28032024

Back Eşti aici:Home Articole

2 % pentru Fundaţia ConstantART

logo_constantartA patra poveste a acestei campanii înseamnă şi prima propunere din domeniul culturii, Fundaţia ConstantART, o organizaţie înfiinţată în 2012. Mă bucur că am primit şi astfel de propuneri în campanie şi aştept cu mare interes şi alte organizaţii din mediul cultural.

Citeste mai mult...

Cum să eviţi supradoza în Social Media

cristiana_andreiDragă cititorule,

Îţi scriu din camera virtuală a oglinzilor, unde-mi petrec tot mai mult timp în ultima vreme şi unde reuşesc, în cele mai multe zile, să controlez supradoza de informaţii de pe Facebook, Twitter, bloguri şi mai nou, Pinterest. Sigur ştii despre ce vorbesc, înţeleg că ajungi şi tu destul de des în camera oglinzilor şi sunt convinsă că ai observat cât s-a schimbat în ultimii ani.

Citeste mai mult...

2 % pentru ARAS

voluntari_arasARAS este una dintre cele mai experimentate organizaţii din mediul non-guvernamental din România. Pentru mine, este primul ONG pe care l-am cunoscut prin intermediul voluntarilor săi, în primul an de liceu. Înregistrată oficial în Bucuresti, la 10 aprilie 1992, ca organizaţie non-guvernamentală, ARAS a fost înfiinţată de un grup de tineri voluntari care şi-au propus drept misiune informarea şi educarea tuturor categoriilor de populaţie asupra pericolului reprezentat de SIDA şi asupra mijloacelor de prevenire a infecţiei cu HIV.

Citeste mai mult...

2 % pentru Caritas Alba Iulia

Printre primele propuneri pe care le-am primit în cadrul campaniei a fost Caritas Alba Iulia şi mă bucură mult faptul că printre recomandările primite sunt şi câteva ONG-uri locale. Cred că impactul celor 2 % se văd mult mai bine în comunitatea fiecăruia, dincolo de cauza în care crede şi pe care o susţine. Am fost plăcut impresionată de transparenţa acestei organizaţii, de dedicaţia oamenilor care lucrează acolo.

Citeste mai mult...

2% pentru Salvaţi Copiii

salvaticopiii_2Mă gândesc de ceva vreme la campania asta tocmai pentru că sunt convinsă că este nevoie de ea. Mi se pare nedrept faptul că mulţi oameni nu au idee cât bine pot face cu banii pe care oricum îi direcţionează către stat. Sunt atât de multe proiecte frumoase, atât de multe organizaţii, încât e mare păcat să nu le oferim sprijinul nostru. Gratuit pentru noi, mult sprijin pentru ei. Şi mai mult bine pentru lumea întreagă. Cu permisiunea voastră, o să fac prima recomandare în cadrul acestei campanii.

Citeste mai mult...

Etica nu are loc în noua definiţie a Relaţiilor Publice

aurelian_horja_257,3 % dintre cei care au răspuns invitaţiei PRSA de a participa la realizarea noii definiţii a Relaţiilor Publice au considerat că nicio definiţie modernă a Relaţiilor Publice nu trebuie să cuprindă cuvântul "etică".

Citeste mai mult...

Comunicarea internă - profesia potrivită pentru omul potrivit

carmen_ghitaCred că orice articol despre cum ar trebui să fie un om de comunicare internă e nevoie să înceapă cu un avertisment: "acest text reprezintă o opinie personală şi trebuie tratat ca atare". Pentru că oricât mi-ar plăcea să dau sfaturi în viaţa de zi cu zi (şi recunosc, îmi place!), când vine vorba de o profesie căreia mulţi îi mai descoperă încă beneficiile, e riscant să pui etichete şi să te joci "de-a lupul moralist".

Citeste mai mult...

2% pentru cauza ta. O campanie de responsabilizare socială PR Romania

2lasuta

Cu siguranţă, pare foarte puţin. 2 % din impozitul tău către stat este, într-adevăr, o sumă destul de mică dacă stai să te gândeşti. Ce nu ştii însă este că aceşti 2%, de la tine, de la mine, de la noi, pot face diferenţa acolo unde 2% reprezintă sănătate, educaţie, cultură, ecologie. 

Citeste mai mult...

Răzvan Penescu, Liternet: Marile proiecte nu se încep cu specialişti, ci cu oameni pasionaţi

razvan_penescu

Pentru orice pasionat de cultură Liternet.ro este un punct de reper. La 10 ani de la înfiinţare, Liternet rămâne cel mai important site colectiv din mediul cultural. Omul din spatele portalului, Răzvan Penescu, un fin cunoscător al domeniului, vorbeşte pentru PR România despre cum ajunge un proiect personal să capete o asemenea amploare, despre profesionalizarea mediului cultural din România, dar şi despre cultura că element de branding de ţară.

Citeste mai mult...

De la fundraiser la friendraiser. De vorbă cu Cristina Ionescu, director Dreamcatchers

cristiana_ionescuStrângerea de fonduri în România s-a confundat mult timp cu campaniile de ajutoare pentru oameni defavorizaţi, iar profesionalizarea acestui domeniu este încă la început de drum în ţara noastră. Succesul unui fundraiser profesionist nu are neapărat legătură cu tehnicile de vânzări sau negociere, ci mai degrabă cu structura sa umană. Cristiana Ionescu este omul care îţi povesteşte cu atât de multă pasiune despre ceea ce face încât te simţi dator moral să contribui la împlinirea viselor în care crede.

Citeste mai mult...

Robert Zănescu: Social media înseamnă să gândeşti ca om de PR şi să măsori ca om de marketing

robert_zanescuChiar dacă lucrez în departamentul de comunicare al unei bănci, sunt întrebat adesea care este cea mai rentabilă investiţie, în ce aş investi eu însumi. Răspunsul este invariabil şi imprevizibil: eu aş investi în "atenţie".

Citeste mai mult...

Facebook e cool, dar Pinterest e hot

laura_laurentiuAcum vreo lună, când stăteam să chibzuiesc asupra subiectului primului meu articol pentru PR România, am decis că voi broda pe seama etichetei business pe Facebook. Aproape toată lumea foloseşte Facebook, prezenţa companiilor în acest mediu e mai mult decât necesară, unele dintre ele nu fac diferenţa între fanpage şi user profile – suficiente motive cât să scrii despre primele cinci, sau şapte, sau zece reguli ale minimei etichete în domeniu. Doar că astăzi, când în sfârşit am ajuns să scriu, am realizat că istoria a început de curând să se scrie în alt loc: pe Pinterest.

Citeste mai mult...

PR, cultură, elitism şi alţi demoni

silviu_dancuMediul cultural din România, atât prin instituţiile sale cât şi prin organizaţii neguvernamentale sau institute culturale acordă o atenţie tot mai mare relaţiilor publice. Cu toate acestea, când vine vorba despre specialişti în domeniu, numărul acestora este destul de limitat. Despre cultură şi evoluţia PR-ului cultural în România, dar şi despre importanţa unui background artistic pentru o carieră în domeniu, am vorbit cu Silviu Dancu, specialist în PR cultural.

Citeste mai mult...

Francizele presei europene

dan_lucaDe vreo 14 luni am preluat în cadrul companiei EurActiv responsabilitatea de Director al reţelei europene EurActiv şi mulţi mă întrebă în ce constă această nouă provocare.

Citeste mai mult...

Tipologia unui parteneriat special: CEO-ul şi directorul său de comunicare

ceo_prmanagerO schimbare de perspectivă se poate dovedi utilă. Suntem obişnuiţi să privim managerii de top şi responsabilii de comunicare doar în rolurile lor specifice. Ştim din experinţă care sunt calităţile care definesc un bun Chief Executive Officer şi care sunt cerinţele pentru un şef de comunicare. În funcţie de aceste criterii măsurăm succesul şi eficienţa în management. O faţetă rămâne însă neglijată, şi anume relaţia dintre managerul de top şi directorul său de comunicare. Raportul celor doi contribuie semnificativ la succesul companiei şi la credibilitatea comunicării.

Citeste mai mult...

PR România şi GfK România prezintă rezultatele cercetării 'Lobby în România'

cover_lobbyDe ce activitatea de lobby rămâne pentru cei mai mulţi politicieni un subiect tabu? Au susţinere în realitate afirmaţiile din spaţiul public cu privire la activităţile de lobby? Face populaţia generală distincţia între lobby şi trafic de influenţă? Care sunt cele mai eficiente instrumente ale activităţii de lobby? Ce alţi actori sunt implicaţi în afara firmelor care desfăşoară lobby pentru terţi? La aceste întrebări încearcă să raspundă prezenta cercetare, din care vă prezentăm mai jos câteva rezultate.

Citeste mai mult...

Regândirea profesiei de Relaţii Publice într-o lume complexă

richard_edelmanAvem plăcerea să vă prezentăm discursul rostit de Richard Edelman la dineul festiv organizat de Institute for Public Relations (IPR), în noiembrie 2011, cu prilejul omagierii legendarului Bill Nielsen, fostul CCO de la Johnson & Johnson. Mulţumim IPR pentru dreptul de a reproduce acest text inspiraţional, o adevărată pledoarie pentru rolul vital al funcţiei de comunicare într-o lume din ce în ce mai complexă.

Citeste mai mult...

PR - o lume feminină?

velvet_ghetto_prSe împlinesc 26 de ani de la publicarea "Ghetoului de catifea", un studiu în care Cline trata feminizarea din ce în ce mai accentuată a relaţiilor publice. Indiscutabil, domeniul este astăzi unul dominat de femei – şi, într-adevăr, experienţa mea britanică mi-a confirmat că 90% dintre studenţii cursurilor de relaţii publice şi a celor care aspiră la o calificare post-universitară în PR sunt reprezentantele sexului feminin.

Citeste mai mult...

Intranetul ca instrument de comunicare internă

radu_rosulescu"Avem un Intranet. Este bun? Daaa. Îl foloseşte cineva? Nu."
Marea majoritate a companiilor au un Intranet, însă de multe ori el nu este folosit la întreaga lui valoare. Cum facem ca Intranetul să devină un instrument la fel de natural de folosit precum telefonul şi emailul?

Citeste mai mult...

Asocierea unui brand cu o carte îmbogăţeşte experienţa citirii acelei carţi

sebastian_hubatiIndustria cărţii este un domeniu în continuă evoluţie şi adaptare la noile metode de promovare. Alăturarea unui astfel de domeniu cu brandingul şi publicitatea este, fără îndoială, o provocare. AdLittera vinde spaţiu de publicitate companiilor care doresc să îşi afirme identitatea vizuală într-un mediu cultural, promovând şi dezvoltând, astfel,  campanii de cultură literară. Despre cartea ca spaţiu de publicitate, domeniul editorial şi PR-ul cultural am vorbit cu Sebastian Hubati, Program Manager AdLittera.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP