21082018

Back Eşti aici:Home Articole

Comunicarea internă - profesia potrivită pentru omul potrivit

carmen_ghitaCred că orice articol despre cum ar trebui să fie un om de comunicare internă e nevoie să înceapă cu un avertisment: "acest text reprezintă o opinie personală şi trebuie tratat ca atare". Pentru că oricât mi-ar plăcea să dau sfaturi în viaţa de zi cu zi (şi recunosc, îmi place!), când vine vorba de o profesie căreia mulţi îi mai descoperă încă beneficiile, e riscant să pui etichete şi să te joci "de-a lupul moralist".

Citeste mai mult...

2% pentru cauza ta. O campanie de responsabilizare socială PR Romania

2lasuta

Cu siguranţă, pare foarte puţin. 2 % din impozitul tău către stat este, într-adevăr, o sumă destul de mică dacă stai să te gândeşti. Ce nu ştii însă este că aceşti 2%, de la tine, de la mine, de la noi, pot face diferenţa acolo unde 2% reprezintă sănătate, educaţie, cultură, ecologie. 

Citeste mai mult...

Răzvan Penescu, Liternet: Marile proiecte nu se încep cu specialişti, ci cu oameni pasionaţi

razvan_penescu

Pentru orice pasionat de cultură Liternet.ro este un punct de reper. La 10 ani de la înfiinţare, Liternet rămâne cel mai important site colectiv din mediul cultural. Omul din spatele portalului, Răzvan Penescu, un fin cunoscător al domeniului, vorbeşte pentru PR România despre cum ajunge un proiect personal să capete o asemenea amploare, despre profesionalizarea mediului cultural din România, dar şi despre cultura că element de branding de ţară.

Citeste mai mult...

De la fundraiser la friendraiser. De vorbă cu Cristina Ionescu, director Dreamcatchers

cristiana_ionescuStrângerea de fonduri în România s-a confundat mult timp cu campaniile de ajutoare pentru oameni defavorizaţi, iar profesionalizarea acestui domeniu este încă la început de drum în ţara noastră. Succesul unui fundraiser profesionist nu are neapărat legătură cu tehnicile de vânzări sau negociere, ci mai degrabă cu structura sa umană. Cristiana Ionescu este omul care îţi povesteşte cu atât de multă pasiune despre ceea ce face încât te simţi dator moral să contribui la împlinirea viselor în care crede.

Citeste mai mult...

Robert Zănescu: Social media înseamnă să gândeşti ca om de PR şi să măsori ca om de marketing

robert_zanescuChiar dacă lucrez în departamentul de comunicare al unei bănci, sunt întrebat adesea care este cea mai rentabilă investiţie, în ce aş investi eu însumi. Răspunsul este invariabil şi imprevizibil: eu aş investi în "atenţie".

Citeste mai mult...

Facebook e cool, dar Pinterest e hot

laura_laurentiuAcum vreo lună, când stăteam să chibzuiesc asupra subiectului primului meu articol pentru PR România, am decis că voi broda pe seama etichetei business pe Facebook. Aproape toată lumea foloseşte Facebook, prezenţa companiilor în acest mediu e mai mult decât necesară, unele dintre ele nu fac diferenţa între fanpage şi user profile – suficiente motive cât să scrii despre primele cinci, sau şapte, sau zece reguli ale minimei etichete în domeniu. Doar că astăzi, când în sfârşit am ajuns să scriu, am realizat că istoria a început de curând să se scrie în alt loc: pe Pinterest.

Citeste mai mult...

PR, cultură, elitism şi alţi demoni

silviu_dancuMediul cultural din România, atât prin instituţiile sale cât şi prin organizaţii neguvernamentale sau institute culturale acordă o atenţie tot mai mare relaţiilor publice. Cu toate acestea, când vine vorba despre specialişti în domeniu, numărul acestora este destul de limitat. Despre cultură şi evoluţia PR-ului cultural în România, dar şi despre importanţa unui background artistic pentru o carieră în domeniu, am vorbit cu Silviu Dancu, specialist în PR cultural.

Citeste mai mult...

Francizele presei europene

dan_lucaDe vreo 14 luni am preluat în cadrul companiei EurActiv responsabilitatea de Director al reţelei europene EurActiv şi mulţi mă întrebă în ce constă această nouă provocare.

Citeste mai mult...

Tipologia unui parteneriat special: CEO-ul şi directorul său de comunicare

ceo_prmanagerO schimbare de perspectivă se poate dovedi utilă. Suntem obişnuiţi să privim managerii de top şi responsabilii de comunicare doar în rolurile lor specifice. Ştim din experinţă care sunt calităţile care definesc un bun Chief Executive Officer şi care sunt cerinţele pentru un şef de comunicare. În funcţie de aceste criterii măsurăm succesul şi eficienţa în management. O faţetă rămâne însă neglijată, şi anume relaţia dintre managerul de top şi directorul său de comunicare. Raportul celor doi contribuie semnificativ la succesul companiei şi la credibilitatea comunicării.

Citeste mai mult...

PR România şi GfK România prezintă rezultatele cercetării 'Lobby în România'

cover_lobbyDe ce activitatea de lobby rămâne pentru cei mai mulţi politicieni un subiect tabu? Au susţinere în realitate afirmaţiile din spaţiul public cu privire la activităţile de lobby? Face populaţia generală distincţia între lobby şi trafic de influenţă? Care sunt cele mai eficiente instrumente ale activităţii de lobby? Ce alţi actori sunt implicaţi în afara firmelor care desfăşoară lobby pentru terţi? La aceste întrebări încearcă să raspundă prezenta cercetare, din care vă prezentăm mai jos câteva rezultate.

Citeste mai mult...

Regândirea profesiei de Relaţii Publice într-o lume complexă

richard_edelmanAvem plăcerea să vă prezentăm discursul rostit de Richard Edelman la dineul festiv organizat de Institute for Public Relations (IPR), în noiembrie 2011, cu prilejul omagierii legendarului Bill Nielsen, fostul CCO de la Johnson & Johnson. Mulţumim IPR pentru dreptul de a reproduce acest text inspiraţional, o adevărată pledoarie pentru rolul vital al funcţiei de comunicare într-o lume din ce în ce mai complexă.

Citeste mai mult...

PR - o lume feminină?

velvet_ghetto_prSe împlinesc 26 de ani de la publicarea "Ghetoului de catifea", un studiu în care Cline trata feminizarea din ce în ce mai accentuată a relaţiilor publice. Indiscutabil, domeniul este astăzi unul dominat de femei – şi, într-adevăr, experienţa mea britanică mi-a confirmat că 90% dintre studenţii cursurilor de relaţii publice şi a celor care aspiră la o calificare post-universitară în PR sunt reprezentantele sexului feminin.

Citeste mai mult...

Intranetul ca instrument de comunicare internă

radu_rosulescu"Avem un Intranet. Este bun? Daaa. Îl foloseşte cineva? Nu."
Marea majoritate a companiilor au un Intranet, însă de multe ori el nu este folosit la întreaga lui valoare. Cum facem ca Intranetul să devină un instrument la fel de natural de folosit precum telefonul şi emailul?

Citeste mai mult...

Asocierea unui brand cu o carte îmbogăţeşte experienţa citirii acelei carţi

sebastian_hubatiIndustria cărţii este un domeniu în continuă evoluţie şi adaptare la noile metode de promovare. Alăturarea unui astfel de domeniu cu brandingul şi publicitatea este, fără îndoială, o provocare. AdLittera vinde spaţiu de publicitate companiilor care doresc să îşi afirme identitatea vizuală într-un mediu cultural, promovând şi dezvoltând, astfel,  campanii de cultură literară. Despre cartea ca spaţiu de publicitate, domeniul editorial şi PR-ul cultural am vorbit cu Sebastian Hubati, Program Manager AdLittera.

Citeste mai mult...

Anul European al Voluntariatului, un început remarcabil pentru mobilizarea societăţii româneşti

Pe 12 decembrie 2011, la Hotel Howard Johnson din Bucuresti, au avut loc două evenimente remarcabile pentru societatea civilă din România: Conferinţa de încheiere a Anului European al Voluntariatului în România şi Gala Voluntarilor 2011.

Citeste mai mult...

Gabriela Achihăi: Ne bazăm mult pe voluntari pentru a transmite mesajele noastre catre comunitate

Un ONG nu dispune de toate resursele necesare pentru un PR sau marketing social la un nivel foarte performant. Nu ne permitem contracte cu firme de specialitate şi nici nu avem bugete generoase pentru aceasta activitate. Trebuie să fim cât se poate de creativi şi să exploatăm la maximum mediile gratuite sau foarte accesibile.

Citeste mai mult...

Societatea civilă nu are nevoie de oameni care vor să salveze lumea, ci de profesionişti

ioana_hodoiuÎntâlnirea cu Ioana Hodoiu m-a convins încă o dată că societatea civilă, dar mai ales perspectiva asupra comunicarii într-un ONG, se schimbă. Cu zâmbetul pe buze şi cu multă pasiune în poveştile ei, Ioana demonstrează că un traseu profesional inedit creează o hartă de oameni minunaţi, fără de care un PR nu ar avea succes.

Citeste mai mult...

Web 2.0 în Bruxelles-ul european

dan_lucaInternetul a deschis culoare nebănuite pentru cei din sfera comunicării. Cu puţină reticenţă, la sfârşitul anilor ’90, s-a trecut la realizarea paginilor de web pentru instituţii, companii, organizaţii şi tot ce mişca pe planeta Pământ. Flew zicea încă din 2002 că Internetul este cea mai semnificantă manifestare a noilor media - azi internetul poate face ceea ce făcea în trecut doar televiziunea. Este clar că noile media sunt “multiplicatorul” care maximizează mesajul unei organizaţii.

Citeste mai mult...

11.11.2011. Sau de ce e un moment bun să începi să te gândeşti la brandul tău personal. O sesiune Zilele Biz cu Aneta Bogdan

aneta_conferintaUn search pe Google despre ‘personal branding’ returnează 8.740.000 de rezultate. Cu siguranţă nu e prima dată când auziţi de sintagmă şi cu siguranţă aveţi deja o părere mai mult sau mai puţin formată.  De la o dezbatere despre personal branding în online (Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristina Bazavan) până la brandul personal post-mortem a lui Steve Jobs. Aşa cum eu îmi amintesc de o colegă de facultate care îşi dorea să-şi facă licenţa despre brandingul personal, depunctată fiind pe motiv că nu e o temă academică.

Citeste mai mult...

"Ţiganii ar trebui reeducaţi, cu forţa, dacă se poate, în lagăre!" sau despre responsabilitatea discursului public

dorian_ilieN-aş fi crezut că în România secolului XXI mai pot auzi astfel de exprimări. N-aş fi crezut că după ororile nazismului, încă mai sunt oameni care consideră că lagărele pot fi folosite drept mijloace de educare şi reeducare, însă, iată că m-am înşelat! Spuneam în articolul precedent că rasismul, ura si dispreţul faţă de celălalt sunt în floare în România şi iată că mi s-a demonstrat din nou acest lucru.

Citeste mai mult...

Cătalina Florea: Telefonul Copilului a fost o alegere facută cu inima

În momentul în care am luat decizia de a pătrunde în mediul ONG, ocupam funcţia de key account manager al unei companii multinaţionale. M-am alăturat campaniei “Casa de copii nu e acasă” şi am fost invitată să conduc activitatea serviciului de informare şi consiliere în domeniul protecţiei dreptului copilului, un serviciu deschis special pentru a veni în sprijinul publicului ţintă al acelei campanii.

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2