19032024

Back Eşti aici:Home Articole

Gabriela Achihăi: Ne bazăm mult pe voluntari pentru a transmite mesajele noastre catre comunitate

Un ONG nu dispune de toate resursele necesare pentru un PR sau marketing social la un nivel foarte performant. Nu ne permitem contracte cu firme de specialitate şi nici nu avem bugete generoase pentru aceasta activitate. Trebuie să fim cât se poate de creativi şi să exploatăm la maximum mediile gratuite sau foarte accesibile.

Citeste mai mult...

Societatea civilă nu are nevoie de oameni care vor să salveze lumea, ci de profesionişti

ioana_hodoiuÎntâlnirea cu Ioana Hodoiu m-a convins încă o dată că societatea civilă, dar mai ales perspectiva asupra comunicarii într-un ONG, se schimbă. Cu zâmbetul pe buze şi cu multă pasiune în poveştile ei, Ioana demonstrează că un traseu profesional inedit creează o hartă de oameni minunaţi, fără de care un PR nu ar avea succes.

Citeste mai mult...

Web 2.0 în Bruxelles-ul european

dan_lucaInternetul a deschis culoare nebănuite pentru cei din sfera comunicării. Cu puţină reticenţă, la sfârşitul anilor ’90, s-a trecut la realizarea paginilor de web pentru instituţii, companii, organizaţii şi tot ce mişca pe planeta Pământ. Flew zicea încă din 2002 că Internetul este cea mai semnificantă manifestare a noilor media - azi internetul poate face ceea ce făcea în trecut doar televiziunea. Este clar că noile media sunt “multiplicatorul” care maximizează mesajul unei organizaţii.

Citeste mai mult...

11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan

aneta_conferintaUn search pe Google despre ‘personal branding’ returnează 8.740.000 de rezultate. Cu siguranţă nu e prima dată când auziţi de sintagmă şi cu siguranţă aveţi deja o părere mai mult sau mai puţin formată.  De la o dezbatere despre personal branding în online (Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristina Bazavan) până la brandul personal post-mortem a lui Steve Jobs. Aşa cum eu îmi amintesc de o colegă de facultate care îşi dorea să-şi facă licenţa despre brandingul personal, depunctată fiind pe motiv că nu e o temă academică.

Citeste mai mult...

"Ţiganii ar trebui reeducaţi, cu forţa, dacă se poate, în lagăre!" sau despre responsabilitatea discursului public

dorian_ilieN-aş fi crezut că în România secolului XXI mai pot auzi astfel de exprimări. N-aş fi crezut că după ororile nazismului, încă mai sunt oameni care consideră că lagărele pot fi folosite drept mijloace de educare şi reeducare, însă, iată că m-am înşelat! Spuneam în articolul precedent că rasismul, ura si dispreţul faţă de celălalt sunt în floare în România şi iată că mi s-a demonstrat din nou acest lucru.

Citeste mai mult...

Cătalina Florea: Telefonul Copilului a fost o alegere facută cu inima

În momentul în care am luat decizia de a pătrunde în mediul ONG, ocupam funcţia de key account manager al unei companii multinaţionale. M-am alăturat campaniei “Casa de copii nu e acasă” şi am fost invitată să conduc activitatea serviciului de informare şi consiliere în domeniul protecţiei dreptului copilului, un serviciu deschis special pentru a veni în sprijinul publicului ţintă al acelei campanii.

Citeste mai mult...

ONG: de la comunicare la lobby

dan_lucaÎn periaoda 1997-1999 am avut marea plăcere să fiu omul de PR al Asociaţiei Studenţilor Europeni (AEGEE) la Bruxelles. Timp de doi ani am încercut să pun în valoare tot ceea ce învăţasem la Cluj şi în România despre relaţiile cu presa, comunicare şi impact mediatic. Totul într-o capitală comunitară care îşi căuta şi atunci identitatea europeană.

Citeste mai mult...

Katie Paine: Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat

Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne gândim altfel la ceea ce ni s-a cerut să facem. Nu e suficient să spui că ţelul tău este "să ajungi la BBC". Şi ce dacă ajungi? Trebuie întotdeauna să ne punem cea mai importantă întrebare: "şi ce?". Ce înseamnă pentru organizaţia ta faptul că ajungi pe BBC? Şi nu răspunde "asta generează expunere", pentru că următoarea întrebare este "şi ce?"

Citeste mai mult...

În România, evaluarea în PR s-a născut prin cezariană

marta_niculaieDe-a lungul timpului am văzut multe bugete de campanii, propuse de agenţii mai mari sau mai mici. Idei creative diferite şi totuşi ceva asemănător. Asemănarea ţinea însă de un aspect ce lipsea: bugetul dedicat evaluării campaniei respective, în toate planurile ei.

Citeste mai mult...

David Rockland, CEO Ketchum Pleon Change: Ce nu poţi cuantifica, nu contează

Studenţii care se specializează în PR îşi spun adesea: "Sunt foarte slab la matematică, deci dau la comunicare." Trebuie să schimbăm această percepţie, căci profesionistul de mai târziu trebuie să aibă un bagaj minim de cunoştinţe de matematică şi să stăpânească principalele modele de analiză.

Citeste mai mult...

Să privim PR-ul prin lentilele evaluării. O discuţie cu Ruth Pestana, Worldwide Director Strategic Services la Hill & Knowlton

Ne-am propus pentru această toamnă un obiectiv îndrăzneţ: să privim relaţiile publice prin lentilele evaluării. Vă propunem aşadar o serie de articole şi interviuri cu practicieni de top care vor explora cu cititorii PR Romania reperele, tendinţele şi provocările evaluării în PR. Azi purtăm discuţia cu Ruth Pestana, Worldwide Director of Strategic Services în cadrul agenţiei globale Hill & Knowlton.

Citeste mai mult...

Pe ce bugete comunicãm în Bruxelles?

EurActiv a evaluat bugetul de comunicare al celor aproximativ 400 corporaţii inserate în Bruxelles (vorbim de birourile de afaceri europene). 17% dintre acestea bugetau circa 15.000 euro anual, 14% aproximativ 40.000 euro, alte 14% în jur de 75.000 euro, iar 6% peste 200.000 euro. Grosul statisticii îl reprezintă însă, cu 49%, companiile cu bugete de peste 300.000 euro. Printr-un exerciţiu matematic obţinem alte 71 milioane de euro în contul bugetelor de European Public Affairs pentru multinaţionale.

Citeste mai mult...

Antreprenoriat şi branding, peste criză

Antreprenorii nu sunt neapărat inventatori, dar adaugă mereu ceva nou la modul cum suntem obisnuiţi să facem lucrurile. Pentru un consultant de brand, ei sunt astfel o provocare mai grea decât o corporaţie care acţionează după reguli şi proceduri, dar şi o sursă de prospeţime şi de alertă intelectuală.

Citeste mai mult...

E OK să fii altfel! Minorităţi şi discriminare, percepţii şi atitudini

Faptul că minorităţile nu au avut parte de un PR prea bun de-a lungul istoriei nu ar trebui să mire pe nimeni. Faptul că miturile, legendele urbane sau mai puţin urbane, stereotipurile negative au gravitat şi încă o fac în jurul minorităţilor, speculând şi exacerbând diverse fantasme ale copilăriei, nu are trebui să fie nicio noutate. Tot ceea ce am adunat în copilărie, tot sacul pe care ni l-am format, toate credinţele care ne-au fost transmise de-a lungul generaţiilor reprezintă un bagaj pentru care adesea ne trebuie o viaţă întreagă ca să-l lăsăm jos.

Citeste mai mult...

PR pentru fundraising

raluca_dinuNu doar companiile concurează pe piaţă, ci şi ONG-urile. Ele sunt în competiţie pentru resurse materiale şi financiare, dar şi pentru suportul diferitelor categorii de public ţintă: potenţiali voluntari, endorseri sau ambasadori, susţinători etc. În actualul context economic, pentru tot mai multe ONG-uri este vital să poată strânge fonduri astfel încât să îşi poată continua activitatea, să ajute constant persoanele care altfel nu ar putea supravieţui sau beneficia de un trai decent, să protejeze mediul sau animalele.

Citeste mai mult...

Cum să ai jurnaliştii de partea ta?

octav_stefanCa tactică de relaţii publice, interacţiunea directă cu jurnaliştii prin întâniri de briefing sau chiar informale este un instrument profesional foarte eficient cu avantaje care nu se rezumă numai la descoperirea sau dezvoltarea unor subiecte de comunicare. Chiar dacă nu este la fel de evident, interacţiunea faţă în faţă are implicaţii şi asupra modului în care sunt percepuţi comunicatorii ca profesionişti.

Citeste mai mult...

Diploma în relaţii publice - vivat academia?

Despre practica de relaţii publice din România s-a tot scris. Mult. Despre studenţi şi cât de pregătiţi sunt ei să devină practicieni odată ieşiţi de pe băncile facultăţii, s-a tot discutat. Adesea, în mod contradictoriu. Ce ştim însă despre ceea ce se întâmplă dincolo de porţile mediului academic?

Citeste mai mult...

Când femeile de afaceri se unesc, lucruri frumoase se împlinesc

mihaela_rus74 de femei din mediul clujean de business fac parte din Asociaţia Femeilor de Afaceri din Cluj. Surprinzător, organizaţia are deja o vechime de peste 6 ani, timp în care acestea au ales să se implice în tăcere în multe cauze sau acţiuni de caritate. Ce a declanşat ieşirea la suprafaţă? Mihaela Rus, preşedinta AFA Cluj şi managing partner al agenţiei de publicitate Vitrina, spune că a fost nevoie să facă un apel la solidaritatea publicului clujean.

Citeste mai mult...

Revoluţie sau evoluţie în comunicarea europeană

dan_lucaStrategiile de comunicare ale Uniunii Europene trebuie astfel gândite încât să amelioreze substanţial lipsa de interes a cetăţenilor pentru tot ce e legat de Europa. Cetăţeanul european vrea să înţeleagă sistemul comunitar şi felul în care acesta îi influentează viaţa, dar nu trebuie plictisit cu detalii tehnice, care pentru el par irelevante. Cetăţenii trebuie să fie informaţi corect şi complet, fără tendinţe manipulative.

Citeste mai mult...

Despre patrupedele online

tamara_baleanuOn the Internet, nobody knows you’re a dog! anunţa o caricatură vizionară din revista americană New Yorker în anul de graţie 1993, în perioada nascentă a Internetului în care temerile legate de anonimitatea conferită de mediul on-line erau mai degrabă subiect de glumă decât de dezbatere serioasă. Astăzi însă, imaginea patrupedului la tastatură ridică întrebări complicate şi răspunsuri deseori neplăcute despre siguranţă, autenticitate şi egalitate în lumea virtuală.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP