. Din anumite puncte de vedere era mai bine atunci, din alte puncte de vedere e mai bine acum. Cu orice decizie, pierzi din anumite puncte de vedere, dar câştigi din altele.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP